Ga naar inhoud

Help! M'n konijn heeft diarree!


Lisax

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een Franse hangoor van 3,5 jaar oud. Sinds gister lijkt hij last te hebben van diarree.. Hij eet wel wat, maar aanmerkelijk minder dan toen hij het nog niet had.. Drinken doet hij ook wel maar alleen als ik het voor hem neer zet in een bakje. Dan drinkt hij wel een flinke tijd. Ik heb gelezen dat hooithee goed is tegen de diarree, dus dat wil ik morgen gaan maken.. Verder geef ik hem veel hooi,, maar hij eet daar niet zoveel van..

Elke dag gaat ie even (naja eigenlijk de hele dag) naar buiten, in een ren op het gras.. Heeft dit misschien wat met de diarree te maken??

Verder is hij wel iets suffer dan anders, maar niet heel erg ofzo..

Een paar week terug zijn we met m'n andere konijn naar de DA geweest, alleen die bleek niks te hebben uiteindelijk (gelukkig maar) dus zijn we te vroeg heen geweest.. Omdat dat nog een keer te voorkomen (tenzij jullie zeggen dat we wel heen moeten, dan doen we dat natuurlijk!) wil ik jullie vragen of er nog wat te doen valt, waarmee je het misschien kan behandelen..

Alvast bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft je konijn iets gehad wat hij eerder nog niet heeft gehad? Misschien dat zijn darmen daar op reageren? Ik zou hem even geen groenvoer geven, het beste is eigenlijk nu alleen hooi en water. Misschien een ander soort hooi proberen, kruidenhooi bijvoorbeeld? Misschien dat hij dat beter eet. Of kan het zijn dat hij veel brokjes/biks krijgt waardoor hij zijn hooi laat staan?

Er kunnen verschillende oorzaken zijn natuurlijk, feit is wel dat diarree niet goed is, als dit aanhoudt zou ik wel een bezoek brengen aan de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Anjo; Oke zal ik doen! Hij krijgt Alpen hooi..

Ik maak voor hem vandaag hooithee, kijken of hij dat wel wil hebben..

Ik hou jullie op de hoogte! Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!

@Christaaa; ik kijk vandaag even aan hoe het gaat na de hooithee,

Gaat het niet, dan ga ik vandaag met hem naar de dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag hem de hooithee gegeven,, ik heb niet het idee dat hij het heel erg geweldig vond maar hij heeft er wel wat van gehad (een bakje vol ong.)

Ik bedacht me opeens: we zijn een week terug in de dolemieten geweest en daar heb ik wat hooi voor ze mee genomen. We hebben het niet in een pak gekocht maar gewoon van het land gehaald (er was al wel gehooid) dus misschien heeft dat er iets mee te maken @Anjo??

Verder was hij wel weer iets fitter dan gisteren. En eet hij liever dan stro dan hooi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Christaaa zou ik echt naar de dierenarts moeten als het beter word? Ik wil echt best heen willen hoor, maar liever niet.. Ik zou kijken of we morgen een afspraak kunnen maken, maar m'n ouders moeten morgen werken..

En ik moet kijken of m'n ouders ook vinden dat we heen moeten gaan. Ik kan morgen ook vragen of m'n buurvrouw even kan kijken (ze is een dierenarts) want hij word zo gestrest ervan als hij in zo'n hokje zit, dus liever niet als het niet nodig is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tip misschien voor in de toekomst is een drupflesje rodikolan. Het is een volledig natuurlijk middeltje en helpt echt goed en is speciaal voor diarree! Je mag je konijn 6druppels tot 3-4 keer per dag geven. Ik heb al regelmatig konijnen met diarree gehad, en dit helpt meestal echt goed!! Ook omdat het natuurlijk is ben ik er wel voorstander van en echt tevreden! Je moet er maar eens achter luisteren bij je dierenarts. Altijd handig om in huis te hebben! Want bij konijnen kan het jammer genoeg soms heel snel berg af gaan. Maar ben blij voor je dat hij trug beter is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig gaat het weer wat beter met je nijn! Diarree is idd een vervelend probleem. Mijn eigen konijn eet zelf ook weinig hooi. Ik kreeg ooit de tip om het hooi dat ik gaf (in dit geval kruidenhooi van barn-i) te knippen. Ik dacht echt: wat is dat nou weer voor tip?!

Toch gedaan en wat bleek, mevrouw begon het te eten. Nog niet zoveel als dat ik graag zou zien... Maar toch! Misschien heb jij er ook wat aan! Ik zou de volgende keer je konijn niet op gras laten lopen, misschien dat hij dan toch net teveel vocht binnenkrijgt als hij her en der gras gaat eten.

Verder ben ik ook erg fan van de homeopatische druppels van Puur. Daar heb je ook een anti diarree versie van. Dit wel als het in de beginfase zit en niet te ernstig is. Anders inderdaad gelijk bezoek aan de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig gaat het weer wat beter met je nijn! Diarree is idd een vervelend probleem. Mijn eigen konijn eet zelf ook weinig hooi. Ik kreeg ooit de tip om het hooi dat ik gaf (in dit geval kruidenhooi van barn-i) te knippen. Ik dacht echt: wat is dat nou weer voor tip?!

Toch gedaan en wat bleek, mevrouw begon het te eten. Nog niet zoveel als dat ik graag zou zien... Maar toch! Misschien heb jij er ook wat aan! Ik zou de volgende keer je konijn niet op gras laten lopen, misschien dat hij dan toch net teveel vocht binnenkrijgt als hij her en der gras gaat eten.Verder ben ik ook erg fan van de homeopatische druppels van Puur. Daar heb je ook een anti diarree versie van. Dit wel als het in de beginfase zit en niet te ernstig is. Anders inderdaad gelijk bezoek aan de dierenarts.

Een dier of mens met diarree kan nooit teveel vocht binnenrkijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn gewend is om iedere dag gras te eten dan krijgt hij daar echt geen diarree van uit het niks. Als hij het niet gewend is is het een ander verhaal.

Diarree is een reden om onmiddellijk een dierenarts te bezoeken, ze drogen heel snel uit omdat ze alle vocht verliezen en zouten en suikers tekort komen.

Er is natuurlijk wel een verschil met zachte ontlasting, dat is wat anders. Dat kan komen door voeding, maar echt een plas ontlasting, diarree dus, dat alles er zo uit loopt, is reden voor alarm. Ik denk dat jouw konijn misschien geen diarree had maar zachte poep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .