Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds vandaag last een beginnende virale infectie. Niets ernstig, bij huisarts langs geweest.

Uiteraard is een konijntje veel kleiner dan de mens, en dus ook vatbaarder? Mijn vraag is dus of ik mijn konijn ook ziek kan maken door gewoon bij hem in de buurt te zijn?

Ik ben niet van plan zijn eten te kauwen ;-), maar misschien is aaien ook reeds 'gevaarlijk'?

Geplaatst:

Ik heb wat immunologie gehad, maar ben geen expert.... maar meeste virale infecties zijn redelijk soort specifiek. Dus jouw verkoudsheidsvirus zal hoogstwaarschijnlijk niet overgedragen kunnen worden op je nijn. Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken :)

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.... vandaar dat er nu zo'n ophef over is, dat vogelgriep overgaat van vogel naar mens, en nu zelfs ook van mens naar mens.

Gewoon je nijn behandelen zoals je dat bij mensen ook doet: was je handen een keertje extra, en niet in het gezicht van je nijn hoesten/niezen :P

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .