Ga naar inhoud

snuf wil nog niet eten


snuffies

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

Ik zou graag tips willen hebben.

Snuffie is gistermiddag gecastreerd en dat is goed verlopen.

Alleen heeft ze tot nu toe nog niet gegeten en gedronken, ik maak me zorgen.

Ze moet binnen 24 uur iets eten dus kan elke tip wel gebruiken.

Voor de rest loopt ze wel een beetje heen en weer maar nog niet haar zelf. voelt niet warm aan

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb alles al geprobeerd maar ze wil niks.

Heb da al gebeld en ze verwacht dat het wel goed gaat komen omdat ze heel snel weer bij positieven was... waar wij inmiddels niks meer van zien. Ze zit in een hoekje.. ik kan straks nog medicijnen halen om de darmen op gang te houden?

En wat moet ik gebruiken als dwangvoer..olvarit zag ik ergens staan, welke smaak dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen pijnstillers meegekregen van de DA? Ik heb mijn voedster en ram 2 weken terug ook laten castreren en heb pijnstilling en dwangvoer meegekregen. Pijnstilling heeft mijn voedster de eerste 2 dagen gehad daarna had ze het niet meer nodig. Eten heb ik ze allebei toe aangezet met alles wat ze echt lekker vinden. Mijn rammetje at al gauw weer, mn voedster duurde dat iets langer. Ik zou toch even bij je DA langs gaan voor dwangvoer en pijnstilling.

Dat ze snel nuchter was wil overigens niet zeggen dat ze gelijk ook weer gaat eten. Dat vind ik een beetje een rare uitspraak van je DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd kan je beter starten met dwangvoer van de dierenarts ipv een babypotje. Al zijn die prima om voor nood in huis te hebben hoor, of bijv te mengen met medicijnen maar in dwangvoer zit wat ze nodig hebben.

Het zal inmiddels wel zo'n 24u geleden zijn dat ze gecastreerd is? Dat is niet goed als ze nog niet gegeten heeft, zou weer contact opnemen met je DA of langsgaan. Als je het niet vertrouwt een andere raadplegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou haar zeker in de gaten..hopen dat ze nu op deze voet verder gaat..ik heb met dierenart afgesproken als niet veel meer gaat eten dat ik met snuf bij haar kom..dan legt ze haar aan infuus onderhuids? en krijg ik dwangvoer mee en extra pijnstiller.

En als ik onzeker ben en zo de nacht niet in wil mag ik komen voor controle..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die injecties met pijnstilling werken bij konijnen niet zo lang als bij andere dieren, dus die is al lang uitgewerkt. Het zou waarschijnlijk al een hoop schelen als je haar met een simpel spuitje wat pijnstilling zou kunnen geven. Gelukkig heeft ze een hapje gegeten, dat is al een goed teken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze begint nu op te knappen.. heeft zich gewassen en heeft inmiddels al meer groen gehad.

De dierenarts is gek van mij geworden. heb haar 3x mail gestuurd vandaag en vanavond nog even gebeld:$

Maar ik was behoorlijk onzeker, je leest dat ze binnen 24 uur moeten eten en dat doet ze dan niet..

Wil haar natuurlijk niet kwijt.

Bedankt voor jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eefje zei die pijnstillers die ze onderhuids krijgen werken maar ongeveer 24 uur. Mijn DA heeft me verplicht om de dag na de operatie gelijk met pijnstilling via het bekje te beginnen, dat zorgt er ook voor dat ze niet met de pijn bezig zijn maar met eten.

Gelukkig dat ze nu voorzichtig begint te eten. Maar heel eerlijk vind ik het niet echt goed van je DA dat ze niks heeft mee gegeven en nog zo lang uitstelt eigenlijk. Is je DA wel konijnkundig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om mijn dierenarts kwam ik vanavond achter ;) en dat is echt één van de besten die je vinden kan. En dan heb ik het wel al over veertig voedsters die ze voor me geholpen heeft. Ik geef overigens ook zelden pijnstiller en je ziet dat ook in dit geval het wel voldoende was. Ben blij te lezen dat ze er goed door gekomen is en weer opknapt!

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om mijn dierenarts kwam ik vanavond achter ;) en dat is echt één van de besten die je vinden kan. En dan heb ik het wel al over veertig voedsters die ze voor me geholpen heeft. Ik geef overigens ook zelden pijnstiller en je ziet dat ook in dit geval het wel voldoende was. Ben blij te lezen dat ze er goed door gekomen is en weer opknapt!

Dat wist ik niet. Dat je het niet geeft vind ik overigens iets anders dan het ook niet in huis hebben. Lijkt me dat jij als opvang dwangvoeding en pijnstillers even als darmstimulerende middeltjes standaard in huis hebt en ook kan inschatten met jou ervaring wanneer je iets wel of niet moet geven. Ik persoonlijk vind het niet zo verstandig om geen pijnstillers of dwangvoeding mee te geven na zo'n operatie.

Daarnaast zou ik het trouwens al is het maar voor je eigen gevoel prettig vinden in zo'n situatie als ik dan even langs zou kunnen komen. Aan de telefoon kan ook geen enkele DA zien of een konijn echt iets mankeert of niet, of ik zie het te zwart wit:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een deel ben ik het wel met je eens, anderzijds als jouw ervaring als dierenarts is dat alleen oudere voedsters met problemen in de baarmoeder of voedsters die andere complicaties hebben pijnstilling nodig hebben.. (En we hebben het hier over een voedster van één jaar met een prachtige baarmoeder.) Ik dacht eerder ook altijd ohhh ze MOETEN pijnstilling hebben, de eerste dierenarts waar ik een voedster heb laten castreren deed dat ook niet nou dat vond ik toch niet goed hoor.. Want iedereen zegt dat het wel moet! Ik dus wel pijnstilling gegeven en toen sprong ze me met een enorme waaghalzensprong door de bovenkant van de kooi, wat natuurlijk heel slecht is met zo'n grote wond. Had de dierenarts me al voor gewaarschuwd overigens... Inmiddels kijk ik er dus anders naar, gebaseerd op eigen ervaring i.p.v. op wat iedereen roept.

Daarbij wil ik wel even wat rechtzetten: De dierenarts heeft ook aangegeven dat ze gewoon met het konijntje langs mocht komen en dat zij zelf op basis van het verhaal dacht dat het prima ging (als je even in gedachten houdt dat er twee organen verwijderd zijn dan), maar precies wat jij zegt dat kan niemand door de telefoon beoordelen. (Hoewel ze uiteindelijk dus wel gelijk had.. ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zet zeker de dierenarts niet in kwaad daglicht hoor!! Ik was zelf erg onzeker omdat er zo op gehamerd wordt dat ze binnen die 24 uur eten moeten..onze snuf begon te eten na 24 uur.. en zat steeds in de hoek van de ren gek beest heeft me behoorlijk zenuwachtig gemaakt hihi

Vanmorgen bracht ik haar brokjes en daar kwam ze rustig op af een pakte 2 brokjes.. begint op gang te komen.

er liggen weer keutels dus vrouwtje wordt weer blij.

Heb een kindje die autistisch is en die was erg bang om haar kwijt te raken..en ik ook wel natuurlijk.

Ze had gelijk het is goed gekomen!!

binnenkort koppelen dollie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .