Choco en Nijntje Geplaatst: 16 augustus 2013 Geplaatst: 16 augustus 2013 Hey, al een heel tijdje niet meer op het forum geweest wegens tijdsgebrek.Met onze 6 konijntjes verliep alles goed tot deze week... :no:Maandag had ik Joppe even opgepakt om in zijn grote ren op het gras te zetten en totaal onverwacht beet hij in mijn arm, iets wat hij nooit eerder gedaan had.Dinsdagochtend wou hij niet meer eten, de alarmbellen begonnen te rinkelen, dus eerst Ciseral en Metacam gegeven, wat bij een eventuele verstopping meestal voldoende is.Woensdagochtend kreeg hij terug een beetje interesse in groenvoer, maar kreeg hij er nog snot bovenop.Naar onze KKDA geweest, die bevestigde dat we de juiste medicatie gaven en dit nog verder moesten geven.Zijn gewicht was wel gedaald van 5,160 kg (Joppe is een Wener :mdr:) in mei tot 4,200 kg. :surprised:Toen hij Joppe volledig onderzocht, vond hij in zijn onderbuik een massa, gezwel, abces of wat het ook kan zijn...Hij zei dat we eerst zijn darmen echt terug OK moesten krijgen en dat hij vandaag een RX zou nemen van zijn buik.Vanochtend terug naar de DA geweest, volgens hem was het gezwel wat afgenomen tegenover woensdag, maar hij heeft niet echt een idee wat het zou kunnen zijn, hij dacht ook dat een RX geen uitsluitsel zou geven met wat we hier te maken hebben. Hij dacht dat Joppe nog te jong (1,5 jaar) was voor een tumor, zijn echtgenote die ook DA is dacht dat enkel een operatie een antwoord kon geven. We hebben samen met hen besloten om toch nog even af te wachten tot maandag om te zien hoe hij evolueert. Hij eet nu toch al wat groenvoer en een ananasblokje maar was tegenover woensdag toch nog 100 gram afgevallen.Verder lijkt hij wel OK, het snot is terug verdwenen, we vinden keutels van hem en hij lijkt toch levendig, alleen wat trager...Iemand een idee of ervaring met wat dit zou kunnen zijn ?
Domino Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 Als het verschilt van grootte zou ik het zo gauw niet weten. Dat hij je in je arm beet was naar mijn idee een pure "au je doet me pijn" reactie. Ik heb eens een konijn gehad met een gezwel in zijn buik ter grootte van ern tennisbal. Maar dit konijn was al flink op leeftijd en ik heb toen met de dierenarts besloten om er niks meer aan te doen. Dit ook omdat de da aangaf dat het een zeer ingewikkelde operatie zou worden omdat zo'n tumor aan heel veel organen vast zou zitten. Maar ik jouw geval lijkt het me wijs om er eerst achter te komen wat het nu is. Je konijn is nog jong, dus misschien is het goed te behandelen. Is het geen ontsteking ofzo?
Aniek Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 Klinkt heel vervelend, maar moeilijk te zeggen wat het is. Als hij zo jong is zou ik het wil willen weten en laten onderzoeken. Al dan eerst met een foto en anders eventuele andere opties nog.Lastig zeg..Vorige week is een voedster van 2 jaar ingeslapen met een melkkliertumor die mega snel uitzaaide. Ook extreem jong dus het is helaas niet onmogelijk, alleen werd dat alleen maar groter en verkleinde zeker niet. Het is geen vast zittende massa van voedsel in de buik ?
Choco en Nijntje Geplaatst: 17 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2013 Bedankt voor jullie reacties !Ze hebben nog geen RX genomen omdat ze dachten dat je wel zou zien dat er een massa zat, maar niet zou kunnen uitmaken wat het juist was. Het enige dat we dan zouden te weten komen is bv. als er niets in de blaas te zien is, dat het dan geen blaassteen zou zijn.Ondertussen hebben we echt het vermoeden dat het inderdaad om een massa voedsel gaat.Hij eet bijna terug normaal en hij is nu zo'n 20 gram terug bijgekomen, gewogen met een heel acurate babyweegschaal.Het feit dat hij niet verder afvalt is al positief en hij lijkt constant uitgehongerd, de oude Joppe dus... :mdr:Keutels vinden we ook meer, de zijne blinken zo mooi van de Ciseral.
Aanbevolen berichten