Ga naar inhoud

Kosten Tandjes Laten Slijpen? (konijn)


xAnimals

Aanbevolen berichten

Help Help Help !

Ik heb Gisteren een Vlaamse reus uit een Opvang gekocht,

Het Diertje Dronk moeilijk uit de fles dus hielp ik hem, Ik vondt dit vreemd dus ging zijn tandjes bekijken, en daar zag ik het hoor Olifanten tanden zijn Voortanden waren Veel de lang gegroeid !!

De opvang heeft dus helemaal niet ged voor dit arme diertje gezorgd...

Nu moet ik dus de kosten weten om de tandjes te laten slijpen?

Weet iemand dit want op internet kan ik het niet duidelijk vinden, ik denk namelijk niet dat het Gratis is...

Snel antwoord plz ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je beter eerst even contact opnemen met de opvang. Het is natuurlijk een beetje slordig, maar een foutje maken kan best als je heel veel dieren hebt; misschien hebben ze het gewoon over het hoofd gezien. Dat betekent niet gelijk dat ze niet goed voor hem gezorgd hebben. Ik zou ze eerst de kans geven om een oplossing te bieden.

Wat betreft slijpen, de kosten verschillen per dierenarts. Het is echter veel ebter om de tanden te laten verwijderen vaak, omdat slijpen zeker maandelijks gebeuren moet. Dat is stressvol en op de lange termijn ook erg duur. Een konijn kan prima zonder tanden leven. Het verwijderen van de snijtanden kost meestal tussen de €60,- en €120,- maar verschilt ook weer per dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn DA kostte het ongeveer 25 euro per keer, als je dan rekent het verwijderen van de tanden bij mij vlaamse reus destijds kwam op ik geloof 100 euro dus in 4 maanden heb je het geld er al uit:whistle2:, maar ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk...

maar dit kostte het bij mijn DA en de DA-kosten verschillen nogal in het land, dus een idee dat je het vraagt bij jou DA, maar eerst even contact opnemen met de dierenopvang, wie weet met wat voor oplossing zij komen...

Succes en vooral veel plezier met je nieuwe aanwinst!

aangepast door Gridje
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je dan een konijn genomen?

Ja daar heb je ook wel gelijk in, bij dieren komen DA-kosten, maar je verwacht ook niet zulke problemen zo gauw, maar zo zie je maar je moet overal rekening mee houden dus ook financieel, maar goed het is nu eenmaal zo en het konijntje kan ook niet zo blijven dus ik hoop dat er actie wordt ondernomen hoe dan ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar heb je ook wel gelijk in, bij dieren komen DA-kosten, maar je verwacht ook niet zulke problemen zo gauw, maar zo zie je maar je moet overal rekening mee houden dus ook financieel, maar goed het is nu eenmaal zo en het konijntje kan ook niet zo blijven dus ik hoop dat er actie wordt ondernomen hoe dan ook...

Natuurlijk hoort het niet dat je een dag na aanschaf zo'n probleem al constateert en daarom zeg ik ook: Contacteer de opvang, geef ze de kans een oplossing te bieden. Als het een goede opvang is dan zullen ze dat ook zeker proberen, en anders kun je je misschien afvragen of je niet wat kritischer had moeten zijn bij aanschaf. Ze zouden je op z'n minst de mogelijkheid moeten bieden om het konijn terug te kunnen brengen, ik zou persoonlijk het konijn terugnemen om de tanden te laten verwijderen waarna je 'm weer op kan halen als je dat wil.

Maar als je je het echt niet kan veroorloven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat ik zou doen als ik opvang was in de zin van als je dit al niet kan betalen, zit het konijn wel goed stel dat er iets anders gebeurt heb je het geld DAN wel...

Maar aangezien dit probleem natuurlijk al bij de opvang bestond zou ik het konijn terug nemen en laten helpen en als de baas wil het terug plaatsen wat jij zegt Dollie, maar ik vind dit soort dingen een beetje gek je moet toch rekening houden financieel dat een dier ziek kan worden? En dat een DA over het algemeen niet goedkoop (een gemiddeld bezoekje kost mij al 35 a 40 euro... en dan is het nog niks ernstigs/spoedeisend),

Ik bedoel het niet verkeerd en misschien ben ik wel gek of zo:wink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ben het met je eens hoor, als ik dit zou weten zou ik ook even flink doorvragen. Je moet er inderdaad rekening mee houden. Voorbeeldje: Konijn van opvang Konijnenparadijs wordt geplaatst, breekt een paar dagen later zijn poot. Kan de opvang natuurlijk helemaal niks aan doen, geen 'gebrek' dat al aanwezig was. Kosten op de opvang verhalen gaat dus niet (en dat wilde de eigenaar ook helemaal niet hoor, dat voorop gesteld!) maar konijn heeft wel zorg nodig. Ook een groot konijn, dus extra dure operatie....

Het hoort er bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wilde ik dus zeggen, hahaha ben dus niet de enige gelukkig, en inderdaad een ongeluk zit in een klein hoekje, en dan heb je geld nodig, hoe is het met het konijn afgelopen Dolie weet jij dat ook? (vertel mij wat met groot konijn, tanden verwijderen bij mijn vlaam (toen nog niet eens volgroeid) 100 euro en "normaal"konijn 65 euro heeft te maken puur en alleen de narcose hoeveelheid en andere medicatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 1 maand later...

×Agnesp heb ik gevraagd om jouw mening over mijn bericht. Nee, dus ga lekker ergends anders je brutale mond open trekken.

×Caatje1988 ik heb ondertussen de tandje's idd laten verwijderen,

Nou nou. Ik vind juist jouw bericht nogal brutaal! Dat is toch nergens voor nodig?

Fijn dat de tanden inmiddels verwijderd zijn...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .