Ga naar inhoud

opgezwollen oogleden


nam_mkha

Aanbevolen berichten

Toen ik daarstraks even bij mijn konijntje ging zitten zag ik ineens dat haar oogleden een beetje opgezwollen waren, van beide ogen. Tegen myxomatose is ze ingeënt dus ik heb geen idee wat het wel kan zijn. Ik ben hartstikke bezorgd. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Foto's maken gaat niet want mijn ouders hebben de camera mee op vakantie en de kwaliteit van de camera van mijn telefoon is niet bepaald je van het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, mevrouw voelde er niet veel voor om mee te werken dus ik heb het helaas op moeten geven (Ik moet toegeven dat dat mijn eigen schuld is, ik heb haar pas een paar maandjes en stel het oefenen met oppakken steeds uit omdat ik weet dat ze het vervelend gaat vinden). In ieder geval blijf ik vandaag haar oogjes even om het halfuur controleren en als de zwellingen erger worden (ze zijn nu heel licht) of morgen nog niet weg zijn kijk ik verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt oppakken niet oefenen, dat vinden ze hoe dan ook vervelend, hoe vaker je het doet, hoe erger ze het gaan vinden ;)

Gewoon oppakken en kijken hoor, desnoods in een handdoek zodat je wat meer grip hebt. Geen fluwelen handschoentjes gebruiken in deze gevallen, wat moet dat moet! Succes :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja, ik ken wat mensen met konijnen die wel succes hebben gehad met oefenen. Die beestjes laten zich nu met gemak oppakken, al zal dat vast ook met hun karakter van doen hebben.

Mijn konijn is nu zo heerlijk tam en ik ben bang dat ze me zal gaan wantrouwen als ik haar te vaak oppak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .