Dollie Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een konijn net zo heftig 'hormonaal' gedrag blijft vertonen na de castratie als dat ie voor de castratie deed. Wel zie je soms dat sommige dingen als sproeien, weliswaar in mindere mate, toch blijven. Geldt overigens ook wel voor voedsters al scheelt het daarbij dat zij meer bij vlagen last hebben van de hormonen over het algemeen.
Rian Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 (aangepast) Alles onderplassen staat los van castratie of sterilisatie. Dat kun je daarmee niet verhelpen. Konijnen zullen hun leven lang territorium blijven afbakenen met poep en plas. Voor het overige gedrag heb ik gemerkt dat mijn beide rammen na castratie stopten met rijden en overmatige "drang" om een voedster (of mij) te willen veroveren. 2 september 2013 aangepast door Rian
Rian Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 Wel ERG jammer overigens dat ik hier weer lees dat mensen 1 konijn hebben en dat zo blijven houden. Een konijn is een groepsdier en verpietert als hij/zij alleen is. Mensen zijn geen konijnen en kunnen dat dus niet compenseren, al hang je 24u per dag op zijn lip.
Noor88 Geplaatst: 4 september 2013 Geplaatst: 4 september 2013 Ik maak even gebruik van dit bericht om mijn vraag te stellen, het is een vraag die ook over castratie gaat. Ik heb mijn konijn vorige week laten castreren en zou na mijn vak van eenaand een vrouwtje erbij halen. Helaas isde vak niet door gegaan en zit ik nu op een buitenlands ziekenbezoek. Nu kom ik denk ik volgende week terug. Ik kan dan niet meer weg ivm werk en probeer mezelf iets lruks in het vooruitzicht te stellen. Kan ik dan(na 2 weken na castratie) al een vrouwtje erbij nemen? Of moet dit echt 4 of 6 weken zijn?
Caatje1988 Geplaatst: 4 september 2013 Geplaatst: 4 september 2013 2 weken na castratie is je ram al niet vruchtbaar meer, dus dan kan je wel gaan koppelen.Na 6-8 weken zijn alle hormonen verdwenen en in die tijd zie je meestal wel gedragsveranderin als ie erg hormonaal was
Aanbevolen berichten