Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Mijn konijn heeft sinds 3 weken schilfers aan de oren

Ben naar de dierenarts geweest, daar ze haar inentingen moest krijgen.

Ze heeft een staaltje genomen, daar ze aan mijt dacht, maar onder de microscoop was er niet echt mijt zichtbaar.

Krabben doet ze in feite ook niet echt.

Soms schud ze wel eens met haar hoofd, maar niet abnormaal veel.

Ze is in tussentijd wel behandeld geweest, maar de schilfers blijven.

Als je een schilfer er probeert af te krabben, krijg je met gemak een plukje haar mee.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn.

Geplaatst:

Ik heb dit dus ook met mijn konijn. Ik dacht ook mijt omdat ik schilfers zag. Ik had twee weken geleden stronghold gegeven en het is alsmaar erger geworden. kale plekken..ook een kale plek waar weer haar groeit, maar daaromheen ook weer haar dat los laat en schilfers en op de kale huid ook. Het is onder de microscoop onderzocht en de dierenarts kon geen mijt vinden. Ik heb nog wel een kweekje laten maken voor mogelijk schimmeltje maar dat hoor ik pas over 10 a 12 dagen.

De dierenarts vermoedt zelf door de stress (hij heeft aardig wat meegemaakt afgelopen weken) en rui. En als het al mijt is geweest, dan is het er nu niet meer. Ik krijg langzamerhand het idee dat dit weers gebonden is omdat ik er steeds meer over hoor. Die lange winter en nu ineens die hete zomer pats boem.

Blijft raar..ik ga voor de zekerheid volgende week nog een pipetje stronghold geven en dan uitslag afwachten van de kweek. Als daar niets uit komt is het maar gewoon wachten tot zijn huid en haar weer hersteld..

Geplaatst:

Goh, ja weet het ook niet.

Mijn dierenarts kon niets vinden.

Heb niet het idee dat mijn konijntj stressy is. natuurlijk kan niet in haar hoofdje zien.

Nu heb ik onlangs ergens gelezen dat als er geen goede bloeddoorstroming is de oren ook kunnen schilferen. Verzoorzakt droge huid.

Wil ze wel insmeren met een hydraterende crème, maar wat kan geen kwaad?

Iemand sprak van uierzalf?

Vanessa

Geplaatst:
Ik heb dit dus ook met mijn konijn. Ik dacht ook mijt omdat ik schilfers zag. Ik had twee weken geleden stronghold gegeven en het is alsmaar erger geworden. kale plekken..ook een kale plek waar weer haar groeit, maar daaromheen ook weer haar dat los laat en schilfers en op de kale huid ook. Het is onder de microscoop onderzocht en de dierenarts kon geen mijt vinden. Ik heb nog wel een kweekje laten maken voor mogelijk schimmeltje maar dat hoor ik pas over 10 a 12 dagen.

De dierenarts vermoedt zelf door de stress (hij heeft aardig wat meegemaakt afgelopen weken) en rui. En als het al mijt is geweest, dan is het er nu niet meer. Ik krijg langzamerhand het idee dat dit weers gebonden is omdat ik er steeds meer over hoor. Die lange winter en nu ineens die hete zomer pats boem.

Blijft raar..ik ga voor de zekerheid volgende week nog een pipetje stronghold geven en dan uitslag afwachten van de kweek. Als daar niets uit komt is het maar gewoon wachten tot zijn huid en haar weer hersteld..

Graag iets laten weten als het één of andere schimmel is.

Mijn DA is echt wel een goeike, maar konijnen zijn zo haar domein niet, niet tegenstaande staat ze wel open voor alle info.

Is een beginnende DA en uiteraard moeten deze mensen ook iedere dag bijleren :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .