Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Graag lees ik jullie ervaringen, met een konijntje wat niet meer eet en wat is opgenomen bij de da voor dwangvoeding.

Kanye is een zeer actief, eigenzinnig, maar schuw konijntje van 2,5 jaar.

Toen wij hem net hadden moesten zijn voortanden getrokken worden (zie ander topic).

Afgelopen zaterdag heb ik hem opgehaald bij het logeerhuis, aangezien ik voor vijf dagen in het buitenland zat.

Toen ik K terug kreeg, had hij allemaal kale plekken. De huid rond zijn staartje was geheel zichtbaar.

Ik heb erop gestaan dat er direct een dierenarts naar hem zou kijken.

Deze gaf aan dat het konijn gezond was, maar last had van stress.

Ook kreeg ik te horen dat hij vrijdag gewassen was met water en shampoo (shampoo gebruik ik zelf nooit), aangezien hij last had van plakpoep. Dit is geen onbekend verschijnsel bij Kanye. De verzorgers gaven aan dat hij alle dagen voldoende hooi en biks had gegeten.

Eenmaal thuis was Kanye totaal niet zich zelf. Hij ging stil in een hoekje liggen.

Gezien het stress niveau hebben wij hem lekker laten relaxen. (alle tips hierover op het forum hebben we zo'n beetje opgevolgd) Het viel mij op dat hij niet naar zijn voer en drinkbakjes liep.

Dus deze bij hem neergezet. Daar dronk hij wel, maar biks weigerde hij.

Hooi, gras en een snoepje wou hij wel.

Zondag ging het net zo. Hij is toen veel buiten geweest en heeft voornamelijk gras gegeten.

Gisteren (maandag) lag hij op de zelfde plek als zondagavond. Hij weigerde gras, hooi, snoep, fruit enz.

probeerde het wel te eten, maar op de een of andere manier liet hij het weer uit zijn mondje vallen.

Dierenarts gebeld en na een bezoekje kreeg hij medicatie mee om de darmen op gang te helpen.

Ook moesten wij hem dwangvoeding geven. Dwangvoeding weigerde hij, maar wou het 'prutje' van vezels wel van onze vingers aflikken. Een goed teken dachten wij. Water dronk hij ook nog steeds.

Aangezien Kanye los rond loopt, mag hij gaan en staan waar hij wil.

Hij besloot om in de plantenbak te gaan liggen, iets wat hij vaker doet.

vanochtend lag hij daar echter nog. Proberen water te geven, maar hij wou het niet.

Ook de dwangvoeding liet hij zo weer uit zijn mondje lopen.

Na de spuit iets verder in zijn mondje te hebben gedaan, bleef de dwangvoeding in zijn mondje.

Echter slikte hij niet. In paniek de da gebeld en we moesten direct langs komen.

De da gaf aan dat K het beste opgenomen kon worden.

Ze geeft hem nog een kans op herstel, aangezien hij wel kleine beetjes voedsel binnen heeft gehad.

Toch moest ik er rekening mee houden dat hij kan overlijden.

Later op de dag neemt zij contact met mij op. Mocht het achteruit gaan, krijg ik eerder bericht.

Niet goed wetende wat ik nu moet/kan doen en totaal in de zenuwen zit, ben ik dit bericht gaan typen.

Hebben jullie hier ervaring mee? Werd jullie konijntje weer beter of moet ik er echt rekening mee houden dat Kanye overlijdt?

Liefs een zwaar in de zenuwen zitten baasje van Kanye

Geplaatst:

Ik heb een zestal weken geleden iets gelijkaardigs meegemaakt, alleen is het nogal plots begonnen en had mijn konijn geen kale plekken.

Toen ik Misty 's morgens eten bracht, zat ze stil in een hoekje en keek ze me niet aan, terwijl ze anders meteen naar mij komt gelopen en op mijn schoenen komt staan. Ik vond dat nogal raar omdat ze normaal gezien zeer actief is. Ik dacht: ik laat haar even alleen en kom straks terug om te kijken of ze iets van haar biks eet. Dat was helaas niet zo. Uiteindelijk heb ik de dierenarts gebeld en hebben we dwangvoer meegekregen. Ze wou dit helemaal niet opeten. We probeerden het erin te spuiten, maar het liep er langs de zijkant van haar mondje weer uit. Omdat ik geen verbetering zag, heb ik de dierenarts opnieuw opgebeld en we zijn opnieuw langs daar geweest. Hij heeft haar toen enkele spuitjes gegeven en haar daar gehouden voor observatie. (Ze had ook al twee dagen niet meer gekeuteld.) Ze is daar twee dagen gebleven en uiteindelijk is ze maandagmorgen gestorven. Vind het nog steeds zo erg dat ik niet bij haar was toen ze gestorven is.

Ik hoop dat het voor jouw konijntje niet zo eindigt. Duimen maar en veel moed gewenst. Het is zo vervelend als je niets kan doen in tussentijd (vond ik toch).

Geplaatst:

Pfff wat moet dit spannend en zenuwslopend voor je zijn. Ik heb een voedster gehad die op het laatst ook niet meer haar dwangvoeding en medicijnen door wou slikken, die alles er zo uit liep lopen. De volgende dag lag ze er ook nog net zo bij als dat ik haar achter had gelaten. Helaas heeft zij het niet gehaald. Maar goed het is natuurlijk niet gezegd dat het bij jou net zo zal gaan.

Ik duim voor je dat jouw konijntje er wel gewoon weer bovenop komt. Heel veel sterkte! Ik leef met je mee!

Dit soort dingen zijn echt ontzettend naar.

Geplaatst:

Zojuist telefoontje gehad van de da. Kanye zijn temperatuur was met 0,4 graden omhoog gegaan.

Toch had de da om meer verhoging gehoopt.

Ze hebben hem medicatie gedaan om de darmen weer op gang te krijgen ook heeft hij voor de zekerheid pijnstillers gekregen en antibiotica. Ook heeft hij dwangvoeding gehad, een klein beetje. Kanye weigert om te slikken zei ze.

aangezien ze bang zijn dat hij zich verslikt heeft hij maar 5 ml voeding gehad.

Ik heb het idee dat de dierenarts het vertrouwen ook een beetje begint te verliezen.

ze wil het nog wel proberen en belt later terug.

@Caramelenkitty wat verschrikkelijk. ik hoop van harte dat K niet het zelfde staat te wachten.

weet nu al niet goed wat ik moet doen, laat staan dan.

Voel mij ook enorm schuldig aangezien ik de gene ben die besloten heeft dat hij naar een logeeradres moest voor vijf dagen :(

Geplaatst:

Ik las net ergens dat je naar arts4dieren bent gegaan, klopt dit? Wie was de dierenarts weet je dat toevallig?

Dit is ook mijn dierenarts en Kanye is absoluut in goede handen daar. Ik zal voor jullie duimen.

Geplaatst:
Ik las net ergens dat je naar arts4dieren bent gegaan, klopt dit? Wie was de dierenarts weet je dat toevallig?.

Ja.. ik breng K altijd naar arts4dieren. Normaal gesproken wordt hij geholpen door mevrouw Simon.

De afgelopen keren werd hij geholpen door een (volgens mij) jonge vrouw met blond haar.

Ik weet zo haar naam niet, maar ze is wel zorgvuldig. Bij enige twijfel neemt ze direct contact op met haar collega's om te overleggen

Geplaatst:

Aan de dierenarts zal het dan zeker niet liggen. Sterkte met afwachten!

Geplaatst:

Wat naar voor jou en K. Heb drie weken geleden soort gelijks met lot meegemaakt alleen geen kale plekken en zij had waterdunne diarree. Nacht opgenomen geweest bij de da en ook zij kregen geen dwangvoeding naar binnen. Haar weer meegekregen in de hoop dat ze thuis iets zou eten, wel nog extra vochtinfuus gehad... En ja hoor een dag later ging mw de groentetuin plunderen en weer dag later goed eten.

K zal het ws ook echt op eigen kracht moeten doen.

Duim voor je op goede berichten van de da!!!

Geplaatst:
ja hoor een dag later ging mw de groentetuin plunderen en weer dag later goed eten.

Wat fijn om te lezen dat het met jouw konijntje weer goed is gekomen.

Vanavond mochten wij even naar Kanye toe om met hem te knuffelen en afscheid nemen, voor als de situatie verslechterd.

Wanneer hij onder de lamp blijft, dan blijft zijn temperatuur stabiel.

Ook neemt hij inmiddels heel minimaal wat dwangvoeding tot zich. De da gaf aan dat het nog wel erg weinig is.

Hopelijk komt hij de nacht goed door en begint hij zelfstandig te eten en de keutelen.

Na twee dagen van stilte in zijn buik, hoorde wij net de eerste rommels weer.

Hopelijk is dat een goed teken!

In ieder geval erg bedankt voor jullie steun en verhalen!!

Geplaatst:

Dit klinkt toch iets positiever dan vanmiddag. Hopelijk zet dit door en knapt Kanye op. Ik zal voor jullie blijven duimen.

Geplaatst:

Ook mijn ervaringen met Yvonne Simon zijn erg goed, ik weet zeker dat hij bij arts4dieren in heel goede handen is, sterkte!

Geplaatst:

Klinkt alweer iets beter!!! Hopelijk zet de lijn zich langzaam door.

Bij lot ook gehad nadat het buikje stil was ineens naar het geluid alsof de darmen van een volwassen mens aan het knallen waren... Echt zielig.

Hoe zag Kanye eruit vanaaf? Of nog niet langs geweest?

Geplaatst:

Het viel ons (mijn vriend en ik) op dat Kanye vanavond wat alerter was.

Zijn oogjes stonden wat meer open. Toen hij mijn vriend hoorde keek hij direct zijn kant op.

Ook reageerde hij op aanraking van ons. Een verbetering met vanochtend, toen leek het hem niets uit te maken wat er om hem heen gebeurde.

Hoop van harte dat hij morgen weer wat vooruit gaat en dat dit niet een korte opleving is!

Geplaatst:

Wat zenuwslopend zoiets he, ik herken het wel. Maar ik lees dat hij op een gegeven moment wel probeerde om een snoepje, of wat anders te eten, maar het uit z'n mondje liet vallen.

Hebben ze al naar z'n kiezen gekeken? Het zou ook heel goed kunnen dat hij haakjes heeft gekregen van de stress, daardoor pijn in zijn mond en daardoor weer darmproblemen. Ik lees dat hij bij een goede dierenarts zit, dus ik ga er eigenlijk wel van uit dat ze hebben gekeken, maar ik zeg het toch voor de zekerheid maar even. Ik heb hier ook een konijntje wat makkelijk door stress haken op d'r kiezen krijgt. En bij haar zijn ze minimaal, maar ze doet meteen moeilijk met eten. Ondertussen herken ik het gelukkig vrij snel. Maar goed, ik hoop enorm voor je dat Kanye weer opknapt en dat je hem gauw weer thuis hebt!.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .