marlieke36 Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 Hoi allemaal,Mijn konijntje Noena is sinds een dag of 4 erg afgevallen. Dit merkte ik afgelopen zondag voor het eerst. Ook zag ik dat ze niet zoveel gegeten had de afgelopen dagen. Ik heb de dierenarts gebeld en ze stelde voor om haar te dwangvoeren. Dit heb ik ook gedaan en sindsdien eet ze weer zelfstandig. Momenteel heb ik haar biks even afgenomen i.v.m. diarree van het groenvoer. Ze eet erg veel hooi, dit moet ik 2x per dag aanvullen. Ook ligt ze regelmatig met haar pootjes languit, ze drinkt genoeg en is enthousiast. Toch ben ik gisteren voor de zekerheid naar de dierenarts geweest en ze had kleine haakjes op haar kiezen. Maar die waren zo klein dat de dierenarts zich niet kon voorstellen dat ze daardoor zo vermagerd was. Hij heeft de haakjes geknipt. Gisterenavond wilde Noena op haar achterpoten gaan staan (dit doet ze erg vaak), maar hierbij verloor ze haar evenwicht en viel ze op haar rugje. Dit gebeurde zojuist weer. Als ze loopt trekt ze niet met haar achterpoten en ze heeft geen scheef hoofdje. Ook als ze gewoon loopt is er niets aan de hand. Zou het E.cuniculi kunnen zijn of is het gewoon lompigheid van het konijntje? Ze is nu pas 14 weken oud en ik heb al veel dierenartsbezoekjes met haar gehad. Wil haar dat zoveel mogelijk besparen i.v.m. stress. Wat denken jullie?Groetjes!
Boefje Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 Het zou heel goed E cuniculi kunnen zijn. Of oor ontsteking.. heb je dit al met je dierenarts besproken dat ze nu zo omvalt en last heeft van evenwicht? Ik denk zo snel mogelijk naar de dierenarts.
mystique Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 Klinkt me heel bekend in de oren. Inderdaad, zo vlug mogelijk naar de dierenarts. Waarschijnlijk zal er met Panacur, tegen Ec, en antibiotica, tegen oorontsteking, gestart worden, tenzij de dierenarts uiteraard een andere diagnose stelt. Maar ik zou niet te lang wachten, met zo'n kleintje.
Aanbevolen berichten