Ga naar inhoud

Tips voor overgewicht


Ponyhorse

Aanbevolen berichten

Mn konijn zat altijd alleeen maar krijgt binnenkort een vriendje. Maar doordat ie altijd alleen zat is ie zich vol gaan vreten en nu heeft ie dus wwat overgewicht. Wat kan ik hier tegen doen ? Ik ben al lanngzaam met hem aan het afbouwen naar hfst inplaats vam gemengd voer. Wat kan ik nog meer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overstappen op biks is inderdaad een goede stap. Ook is het goed om het voer af te wegen. Ik geloof dat een konijn van hfst 25 gram brokjes per kilo lichaamsgewicht per dag mag hebben. Weegt je konijn 2 kg, dan mag hij dus 50 gram biks per dag.

Verder is het goed om je konijn te stimuleren tot lichaamsbeweging. Maak de inrichting van de ren uitdagend en geef hem/haar bijvoorbeeld een zandbak.

Ik weet niet wat je aan 'snoepjes' geeft, maar als je konijn af moet vallen, kun je die beter weglaten. Ook fruit met veel suiker zoals appel kun je dan beter niet geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overstappen op biks is inderdaad een goede stap. Ook is het goed om het voer af te wegen. Ik geloof dat een konijn van hfst 25 gram brokjes per kilo lichaamsgewicht per dag mag hebben. Weegt je konijn 2 kg, dan mag hij dus 50 gram biks per dag.

Verder is het goed om je konijn te stimuleren tot lichaamsbeweging. Maak de inrichting van de ren uitdagend en geef hem/haar bijvoorbeeld een zandbak.

Ik weet niet wat je aan 'snoepjes' geeft, maar als je konijn af moet vallen, kun je die beter weglaten. Ook fruit met veel suiker zoals appel kun je dan beter niet geven.

We hebben een stukje tuin in de ren afgezet en dat is haar 'zandbak' ook heeft ze een tunnel en balletjes. Ik heb meer speelgoed besteld zoals bruggetjes enz. Mijn konijn kreeg heel soms een snoepje maar die krijgt ie nou ook niet meer en appel gaf ik haar eigenlijk nooit want dat vond ze al niet lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .