Ga naar inhoud

FH met kale "eeltplekjes op voorpootjes"

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi BB'ers!

Ik heb binnen een schat van een konijn zitten, Kamiel (franse hangoor). Vorige week toen hij zich aan het wassen was zag ik dat hij een soort kaal plekje aan de onderkant van zijn voorpoot had. Ik dacht een teken van sore hocks dus was naar de dierenarts geweest. En dat is het niet, het is eerder een soort van "eelt". Dit komt in eerste instantie omdat hij wat te dik is, maar vooral omdat hij binnen constant wat schuift door zijn pluizige pootjes. Wij hebben ook geen matten en hij moet zich dus constant op dezelfde punten afdrukken. Er is op zich niet veel aan te doen volgens de DA. Hij heeft er geen last of pijn van ofzo. MAAR als deze plekjes zouden open gaan, ja dan is het wel een ander verhaal... Een optie is om binnen matten te leggen, maar dat zie ik niet zitten want ik heb ze van ellende weggedaan omdat hij er bleef op plassen... De enige oplossing is hem buiten zetten. Op zich is dat een goede optie want op de wei bij de andere konijnen is nog plaats genoeg. Maar het is zoooooooo een lieve tamme knuffel!! Ik wou dan ook eens vragen of er nog personen zijn die dit aan de hand hebben met hun franse hangoor? Want vind het echt dood jammer!!!

Groetjes

Geplaatst:

Is hij al gecastreerd? Mijn ram was niet zindelijk en deed het ook op matjes, na zijn castratie is dat overgegaan. Ik zou hem ook zeker geleidelijk aan wat minder brokken geven afhankelijk van het merk is het 15 a 25 gram per kilo lichaamsgewicht.

Voor je konijn is het uiteraard leuker als hij gezelschap heeft van andere konijnen :).

Geplaatst:

Jaja hij is al bijna een jaar gecastreerd... En ik het begin vond ik hem zindelijker dan nu precies. Dat er af en toe een keuteltje viel, ok. Maar nu plast hij zelfs regelmatig in huis en keutelt ook veel meer! Ik denk dat het probleem misschien is, nu mag hij constant buiten zijn bench als wij thuis zijn dus van 17-24.00u. En volgens mij is hij ons huis ook meer als het zijne gaan bekijken waardoor hij zijn behoeften soms ook in huis doen. Ik weet het niet. Maar op zich is het daardoor ook beter dat huis naar buiten verhuisd. En ik weet het, ik denk dat ik het erger ga vinden dan hij zelf ;) Er zit een mooi madammeke op hem te wachten dus op zich is het wel beter zo. Ik was gewoon is benieuwd of er nog mensen zijn die dit bij hun FH voor hebben...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .