Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal. Deze nacht stond ik op voor een glas water, en zag dat Happy wild aan haar oren aan het krabben was. Ik keek in de oren maar kon zelf niks zien. Natuurlijk ging ik met tegenzin weer liggen. Nu ging ik weer naar haar toe en leek alles over te zijn. Maar ik vond een grote oorsmeer-prop die aan haar oorhaartjes bleef hangen. Het is zo groot als de nagel van mijn pink vinger. En het is kei hard. Een serieuze bol dus. Is er iets wat ik nog kan doen? En heeft iemand dit al eerder gezien? Alvast dank :)

Geplaatst:

Ja ik heb al zoo lang konijntjes, en dit heb ik ook nog nooit gezien. Ik moet wel zeggen dat dit mijn eerste 2 hangoren zijn. Misschien dat het daaraan ligt. Zoiezo idd even contact opnemen met de dierenarts.

Geplaatst:

ik ga me nu klaarmaken en happy in de reismand doen. Ik heb het grote brokje oorsmeer ook in een potje gedaan om mee te nemen naar de DA. Nu schudde ze net met haar hoofd en het klinkt alsof er water in haar oren zit. Dat is zo raar (aangezien ze een huiskonijntje is en niet in de regen heeft gestaan ;) ) Ik hoop dat de DA snel kan helpen. Ik kom zo vertellen hoe het was

Geplaatst:

Dank je wel ;)

Het is indd erg raar... Hopen dat de reis niet stressvol is voor happy en nogmaals heel veel suc6 ;)

Nou we zijn net terug, happy is een beetje van slag maar nu kan ze lekker uitrusten. Ze had dus een abces in haar oor, met daarbij ook nog veel troep :s Nu heb ik een middel meegekregen om elke dag in het oor aan te brengen. En dat moet ik dan goed masseren. De klachten zouden over 10 dagen over moeten zijn. Zoniet..... dan moet ik teruggaan naar de DA. Poeh ben ik blij dat ik direct gegaan ben.

Geplaatst:

Nou zeg dat wel ! Wat is een abces precies :$

Het is wel goed dat het over 10 dagenover moet zijn ! Ik duim errvoor !

Geef maar ff een dikke kus van droppie en mij aan happy X

Geplaatst:

Een abces is de medische term voor een ingekapselde ontsteking, ofwel een bult gevuld met pus. niet bepaald leuk dus :s

Dank je voor je steun :) ik hoop echt dat het beter gaat over enkele dagen

Geplaatst:

Oeh dat klinkt niet fijn ! Fijn dat je dus zo snel gegaan bent... De steun is toch vanzelfsprekend? Dat zou ik ook fijn vinden ;) nou idd hopen dat het over enkele dagen beter gaat... X

Geplaatst:

Dat is niet fijn.

Blij dat je gegaab bent. Hoop dat het snel beter word :)

Maar ik ben toch nieuwschierig hoe kan een konijn een abces is de gehoorgang krijgen?

Dit komt meestal toch door een wondje wat is gaan ontsteken? Had ie misschien een oorontsteking eerder gehad ofzo??

Geplaatst:

Nou ik sla mezelf wel voor het hoofd dat ik daarover niet "doorgevraagd" heb. Ik vroeg alleen wat ik nu moest doen. Ik weet dus niet Hoe ze eraan komt. Gewoon dat het een abces is en dat ik het met de drupjes goed moet masseren. Over 10 dagen moet ik op controle met Happy bij de DA. Dit was de eerste keer dat ik zag dat ze met haar hoofd ging schudden. En dus nu direct gegaan. pff vind het wel een beetje eng. Moet vast erg vervelend zijn :(

Geplaatst:

Ja dat was het idd een Pasteurella Abces. Maar hier staat dat het fataal kan aflopen :o terwijl de DA zei dat het goed te behandelen is :s o mijn nijntje ik hoop dat het allemaal goed komt.

Geplaatst:

Dat kan (verkeerd aflopen), maar hoeft helemaal niet. Pasteurella kan ook chronisch zijn, daar kunnen ze ook nog mee leven, al zijn ze dan natuurlijk wel kwetsbaarder. Maar als je er op tijd bij bent gaat et bij jouw nijn misschien wel weer helemaal over :)

Geplaatst:

Ik blijf gewoon braaf bij de DA langs gaan, ik heb het thuis ook al besproken dat mochten de kosten te hoog oplopen of we iets kunnen gaan afspreken met de DA . Een regeling ofzo. Maar dat zijn zorgen voor later. Ik hoop gewoon dat al die troep snel uit haar oortje is.

Geplaatst:
Nou ik sla mezelf wel voor het hoofd dat ik daarover niet "doorgevraagd" heb. Ik vroeg alleen wat ik nu moest doen. Ik weet dus niet Hoe ze eraan komt. Gewoon dat het een abces is en dat ik het met de drupjes goed moet masseren. Over 10 dagen moet ik op controle met Happy bij de DA. Dit was de eerste keer dat ik zag dat ze met haar hoofd ging schudden. En dus nu direct gegaan. pff vind het wel een beetje eng. Moet vast erg vervelend zijn :(

Gewoon bij de controle nog ff navragen hoe dat nou kan...

Het is inderdaad het belangrijkste dat je nu weet wat je moet doen ertegen ;)

Geplaatst:

dank jullie voor de beterschapswensen. En idd ik ga het zeker navragen. Nou dit was nu de 1 ste keer dat ik zelf de vloeistof in haar oor moest spuiten. Mijn god wat een gevecht. Maar het is gelukt!

Geplaatst:

Oeh abcessen...vieze rotdingen! Maar gelukkig wel te behandelen :) .

Een keer een vies nageltje dat een wondje veroorzaakt tijdens wat krabben / poetsen, en er is al kans op een abces. Onze katten hadden er ook wel eens last van. Meestal is het vrij ongevaarlijk, maar als er wat vervelende bacteriƫn bij zitten kan het wel problemen geven als je er niks aan doet.

Succes met het masseren happyflapp! Het komt vast weer goed!

Geplaatst:

Dank je! o ik hoop het zo, ik kan me toch zo vreeeselijk zorgen maken om mijn schatjes. Maar ze loopt nu een kartonnen doos te slopen dus heel veel pijn zal ze denk ik niet hebben (gelukkig maar)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .