Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds een aantal dagen is mijn Teddy dwerg voedstertje zichzelf beginnen plukken.

Ze liep ook met hooi rond (stro hebben ze niet aangezien ze op gras zitten) en was druk in de weer.

Ik veronderstel dus dat ze schijnzwanger is. Ik wou dit even aanzien in de hoop dat het wel weer over zou gaan, maar nu zijn we dus dag drie en ze heeft haar beide voorpoten zo goed als kaal geplukt. Ik was echt in paniek toen ik dat deze morgen zag. Ze is half zo groot als haar vriendinnetje (terwijl zij juist de grootste indruk zou moeten geven omwille van haar lange haren). Het is echt zielig om te zien, net een jong, zo klein is ze. Ik heb ook de indruk dat ze wat vermagerd is. Je voelt haar beenderen zo duidelijk wanneer je je hand op haar lichaampje legt. Ze is altijd al aan de magere kant geweest, maar nu is het wel extreem.

Voor de rest huppelt ze wel goed rond en geeft een vrij levendige indruk, maar ik ben hier toch wel van verschoten.

Ze had deze morgen ook grote honger.

Nu lijkt het net of ze een verwaarloosd konijntje is...

Denken jullie dat ze 'enkel' schijnzwanger is of zou er meer aan de hand zijn?

Geplaatst:

Schijnzwanger is goed mogelijk..

Hoe zeker ben je dat haar vriendinnetje een meisje is ?

Het kan goed zijn dat vriendinnetje een beetje hebberig is en je teddydwerg daardoor te weinig kans krijgt om het lekkerste eten eens zelf als eerste te eten...

Wellicht kan je haar eens even apart nemen om goed te laten eten...maar maak eens een 0-meting van haar gewicht en bekijk eens of het inderdaad afneemt...

Je zou eventueel ook nog kunnen denken aan wormen(vermageren) of mijt(kaalheid).

Als je het niet vertrouwd, dan een bezoekje richting de dierenarts..

Geplaatst:

Relatief zeker aangezien ik het door vier mensen heb laten controleren (waaronder drie dierenartsen die in dezelfde praktijk werken tijdens verschillende visites) omdat ik niet van plan was er mee te fokken.

Ik heb haar wat meer eten gegeven en ze begon er meteen van te eten. Ik ben erbij gebleven en de andere leek haar niet te verhinderen ervan te eten.

Bedankt voor de tips! Morgenvroeg bel ik naar de dierenarts voor de zekerheid.

Geplaatst:

Schijnzwanger zou heel goed kunnen dat kost een konijn ook veel energie. Lot plukte zichzelf ook kaal en sleepte alles haar hok in. Sliep heel kort en dan begon ze weer. Heeft een week geduurd... Omdat het zoveel energie koste moest ik met de sterilisatie wachten totdat ze helemaal gestopt was met slepen enz.

Zou idd het gewicht goed in de gaten houden. Dat ze eet en drinkt is altijd positief. Keutelt ze ook goed?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .