Ga naar inhoud

Slecht eten..


Martin3

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds twee dagen laat Caesar zijn SS liggen.

Verder eet hij wel goed, hooi/witlof. Ook drinkt hij goed.

Zijn keutels zijn wel heel klein en donker.

Zal het door de hitte komen..?

Binnen is het nog steeds 24,5 graden.

Hij is wat lomer dan anders, maar verder wel gewoon fit.

Groetjes, Martine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft hij last van zijn tandjes en eet hij daardoor de brokjes niet, dat is natuurlijk harder dan groenvoer en het meeste hooi. 24.5 graden is niet echt een temperatuur waar ik van zou denken dat het echt invloed op de eetlust gaat hebben. Ik zou even naar de dierenarts gaan om hem te laten bekijken en dan met name zijn gebit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb ook al aan de rui gedacht.. hem verse ananas gegeven, maar dat hielp gisteren ook niet.

Donderdag wordt hij (hopelijk) gekoppeld aan zijn nieuwe vriendinnetje, maar dan moet hij natuurlijk wel fit zijn. Vandaar ook de snelle actie en het is gewoon vreemd als zo'n kleine vreetzak niet eet... :no:

Ik zal laten weten wat de DA heeft gezegd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Caesar bij de DA geweest. Zo goed en kwaad als het ging kon hij geen haakjes vinden. Wel voelde/hoorde hij wat gas in zijn buik dus heb ik Metacam meegekregen. Hij heeft inmiddels wat keutels gelegd die wel weer de goede kleur en het goede formaat hebben, maar het zijn er nog wel veel te weinig. Hij begint zijn brokjes weer een beetje te eten, maar is het normaal dat ik zijn buik hoor rommelen? Verder is hij gelukkig wel vrolijk en hupst lekker rond... hopen op een goeie nacht... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

metacam is eigenlijk alleen een pijnstiller. Vraag me af of dat voldoende is voor een buikje met gas. Meestal krijg je dan darmstimulerende middelen mee. Cisaral of Methocloral. Maar zo te horen maakt hij het nog niet zo heel slecht als hij vrolijk rondhupst en nog wel wat eet. Hou het maar goed in de gaten. Het kan nog beide kanten op gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .