xAnnoeska Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Hallo, Mijn konijn Binky van 3 jr heeft al sinds die hier woont (25 aug 1 jr) al van alles met zn gezondheid.. Het begon met niezen, daarna met een loopneus, daarna met heel zwaar hijgen.. Nou ik heb toen druppels meegekregen van Aquadrops ofzoiets en moest ik 14 dagen 2 x per dag geven. Toen ik de kuur af had gemaakt weer hetzelfde verhaal, terwijl die gewoon in de schuur staat en niet in de tocht.. hij gaat er wel elke dag uit natuurlijk om lekker in de tuin te huppelen met zn vriendje. Naja uiteindelijk een hogere kuur meegekregen en 1 x per dag weer 14 dagen.. Nu 3 maanden later heeft ie het weer, ben nu sinds 3 dagen gestopt met de kuur en hij hijgt nog steeds zo zwaar, heel zn oog kapot door het tranen etc.. nu heeft ie ook nog is een ontsteking in zn bek waarschijnlijk en het stinkt echt heel erg..Ik wil hem echt niet kwijt het is zon schatje... :( Wat kan ik het beste doen volgens jullie? ik ben bang dat hij zoveel pijn heeft... Me ouders zeggen van wij betalen niet alles het is 'maar een' konijntje.. maar ik ben ook maar een student.. Ik weet het gewoon echt niet meer..
xAnnoeska Geplaatst: 2 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2013 Hij is trouwens ook heel futloos.. alleen als ie eten krijgt dan leeft ie weer op
Christaaa Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Wat je het beste kunt doen? Je moet gewoon naar de dierenarts! Het klinkt als een serieus gebitsprobleem.
happyflappy Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Heb je zelf wel een kleine bijverdienste? Misschien kun je een regeling treffen met de DA. Als je ouders niet willen bijspringen. Dit konijntje heeft idd dringend DA nodig.
xAnnoeska Geplaatst: 2 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2013 Ja ik werk bij de albertheijn, maar ik ben net terug uit spanje dus dan weet je het wel.. en krijg me salaris pas 24 aug.. en heel me salaris gaat wss naar Binky ben ik bang voor
Laptopmuis Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Zou inderdaad eventjes naar dierenarts gaan?Heb je zelf al eens andere bodembedekking geprobeerd tegen het niezen?We hebben hier ook nu een wit dwergje, we hadden hem eerst vanwege zijn vacht op houtkorrels zitten. Maar die waren helaas op dus heeft hij drie dagen aubiose erin gehad. Hij nieste constant, neusje werd geel. Dus we dachten snot. Maar blijkt dat die allergisch is voor stoffige bodembedekking.
happyflappy Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Ook het geven van kruiden kan al een heel klein verschil maken. Thijm & Echinacea http://dierenkruiden.nl//shop/product_info.php?products_id=280&osCsid=a83401936b8580c2169cf0a1a9ba8ac8 zijn goed voor weerstand & luchtwegen Maar ook al is het maar een telefoontje naar de dierenarts. Leg je situatie uit en wie weet kun je zelfs direct gaan (en achteraf betalen) Een nee heb je , en een Ja kun je krijgen
nelsonx33 Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Als ik jou was zou ik snel naar de dierenarts gaan, met de betaling komt het wel goed, dat kan ook achteraf!
Christaaa Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Bodembedekking en kruiden is allemaal leuk en aardig, maar een traanoog en een stinkende ontsteking in de bek hebben echt iets meer nodig dan dat. Ik hoop dat je niet eerst die kleine dingetjes gaat proberen. Dit konijn heeft gewoon een dierenarts nodig.
Domino Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Ik ben het met christa eens, dit klinkt als bijvoorbeeld een kies die totaal niet goed staat en de wortel doorgroeit richting het oog. Ga asjeblieft naar een goede dierenarts met je konijn. Hij heeft hier echt heel veel last van!
Eefje Geplaatst: 3 augustus 2013 Geplaatst: 3 augustus 2013 Eens met Christa en Domino. Er is echt geen andere optie dan naar een goede dierenarts, dit moet wel veel pijn doen..
xAnnoeska Geplaatst: 10 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2013 Te laat.. me konijntje van 19 weken vond ik vanmorgen dood in zn hok... :'( Binky heeft hem dus aangestoken, hij heeft niet alleen kaakholte onsteking, ook dus een bacterie die niet over gaat schijnbaar... nu moet binky ook ingeslapen worden :'( Ben er kapot van!!!!
xAnnoeska Geplaatst: 10 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2013 Ze waren allebei ingeent, Binky heeft al 3 x antibiotica gehad en niks hielp.... Ben echt over de flos :'(
nalapuk Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 Hè wat rot, sterkte met het verlies!Toch zou ik nog even verder vragen hoe dit zit voor je Binky laat in slapen. Een bacterie die niet overgaat bestaat namelijk niet, bacteriële infecties zijn namelijk prima te behandelen. Staat jouw dierenarts in het rijtje van konijnkundige dierenartsen? http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-(vernieuwd)
Aanbevolen berichten