Ga naar inhoud

Waneer een voedster laten casteren


Diana1970

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben in het gezelschap van 2 prachtige konijnen, een ex-ram van al 6 of 7 jaar en zijn jonge vriendin ( een nogal groot uitgevallen konijn lijkt wel een franse hangoor). Het zijn de beste maatjes en ze wonen buiten in een grote ren. Nu viel mij vandaag op dat Walter zielig in het nachthok zat en toen hij daaruit kwam werd besproeit door zijn vriendin. Nu heb ik wel al gelezen dat het verstandig is om een voedster te laten " helpen " maar ben je dit gedrag dan kwijt, maar belangrijker waneer zou je dit het beste kunnen doen, ik bedoel de tijd van het jaar i.v.m kou omdat ze in een buiten ren zitten. Houd je ze dan een tijd uit elkaar?? En Gijs ( onze voedster) is ook te groot om even in een binnenkooitje te zetten. Misschien staat deze info al ergens maar dat hoor ik dan graag,

Alvast bedankt,

Groet Diana, Walter en Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed dat je haar wilt laten castreren. Ik zou het nu doen denk ik, of in ieder geval zolang de temperatuur nog niet te laag is en je haar dus buiten kunt zetten. Dat het gedrag positief verandert is volgens mij niet gegarandeerd, maar onder gesproeid worden is ook niet lekker natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zeker laten doen, mijn voedster reed en sproeide ook, ik heb dat gedrag direct na haar castratie niet meer teruggezien. Of ze uit elkaar moeten ligt eraan hoe ze op elkaar reageren. Hier moest dat helaas wel, mijn ram joeg haar op, dus ik heb ze een week apart gehouden, zodat haar wond goed kon genezen. Vaak hoeft het ook niet. Als ze rustig zijn kun je ze lekker samen laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik laatst tosca laten steriliseren

(Vind ik zelf een prettiger idee)

Maar haar vriendje gregory is er de hele tijd bij gebleven ook bij de da in het hokje. Dit ging helemaal goed.

Heb ze helaas alleen de volgende dag uit elkaar moeten halen omdat mevrouw niet meer wou eten (naar da geweest en alles goed gegaan verder)

Toen heb ik de ren in 2 gedeeld zodat ze elkaar wel konden zien. Na 2 dagen ertussen uit gehaald en niks mis tussen die 2 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik laatst tosca laten steriliseren

(Vind ik zelf een prettiger idee)

Maar haar vriendje gregory is er de hele tijd bij gebleven ook bij de da in het hokje. Dit ging helemaal goed.

Heb ze helaas alleen de volgende dag uit elkaar moeten halen omdat mevrouw niet meer wou eten (naar da geweest en alles goed

gegaan verder)

Toen heb ik de ren in 2 gedeeld zodat ze elkaar wel konden zien. Na 2 dagen ertussen uit gehaald en niks mis tussen die 2 :)

De ren in twee, he dat kan natuurlijk, dankje dat maakt het besluit een stuk makkelijker...

Dank allemaal voor het meedenken, nu maar hopen op het gewenste resultaat,

Groet Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .