Pluisjelover Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Mijn konijn heeft een klein sneetje in zijn neusje en daar zit een beetje bloed aan.Dus mijn vraag is moet ik er wat aan doen of geneest het vanzelf en als ik er wat aan moet doen wat moet ik dan doen.
HJW Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Als het niet te erg is zou ik er niks aan doen, dat heelt vanzelf wel. Allicht kun je het druppeltje bloed voorzichtig wegvegen.
Stamperlove Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Je zou het een beetje kunnen afdoppen en eventueel een beetje ontsmetten.
dorien01 Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 ik zou dewoon de natuur haar gang laten gaan
Nicky_the Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Ik zou in de gaten houden of het niet gaat ontsteken.Hoe komt het wondje daar?Als je niet weet hoe ze aan dat wondje komt en het niet geneest of erger word, zou ik langs de da gaan. Ze kan dan een ernstige ziekte hebben.
Charita Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Gewoon lekker laten gaan, als je zelf een sneetje hebt haal je ook niet de ehbo kist tevoorschijn neem ik aan Zolang t geen diepe snee is ofzo geneest het zelf wel
Charita Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 O ik hoor net dat ik blijkbaar verkeerd gereageerd heb en een sneetje in een neus heel gevaarlijk kan zijn. Dus wordt het erger: dierenarts
Rian Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Hoezo is dat dan, dat dat heel gevaarlijk kan zijn?
Rian Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Gewoon lekker laten gaan, als je zelf een sneetje hebt haal je ook niet de ehbo kist tevoorschijn neem ik aan Zolang t geen diepe snee is ofzo geneest het zelf welZo denk ik ook: al dat zelfdokteren en gefrut met ontsmetten, niet doen... een wond kan zichzelf prima genezen, door dat gekloemel eraan breng je alleen maar het wondmilieu in de war en duurt het langer voordat het geneest. En anders inderdaad gewoon even DA.
Charita Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 (aangepast) Hoezo is dat dan, dat dat heel gevaarlijk kan zijn?Ik kreeg een pb dat als het niet gewoon een sneetje is het een gevaarlijke ziekte kan zijn en ik dus op moet passen met mn uitspraken Dus vandaar even de correctie 2 augustus 2013 aangepast door Charita
Rian Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Ah oke, maar ik vraag me dan af welke gevaarlijke ziekte dat kan zijn? Ik ben er niet van op de hoogte! Dus als die persoon even uitleg wil geven hier? Thanks!
Charita Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Ah oke, maar ik vraag me dan af welke gevaarlijke ziekte dat kan zijn? Ik ben er niet van op de hoogte! Dus als die persoon even uitleg wil geven hier? Thanks!plaveizelcarcinoom ofzo, geen idee wat het is hoor misschien staat het op Google
Rian Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Kunnen konijnen dat tegenwoordig ook al krijgen? Moeten we met zonnebrand aan de slag of wat haha
Rian Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Hee maar even serieus, dus als iemand hier komt posten dat z'n nijn een sneetje op z'n neus heeft, wordt er meteen al met kanker rondgestrooid? Ik vind het hier steeds maffer worden...
Gast Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 De meeste wondjes genezen prima zelf. Ik zou wel even in de gaten houden of het niet gaat ontsteken, maar me er verder niet te druk om maken.Mocht het gaan ontsteken of niet goed genezen is een bezoekje aan de da wel handig, maar meestal is dat niet nodig.
Charita Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Ah, huidkanker. Plaveiselcelcarcinoom.Ooow is het dat, dat wist ik niet! Ik had er verder niet bij nagedacht, ik dacht gewoon ach sneetje dat geneest wel weer.
Rian Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Ja hoor, dat denk ik ook. Einde topic haha.
Charita Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Nouja, ik wil niet de gedachtegang van de persoon die mij een pb gestuurd heeft belachelijk maken.Iemand stuurt niet zomaar zoiets, het is een waarschuwing en daarom heb ik een wijziging gemaakt in mijn post.Ik wist echt niet dat het gevaarlijk kon zijn en het is op zich goed om iemand er bewust van te maken zodat het sneetje in de gaten wordt gehouden.Dus niet direct bang worden TS, maar wel in de gaten houden.
Rian Geplaatst: 3 augustus 2013 Geplaatst: 3 augustus 2013 nee joh, ik ook niet hoor, maar ik ben wel van mening dat het allemaal veel te ver gezocht is. Als je op zo'n manier konijnen houdt, kun je nergens meer van genieten. Een sneetje en dan meteen met kanker gaan rondstrooien is toch iets overdreven.
lindaoostenrijk Geplaatst: 3 augustus 2013 Geplaatst: 3 augustus 2013 Onze Bram had laatst ook een sneetje, dit had Pleun gedaan (bij de koppeling) Ik heb daar verder niets aan gedaan en dat is vanzelf weer over gegaan.Maar misschien inderdaad wel even kijken hoe het gekomen is, misschien heefthij een speeltje kapot geknaagd, waar nu een scherp randje aan is ontstaan.
Aanbevolen berichten