Ga naar inhoud

grote brok oorsmeer


happyflappy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Deze nacht stond ik op voor een glas water, en zag dat Happy wild aan haar oren aan het krabben was. Ik keek in de oren maar kon zelf niks zien. Natuurlijk ging ik met tegenzin weer liggen. Nu ging ik weer naar haar toe en leek alles over te zijn. Maar ik vond een grote oorsmeer-prop die aan haar oorhaartjes bleef hangen. Het is zo groot als de nagel van mijn pink vinger. En het is kei hard. Een serieuze bol dus. Is er iets wat ik nog kan doen? En heeft iemand dit al eerder gezien? Alvast dank :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga me nu klaarmaken en happy in de reismand doen. Ik heb het grote brokje oorsmeer ook in een potje gedaan om mee te nemen naar de DA. Nu schudde ze net met haar hoofd en het klinkt alsof er water in haar oren zit. Dat is zo raar (aangezien ze een huiskonijntje is en niet in de regen heeft gestaan ;) ) Ik hoop dat de DA snel kan helpen. Ik kom zo vertellen hoe het was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel ;)

Het is indd erg raar... Hopen dat de reis niet stressvol is voor happy en nogmaals heel veel suc6 ;)

Nou we zijn net terug, happy is een beetje van slag maar nu kan ze lekker uitrusten. Ze had dus een abces in haar oor, met daarbij ook nog veel troep :s Nu heb ik een middel meegekregen om elke dag in het oor aan te brengen. En dat moet ik dan goed masseren. De klachten zouden over 10 dagen over moeten zijn. Zoniet..... dan moet ik teruggaan naar de DA. Poeh ben ik blij dat ik direct gegaan ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet fijn.

Blij dat je gegaab bent. Hoop dat het snel beter word :)

Maar ik ben toch nieuwschierig hoe kan een konijn een abces is de gehoorgang krijgen?

Dit komt meestal toch door een wondje wat is gaan ontsteken? Had ie misschien een oorontsteking eerder gehad ofzo??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik sla mezelf wel voor het hoofd dat ik daarover niet "doorgevraagd" heb. Ik vroeg alleen wat ik nu moest doen. Ik weet dus niet Hoe ze eraan komt. Gewoon dat het een abces is en dat ik het met de drupjes goed moet masseren. Over 10 dagen moet ik op controle met Happy bij de DA. Dit was de eerste keer dat ik zag dat ze met haar hoofd ging schudden. En dus nu direct gegaan. pff vind het wel een beetje eng. Moet vast erg vervelend zijn :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je gegaan bent! Ik las net een stukje op een site over pasteurella (iemand had die link in een topic over snot/pasteurella gezet):

http://http://www.daphorst.com/konijnenzeiktepasteurellose.html

Pasteurella kan dus ook in het oor zitten. Ik zeg natuurlijk niet dat jouw konijn dat heeft, maar ik moest er aan denken toen ik jouw topic las.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf gewoon braaf bij de DA langs gaan, ik heb het thuis ook al besproken dat mochten de kosten te hoog oplopen of we iets kunnen gaan afspreken met de DA . Een regeling ofzo. Maar dat zijn zorgen voor later. Ik hoop gewoon dat al die troep snel uit haar oortje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik sla mezelf wel voor het hoofd dat ik daarover niet "doorgevraagd" heb. Ik vroeg alleen wat ik nu moest doen. Ik weet dus niet Hoe ze eraan komt. Gewoon dat het een abces is en dat ik het met de drupjes goed moet masseren. Over 10 dagen moet ik op controle met Happy bij de DA. Dit was de eerste keer dat ik zag dat ze met haar hoofd ging schudden. En dus nu direct gegaan. pff vind het wel een beetje eng. Moet vast erg vervelend zijn :(

Gewoon bij de controle nog ff navragen hoe dat nou kan...

Het is inderdaad het belangrijkste dat je nu weet wat je moet doen ertegen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh abcessen...vieze rotdingen! Maar gelukkig wel te behandelen :) .

Een keer een vies nageltje dat een wondje veroorzaakt tijdens wat krabben / poetsen, en er is al kans op een abces. Onze katten hadden er ook wel eens last van. Meestal is het vrij ongevaarlijk, maar als er wat vervelende bacteriën bij zitten kan het wel problemen geven als je er niks aan doet.

Succes met het masseren happyflapp! Het komt vast weer goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .