Teddynijnen Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Gisteravond vond ik hem al zo vreemd kijken en vanmorgen zag ik dat er nog voer in het bakje lag. Ze mogen altijd los lopen overdag en Ted z'n vriendin rende gelijk in het rond. Maar Ted niet. Ik heb hem opgepakt en ik zag dat hij helemaal nat was van de urine. Ik heb eigenlijk gelijk de da gebeld. Ik kon gelijk komen. En nu heeft hij misschien/ hopelijk een blaasontsteking, zo niet dan is het erger.Net belde de assistente en ze houden Ted tot morgen bij de da omdat ze hem moeten dwangvoeren. Hij eet niks... Ik hoop echt dat het goed komt...
Syrabi Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Oei dat is echt vreselijk.Wees blij dat Ted bij de dierenarts terecht kan en dat ze hem daar helpen met eten. Hij krijgt de beste zorg en ik heb goede hoop ^^
flapperd Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Hopelijk komt Ted er weer bovenop! Veel sterkte hoor.
Teddynijnen Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2013 Ik hoop het zo erg dat het goed komt. Hij is zo'n lief kereltje. En ook met z'n vriendin kan hij het zo goed vinden. Het is inderdaad gelukkig dat ik gelijk terecht kon bij de da.Arme Teddy...
hollandernijn Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Wauw, ik duim voor je dat het goed komt.Sterkte!
Boefje Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 sterkte ermee. Daar schrik je wel van natuurlijk..
Teddynijnen Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2013 Ted is nog steeds bij de da. En nu lijkt zijn maatje hem zo te missen. Ze loopt maar te zoeken en ze eet amper. Echt zielig. Ik hoop maar dat ik Ted morgen weer gezond op kan halen.
Gast Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Beterschap voor Ted, hopelijk knapt hij snel weer op.
Stamper2011 Geplaatst: 9 augustus 2013 Geplaatst: 9 augustus 2013 Heel veel sterkte en beterschap! Hopelijk komt het weer helemaal goed met Ted!
HJW Geplaatst: 9 augustus 2013 Geplaatst: 9 augustus 2013 Ik hoop dat Ted weer gauw beter wordt! Sterkte
Bunnysgirl Geplaatst: 9 augustus 2013 Geplaatst: 9 augustus 2013 teddynijnen heel veel sterkte meid en ted word gauw beter en ren dan lekker achter je vriendinnertje naar:neutral:
kelly01 Geplaatst: 9 augustus 2013 Geplaatst: 9 augustus 2013 Veel sterke, ik hoop dat Ted gauw beter is. Je hebt het gene gedaan wat het beste is voor je nijn, nu krijgt hij de beste zorgen.
Teddynijnen Geplaatst: 9 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2013 Ted is weer thuis. Ik heb antibiotica en pijnstillers meegekregen. Maar hij plast echt bloed... Geen gekleurde urine maar echt donkerrood bloed... Bij de da ook al. Maar ik moet dit even aankijken en anders de da weer bellen zeiden ze. Hij eet nu gelukkig wel wat. Kan dat? Bloed plassen bij een blaasontsteking? Of moet ik dan meer denken aan nierstenen of zoiets?
Syrabi Geplaatst: 9 augustus 2013 Geplaatst: 9 augustus 2013 Kun je dat niet beter aan de dierenarts vragen waar hij vandaan kwam? :X
Bunnysgirl Geplaatst: 9 augustus 2013 Geplaatst: 9 augustus 2013 Ted is weer thuis. Ik heb antibiotica en pijnstillers meegekregen. Maar hij plast echt bloed... Geen gekleurde urine maar echt donkerrood bloed... Bij de da ook al. Maar ik moet dit even aankijken en anders de da weer bellen zeiden ze. Hij eet nu gelukkig wel wat. Kan dat? Bloed plassen bij een blaasontsteking? Of moet ik dan meer denken aan nierstenen of zoiets?mijn konijn witje heb niersteen gaat en hij is door de niersteen is hij afgevallen en nu gaat met hem super goed.
Teddynijnen Geplaatst: 9 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2013 Ik heb het ook wel aan de da gevraagd. Die beginnen met pijnstilling en een kuur en bij geen verbetering moet ik terug en dan gaan ze een echo maken. Maar ik hoop zo dat het snel beter gaat met mijn manneke... Z'n meisje is weer helemaal vrolijk. Zo zie je wat het doet hĆØ met de konijnen.
Teddynijnen Geplaatst: 9 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2013 Vanavond toch weer naar de da geweest om dwangvoer te halen. Ted wil niet echt lekker eten. Wat een gedoe was dat zeg om het spuitje in zijn mondje te doen. De da zei het ook al. Ted is niet een van de gemakkelijkste wat dat betreft. Ik hoop dat hij morgen weer een beetje de oude is...
Teddynijnen Geplaatst: 10 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2013 Wat een toestand zeg... Ted eet niet, drinkt niet en dwangvoeren is niet te doen. Hij verzet zich heel erg... Ook zijn medicijnen in zijn mondje doen gaat bijna niet!!! Ik heb het voeren met spuitje net weer gedaan maar hij slikt misschien maar de helft door. De rest valt er weer uit. En hij zit er helemaal onder... Ik weet het even niet meer... Ik ben zo bang dat hij dood gaat.
Stamper2011 Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 Jeetje wat heftig zeg! Ik kan mij heel goed voorstellen dat jij je ontzettend veel zorgen maakt. Dit soort dingen zijn heel naar en moeilijk. Ik heb zelf helaas in een soortgelijke situatie gezeten. Helaas heeft mijn voedster het toen niet gehaald. Ik zal voor ted duimen. Hopelijk komt hij er wel weer bovenop. Heel veel sterkte!
Stamper2011 Geplaatst: 11 augustus 2013 Geplaatst: 11 augustus 2013 Hoe gaat het nou met Ted? Is hij de nacht goed door gekomen?
Boefje Geplaatst: 11 augustus 2013 Geplaatst: 11 augustus 2013 (aangepast) heb je al geprobeerd om Ted gewoon op de grond te laten zitten in een hoekje en hem even te aaien en als hij rustig is hem met 1 hand zijn kopje een klein beetje naar achteren duwen en zijn bekje met twee vingers openmaken en dan via de zijkant het spuitje in zijn bek leegspuiten voorzichtig?Bij mij gaat dat veel makkelijker omdat ze dan niet stribbelen en niet zoveel stress hebben en ze het ook niet zien aankomen. Sommigen gaan dan wel wat worstelen met hun kopje maar doordat ze in het hoekje zitten of tegen de muur aan kunnen ze niet echt goed wegkomen en laten ze het redelijk toe. Het blijft een gedoe, maar er zal toch echt wat in moeten. Sterkte met Ted.Trouwens ik zou gewoon nu al gaan voor een echo want hij moet daar vaak wel voor onder narcose..en als hij straks te zwak is omdat hij niks eet of slecht eet, dan is het wel erg zwaar voor hem en meer risicovol. Daarnaast weet je gelijk wat hij heeft. Het is wel even wat meer geld..maar als het zo extreem is zoals jij het verteld zou ik niet wachten. Maar dat ben ik hoor.. ik ben een stresskip. 11 augustus 2013 aangepast door Boefje
Teddynijnen Geplaatst: 11 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2013 Ja hij leeft nog. Maar het gaat niet beter worden. Hij heeft pijn, (knarsetanden) krijgt wel een korte opleving na zijn medicijnen maar eten doet hij niet ( alleen net 2 paardebloemblaadjes en een wilgenblaadje). Medicijnen toedienen is echt een hel. Hij wordt helemaal gek als ik dat probeer. Ik heb hem binnen gehaald, nu ligt hij weer languit. Ik ga zo weer naar de da vrees ik. Dit vind ik zo afschuwelijk om te zien. Ik denk niet dat het een simpele blaasontsteking is, anders zou de medicatie nu toch wel aan moeten slaan?
Boefje Geplaatst: 11 augustus 2013 Geplaatst: 11 augustus 2013 heeft hij geen urine onderzoek gehad? En zo ja hebben ze daar geen kristallen of iets dergelijks in gevonden? Als ze verse urine nodig hebben hadden ze ook gelijk daar de blaas kunnen leegdrukken. Verser kan niet..
Teddynijnen Geplaatst: 11 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2013 Met voeren heb ik van alles geprobeerd. Inwikkelen in een handdoek, in de 'houtgreep' op schoot, op een tafel voor z'n neus houden... Maar hij schrikt zodra hij het spuitje voelt en duikt weg en drukt vervolgens zijn kopje op de grond of tegen mij aan...
Boefje Geplaatst: 11 augustus 2013 Geplaatst: 11 augustus 2013 gelukkig eet hij nog wel iets dus de darmen blijven wel op gang. Ik zou zo snel mogelijk die echo laten maken. Hoe sneller dit probleem verholpen is hoe sneller hij weer normaal zal eten. Een paar dagen wat minder eten is niet erg zolang hij maar wat binnen krijg natuurlijk.
Aanbevolen berichten