Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hmm ik sta wel een beetje perplex dat er dierenartsen zijn die hun klanten dus hun dier zelf laten injecteren! Daar kan ik me nou niks bij voorstellen, ik geloof dat mijn dierenarts dat echt niet zou goedkeuren. Niet dat ik het niet zou kunnen, maar het idee gaat me wat ver eigenlijk.... vind het raar.

Geplaatst:

Het maffe is, antibiotica heb ik wel mogen prikken, maar pijnstilling absoluut niet. Ik vind het alleen niet prettig om voorgevulde spuitjes te hebben omdat het een substantie is en dat allemaal naar beneden zakt in dat spuitje. Dan moet je het nog zien te schudden op een of andere manier. Anders krijg je het de naald zowat niet uit.

Geplaatst:
Hmm ik sta wel een beetje perplex dat er dierenartsen zijn die hun klanten dus hun dier zelf laten injecteren! Daar kan ik me nou niks bij voorstellen, ik geloof dat mijn dierenarts dat echt niet zou goedkeuren. Niet dat ik het niet zou kunnen, maar het idee gaat me wat ver eigenlijk.... vind het raar.

Ik heb Noortje gedurende 3 weken moeten injecteren met antibiotica in verband met haar abces. Het abces diende ook gecuretteerd te worden en gespoeld 2 x per dag. Het was zo al enorm stressvol voor haar dat ik het absoluut niet zou zien zitten om 3 weken aan en stuk elke dag naar de DA te gaan voor een prikje. Hospitalisatie bij de DA zag ik ook niet zitten. ik had geen geld meer na de operaties en alle voorgaande bezoeken en voor haar vond ik het ook niet meteen de meest ontspannende omgeving. Ik denk dat een DA heus wel ziet of het baasje van een dier dit op een verantwoorde en correcte manier kan doen hoor :).

Geplaatst:

Mijn ram was ook in zijn piemel gebeten en deze was ontstoken. Ik kreeg hier voor enrofloxoral drops, deze moest ik gewoon in de bek spuiten. Misschien kun je daarom vragen, of ze dat willen geven?

Geplaatst:
Ik denk dat een DA heus wel ziet of het baasje van een dier dit op een verantwoorde en correcte manier kan doen hoor :).

Dat vind ik toch wel een gevaarlijke gedachte... het zou kunnen hoor dat ze dat doen, maar niet bij mijn DA denk ik!

Geplaatst:
Dat vind ik toch wel een gevaarlijke gedachte... het zou kunnen hoor dat ze dat doen, maar niet bij mijn DA denk ik!

In sommige gevallen is het toch niet haalbaar om weken aan een stuk elke dag naar de DA te gaan? Ik ben voor de 2e operatie en de antibioticaspuiten die ik toen heb gekregen gedurende 2 maanden elke week één of 2 keer naar de DA gegaan waarbij we alles hebben geprobeerd. Ik denk dat de DA na al die tijd en bezoeken die inschatting wel goed heeft kunnen maken. Ik zou het als DA niet na één bezoek overwegen moest spuiten aan de orde zijn maar in mijn geval was het wel de beste optie. Ik ging wel om de 5 dagen op controle en kreeg dan steeds weer nieuwe antibiotica mee waardoor de DA wel een zicht had op de vooruitgang. Ik zat met een enorm verzwakt konijn dat er niet veel meer bij kon hebben en ik ben heel blij dat we het zo hebben kunnen oplossen :).

Geplaatst:

Ik was al zo vaak bij de dierenarts geweest in de afgelopen 3 weken, dat ik denk dat ze er daarom voor hebben gekozen dat ik hem zelf mocht prikken. (In totaal nu de afgelopen 3 weken, zijn we er al een keer of 12 geweest).

Elke keer weer in de auto enzo is ook niet echt prettig voor hem.

Het prikken bij de dierenarts gaat goed nu.

Als ik aankom bij de dierenarts word ik elke keer meteen geholpen. Spuitje erin en ik kan meteen weer vertrekken.

Morgen nog een keer en vrijdag controle en nog 1 keer antibiotica en hopelijk is het dan eindelijk klaar.

Ben er nu wel klaar mee.

En het gaat weer hartstikke goed met hem gelukkig.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .