Jennelyn Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 (aangepast) Hallo allemaal,Vandaag merkte we aan Stewie dat het niet zo goed met hem ging...Hij lag achter mijn broers bureau te schokken en het stonk ontzettend op zolder (hier woont Stewie)Nu hebben wij hem achter het bureau weg gelokt en zijn hele kontje zat onder de diaree... Echt waterdun.We hebben hem gewassen en hij was ontzettend warm dus we zijn 45min lang bezig geweest met zijn oortjes koelen enz.Toen hebben we hem in een ren gezet op mijn slaapkamer want deze kamer is vele malen koeler dan de zolder.Het ging niet beter... Stewie poepte niet en zijn buikje ging lawaai maken.Meteen de dierenarts gebeld en we mochten meteen langs komen...Ze controleerde Stewie en constateerde dat zijn geslachtsdeel ontstoken is... Er kwam allemaal pus uit! Hij was ook 39graden warm.Ze hebben het advies gegeven om Stewie te dwangvoeren, Carprofen drops & Metoclaral drops te geven... Zijn geslachtsdeel moeten we schoon houden met badedas.Nu hebben wij hem al enkele malen dwangvoer gegeven en zijn medicijnen (hij heeft ook spuitjes gehad bij de dierenarts)Maar hij pruttelt nog steeds poep uit maar het is al wat dikker! alleen zijn geslachtsdeel is vuur rood!We hebben net zijn kontje en alles schoongemaakt...Hij heeft wel een paar brokjes gegeten maar hij is nog steeds erg warm en blijft zelfs bij de icepod en ijsfles liggen (dit doet hij normaal nooit).Stewie heeft enkele weken geleden een blaasontsteking gehad we maken ons heel erg zorgen om hem.Stewie is een gecastreerde ram van 7 jaar oud.Heeft iemand tips?!of adviezen!? Want we weten het echt even niet meer... 2 augustus 2013 aangepast door Jennelyn
Gast Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 39 graden is geen rare temperatuur voor een konijn hoor. Dat hij bij de icepods blijft liggen komt waarschijnlijk ook omdat het gewoon warm voor konijnen is nu, naast dat hij zich niet lekker voelt. Dat de ontlasting wat dikker wordt is een goed teken en dat hij wat brokjes heeft gegeten ook.Was er geen antibiotica nodig voor de ontsteking?Veel beterschap voor Stewie.
Jennelyn Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2013 39 graden is geen rare temperatuur voor een konijn hoor. Dat hij bij de icepods blijft liggen komt waarschijnlijk ook omdat het gewoon warm voor konijnen is nu, naast dat hij zich niet lekker voelt. Dat de ontlasting wat dikker wordt is een goed teken en dat hij wat brokjes heeft gegeten ook.Was er geen antibiotica nodig voor de ontsteking?Veel beterschap voor Stewie.Oke ze zeiden tegen ons dat hij dus een te hoogste de temperatuur had!Het gaat gelukkig al stukken beter met hem! Zijn drolletjes zijn al wat vaster en hij kan ze al weer eten gelukkig!Eten doet hij ook weer goed! Was echt heel erg geschrokken maar gelukkig gaat het nu beter met hem! Ohja, Antibiotica hebben wij idd niet mee gekregen. Hebben we thuis wel nog liggen.Zijn geslachtsdeel ziet er al beter uit dus moeten we dat gaan gebruiken of niet?
Gast Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 Als het er nu beter uitziet dan denk ik haast niet dat het nodig is, maar ik ben natuurlijk geen da en kan het ook zeker niet op afstand bepalen.Hou het goed in de gaten en mocht je het niet vertrouwen laat er dan even naar kijken.Fijn dat het beter met Stewie gaat!
Charita Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 Leyla had bij haar vorige DA bezoek met oog infectie ook 39 graden. Mijn DA zei toen dat dat het hoogste is wat ze nog accepteren als goed bij konijnen en het dus niet zorgelijk was. Kon van de infectie komen.
Domino Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 De normale temperatuur van een konijn mag tussen de 37,5 en 39,5 graden liggen. Dus naar mijn idee is er geen sprake van koorts hier. Toch vreemd dat het gesuggereerd wordt door de dierenarts. Dit krijgen ze echt wel op de opleiding. Het staat zelfs in een speciale agenda die ze ieder jaar kunnen krijgen.
Jennelyn Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2013 Vandaag hebben we het nog even schoon gemaakt en het ziet er weer zo goed als normaal uit!Medicatie moeten we nog 1 dagje geven en dan mogen we er mee stoppen!Idd erg jammer dat ik dus voor niks in de stress ben geschoten over zijn ''koorts'' terwijl dit normaal zou zijn.Dit maal was het ook niet de konijnkundige dierenarts die we altijd hebben omdat het een spoed geval was.Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het goed gaat met Stewie! <3
Aanbevolen berichten