Ga naar inhoud

Myx in Zwitserland...


Caroline

Aanbevolen berichten

Shit zeg, wat een gedoe! Voor zover ik die brief kon lezen, zijn er erg kromme regels gesteld mbt myx in Zwitserland. Ik weet hoe je een spuitje moet zetten. En het is echt niet moeilijk... Maar leg dat maar eens uit via een forum, en doe het dan nog maar eens bij je eigen dieren...

Ik hoop dat je snel je nijnen geënt kunt krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wist ik niet eens dat ze in Zwitserland niet geent mogen worden, da's ook achterlijk zeg! Als het niet anders kan moet je ze gewoon zelf enten hoor. Ik heb bij Sam ook wel eens spuitjes moeten zetten, valt best mee...en als ik het kan... Volgens mij zijn er hier op bb toch ook wel mensen die hun nijnen altijd zelf enten?

Kan me goed voorstellen dat je er slecht van slaapt. Nu het kouder wordt komen er zoveel muggen binnen, daar kan je weinig aan doen denk ik, zelfs al laat je alle ramen dicht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België en Nederland is het in principe ook verboden om met de vloeistof op weg te zijn.

Als je zelf wil enten neem je best een insulinespuitje. Dat is zo 1 wat zer gebruiken bij suiker patiënten, die dosering is veel beter. Mijn dierenarts gebruikt die zelf ook. Je mag de 2 ampulen wel niet gewoon openen en samen doen er mag geen lucht aankomen. Je trekt met een grote spuit door het rubbertje de ene vloeistof op en die spuit je in de andere ampul door dat rubbertje, dan goed schudden.

Succes hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ent vloeistof hard schut dan klop je de moleculen kapot reusje!!! je zult de ampul in je hand moeten nemen en dan een aantal kereen je hand omdraaien om de vloeistof te laten vermengen!!! als je een insulene spuitje neemt let dan wel op! vaak staan op de wegwerpbare insuline spuitjes de maataanduideing aan gegeven in Europese Eenheden en dus niet in CC's!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ent ook niet zelf maar heb het nu wel al verschillende keren zien doen en het lijkt zo simpel :whistle::whistle::whistle:

Ik hoop dat je vlug een oplossing hebt. Het is wel eng hé als het zo dichterbij komt en je hebt niet onmiddellijk een oplossing klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vroegere DA in B heeft het middel voor mij besteld. Noraal enten ze daar ook met die dat zo lang uit de handel was, ik heb speciaal die lyodingskes gevraagd en hebben ze kunnen bestellen. Zo is ook het risisco op entreactie weer kleiner en de kans dat ze er echt ziek van worden, want dan moet ik ermee nr de DA en moet die myx melden bij de kantonale DA en dan heb je de poppen aan het dansen.

De Zwitsers zijn ondertussen via het forum handtekeningen aan het verzamelen om die wet veranderd te krijgen. Voordeel van een direkte democratie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .