Gast Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 Och ik zie nu dat je twee berichtjes had geplaatst, en dan reageer ik alleen met een jippie Ik heb geen idee wat ik me bij dat velletje moet voorstellen. Gaat het niet om het derde ooglid?
Yvon16 Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2013 (aangepast) Oogjes van lot zien er weer goed uit dus of het was het derde ooglid idd of toch een vuiltje wat ze zelf weg heeft gekregen... Ben ws iets te alert op het moment 😊Zal bij koos eens gaan knippen als meneer het toelaat. Het is verder niet nat en hij doet alles op de bak dus zal ws geen urinebrand zijn gelukkig!Thnx voor het meedenken echt fijn! 20 augustus 2013 aangepast door Yvon16
Yvon16 Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2013 Haha maakt niet uit. Ben al super blij met het medeleven 😃 Gedeelde vreugd is nog leuker toch!
Nouck Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 Anders m gewoon even omdraaien. Ik zet daizy altijd op dr kontje op mn schoot. Ik houd haar dan met één hand vast en met de andere knip ik. Zij heeft ook geregeld een natte kont (er blijft gewoon snel urine/regenwater in hangen ondanks dat ze kortharig is)
Yvon16 Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2013 Zal het proberen nouck. Net toch maar weer een poepbak ook buiten het hok gezet. Koos zat echt te kijken van hoe spring ik er nu in en uiteindelijk viel hij na het springen meteen om... Zo zielig. Nu er weer 1 buiten staat kan hij er zo oplopen. Hij doet het dus goed maar de balans kwijtraken en gedesoriënteerd zijn helaas nog zichtbaar. Maakt hij zonet een binkie viel hij daarna ook om. Herpakt zich gelukkig meteen.Iemand ervaring of dit nog verbeterd? Koos heeft echt geen scheef koppie en kan ook nog hele stukken normaal rechtvooruit rennen.
Nouck Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Ec uit zich heel verschillend, bij mijn daizy dus alleen in urinebrand-vorm. Je bent nog niet zo lang bezig met medicatie toch? Ff afwachten dus, meestal verdwijnen de symptomen nog wel
SJG Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Sinds deze maand is het voor mijn 11 maanden oude konijntje ook definitief vastgesteld dat ze besmet is met e-cuniculi. Afgelopen maart 2013 is ze gesteriliseerd en waarschijnlij door de stress is het uitgekomen dat ze het heeft. April 2013 leek ze wel een klein "attackje" te hebben gehad en heb ik haar en haar broer een maand behandeld met panacur. Dacht toen dat ik alles achter de rug had. Vlak voor mijn vakantie een een klein plekje in haar oog dus vorige week na mijn vakantie meteen naar de dierenarts. Heb haar nu een week behandeld met oogzalf terra-cortril & carprofen. Had gehoopt dat ze hierdoor ook zou stoppen met trillen/snelle ademhaling, maar ook dit wordt niet minder dus de schat heeft pijn. Kreeg vandaag te horen dat het verstandig is dat haar oogje eruit wordt gehaald. Horror natuurlijk. Kostenraming € 300,00 en jullie raden het al............herkennen jullie dit bedrag......ik vind het nogal wat.
Nouck Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar klinkt mij ook vrij duur in de oren. Mocht je nog meer vragen hebben kun je misschien beter een eigen topic openen
Yvon16 Geplaatst: 21 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2013 Lijkt mij ook vrij duur maar gelukkig ook geen ervaring mee.Update koos:Net helaas weer bij de da geweest omdat koos zo ongeveer voor dood in zijn hok lag... Kon hem zelfs aan zijn poten trekken. Bij de da gelukkig weer wat actiever, mogelijk dat hij wel iets minder ziet, reageert wel met pupillen maar de vraag is of hij het ook goed registreert...Verder weer kleine haakjes verwijderd op zijn kiezen. Die pluk bij zijn achterpoot was echt vervilting en dat is nu weggeschoren.Da weet ook niet wat het nu was dat hij zo stil lag... Afwachten maar weer.
Yvon16 Geplaatst: 3 september 2013 Auteur Geplaatst: 3 september 2013 Whoehoeeeeeeeeeeeeee wil nog even kwijt dat ik super trots ben op Koos!!! Gaat echt heel erg goed. Panacur lijkt zijn werk te doen. Kan het nu zelfs bij Koos op zijn poot doen en hij likt het gewoon op.Verder heeft hij geen aanvallen meer gehad, lijkt minder gedesorienteerd en rent weer keihard door de tuin als ik de deur openzet. Zelfs weer binkies gezien waarbij hij gewoon goed neerkwam en verder rende. Daarnaast heeft meneer zijn streken weer terug. Plek op zijn poot zie je niks meer van.Ohw ben zo gelukkig!!!! Thnx voor alle hulp en reacties hier, ben ik echt blij mee geweest! Voor anderen met een konijn met E cuniculi misschien fijn om te lezen dat het dus ook goed af kan lopen!
Aanbevolen berichten