Bunnybunnybunny Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 Ons konijn nu 2 en half jaar oud deed gister iets raars. In het begin van de avond helemaal niets aan de hand en hij at gewoon. Maar toen opeens begon hij heel snel te ademen en was hij heel onrustig. Hij likte mij ook niet meer wat hij normaal wel doet en ook ging hij niet meer op zijn hooi af. Na ongeveer 2 uur was het afgelopen en zat ons konijn weer gewoon te wassen en vannacht ook weer hooi gegeten. Ook vanmorgen was mijn bakje biks weer op. Heeft hij misschien iets niet lekker gezeten of hoe kan het dat een konijn zo reageert.
Bunnybunnybunny Geplaatst: 17 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2013 Er zaten gister wel vrienden van mijn vader in de tuin op ongeveer 3 meter van het hok. Er werd ook wel veel gelachen enzo maar zou een konijn daar van schrikken? Nu ligt hij gewoon weer lekker in zijn hokje en likt hij mij gewoon weer.
cleo+jappany Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 Heb even snel gebladerd tussen de vaak voorkomende konijnen ziektes, en niks dat daar op leek. Als ik het zo hoor is het ook gewoon stress. Had een vriend misschien een hond thuis? Als ik bij mijn konijnen kom nadat ik een hond heb geaaid reageren ze ongeveer hetzelfde, hoewel niet zo lang, als ik wegga is het weer oké. Als het niet weer gebeurt zou ik me er geen zorgen over maken :yes:
ricksem Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 is bij mij ook altijd zo als ik visite heb dan is marley ook wel wat anders kwa gedrag meer schikkerig en wil niet geaait worden
Konijnenvriendjes Geplaatst: 18 augustus 2013 Geplaatst: 18 augustus 2013 HoiHoi Kan idd stress zijn of misschien dat er even iets niet zo lekker zat in zijn buikje dat nu weer zichzelf heeft opgelost. Hou het wel even in de gaten. Merk je dat hij/zij stopt met eten en kleine/geen keutels heeft dan meteen actie ondernemen. (DA gaan)Suc6 en hopelijk was dit maar 1malig!groejtes
Reusje Geplaatst: 18 augustus 2013 Geplaatst: 18 augustus 2013 Puur stress vermoed ik toch hoor. Als er in hun omgeving iets gebeurd waar ze de geluiden of geuren van opvangen kunnen ze van streek zijn.Merk ik hier ook hoor na een bbQ of feestje.Als alles dan terug rustig is kalmeren ze gelukkig ook snel.
Aanbevolen berichten