Ga naar inhoud

Niet zo lekker...


femmeke

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal...

Ik zit een beetje met een probleem... Otje heeft al een paar uur niet meer gegeten... ik denk zelf dat t een verstopping is van de rui, heb al een aantal keutels gevonden met veel haar erin de afgelopen dagen. Ze heeft een soepele buik dus lijkt niet op gas, daar heeft ze normaal een hard buik bij. Ook is ze rustiger als anders maar niet stil in een hoekje zitten. Ik heb der twee uur geleden gedwangvoerd met 8ml opgeloste biks en dat ginf er redelijk goed in.

Ik heb gehoord dat je om de twee a drie uur moet dwangvoeren. Maar ik wil der nu ook cisaral geven en/of pijnstillers (kom even niet op de naam) kan ik deze beide tegelijk door het dwangvoer heen doen?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstilling kan wel door dwangvoer. Cisaral weet ik eigenlijk niet, ik heb dat zelf alleen maar los gegeven van het dwangvoer.

Succes met het doorbrengen van de nacht en hopelijk is het gauw weer over. Het kan natuurlijk van alles zijn...Eet ze echt helemaal niks meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan geef ik de een door de dwangvoeding heen en de ander apart.

Laatste is om een uur of 6/half 7 geweest wat weegbree en andere gedroogde kruiden. Heb der nog beaphar brokjes en een wortel en appel en zelfs de foute yogurt snoepjes voor gehouden maar dat hoeft ze ook niet... hoorde wel heel zachtjes de darmpjes borrelen maar niet genoeg om mn zorgen weg te nemen. Dwangvoeding vond ze iig wel lekker en was zonder al te veel tegen pruttelen.

Zit ook niet thuis, maar ben op vakantie dus even mn eigen dierenarts bellen wordt m ook niet, en de dichtsbij zijnde hier is gelijk 15 km verderop... eerst even kijke of de pijnstilling en ciseral wat gaan uithale zodat ze zelf weer gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Christa, maar ze heeft wel vaker dat ze t gewoon vertikt om te eten en dan vervolgens een aantal uur later gewoon weer begint te eten of na de eerste x dwangvoer weer begint te eten. Heb t er met mn dierenarts ook al paar keer over gehad omdat t iedere x 's avonds is en ik t op die manier tot de ochtend kan redden, meestal eet ze dan weer normaal en is er niks aan de hand behalve een grote keutel met veel haar.

Heb alleen tot nu toe altijd laxeermiddel gebruikt en ik wist even niet meer of mn dierenarts nou bedoelde dat cisaral en pijnstilling tegelijk gegeven konden worden of dat dit appart moet en wat nou waar doorheen gemengd kon worden. Mocht ik nu dalijk geen verbetering zien ga ik sowieso een dierenarts bellen om direct langs te gaan... maar nu ziet het er nog niet zo ernstig uit aangezien ze wel drinkt en ook nog wat keuteltjes gelegd had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .