Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou, naar veel wikken en wegen heb ik dan toch besloten teun te laten castreren!

Het is een hollandse hangoor van waarschijnlijk 5 jaar. Een voedster. Ik heb haar uit de opvang dus de leeftijd weet ik niet precies! Ik vind het ontzettend spannend, maar ze had van de week wat bloed bij haar urine. Na overleg met de dierenarts leek het haar ook het verstandigst om haar nu te laten helpen. Vooral omdat ze nu nog vrij gezond is, ze laat wel haar blindedarmkeutels liggen.

Ik vroeg me af of er misschien kruiden of groenten zijn ofzo die ik voor de operatie kan geven zodat ze er wat makkelijker doorkomt? De dierenarts gaf aan dat haar vriendje na de operatie er meteen weer bij kan, mits hij haar een beetje met rust laat! Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb veel vertrouwen in de dierenarts, ze heeft een aantal jaar geleden ook mijn ram gecastreerd en dit ging super! Ze gaf ook aan dat teun pas naar huis mag als ze echt volledig wakker is en al wat heeft gegeven! Ik wou zowiezo een cracker mee geven voor als ze wakker word, want dat is haar lievelingseten!

Geplaatst:

Altijd een spannende beslissing om je konijn te laten opereren!

Was vast een aantal slapeloze nachten ;)

Ik hoor hier op het forum veel positieve verhalen over het maken van hooi thee. Misschien is dat een idee?

Verder zou ik er inderdaad voor kiezen om je konijn pas te laten operen op het moment dat zij 100% gezond is. Dan is de kans op een goed en snel herstel het grootst.

Als je je konijntje hebt opgehaald en ze weer thuis is moet je goed in de gaten houden dat ze op temperatuur blijft, goed eet en drinkt en poept. Daarnaast natuurlijk ook even op de operatiewond blijven letten. Als jouw andere konijn rustig is kan je die erbij laten maar dan moet hij haar niet de hele tijd bespringen. Fijn dat je een goede en betrouwbare dierenarts hebt! Houd wel in je achterhoofd dat een operatie castratie ram minder ingewikkeld en belastend is voor een konijn dan een castratie voedster (dit omdat er echt 'in' het konijn geopereerd wordt)

Het is heel goed dat ze het konijn pas naar huis laten gaan als ze goed bij is en al wat gegeten heeft! Dan is het extra fijn als ze haar lievelingssnack heeft! Laat je nog even weten hoe het gegaan is?

Groetjes!

Geplaatst:

Hee! Bedankt voor je reactie!

Ik meende dat hooithee altijd gebruikt werd bij diarree? Maar dus ook als een konijn niet eet?

Ik weet dat een castratie voedster meer belastend is, maar daar probeer ik nu zo min mogelijk aan te denken! Ik heb in het topic over het castreren van voedsters redelijk goede verhalen gehoord, dus ik hoop dat ze na 1 dag een beetje kwakkelen er weer bovenop is! Het is wel echt een dametje die super gefocust is op voer! En ze is in de 3 jaar dat ze bij mij is nog nooit ziek geweest dus ik hoop dat dat allemaal een beetje meehelpt! Morgenvroeg gaat t gebeuren!

groetjes!

Geplaatst:

Het is goed gegaan! Het was wel eicht nodig want ze had al gezwelletjes in haar baarmoeder! Ze ligt nu wel nog bij de dierenarts want ze was nog niet fit genoeg om mee naar huis te mogen! Vanavond mogen we haar weer ophalen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .