nicOle_ Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Hallo,Mijn 2 baby konijntjes (morgen 2 weken) hebben allebei een soort van "snot" uit hun neus hangen. Het is niet vochtig, gewoon opgedroogd. 2 van die sliertjes zeg maar. CoCo heeft zelf helemaal geen last ervan.Kan het zijn dat ze verkouden zijn? Omdat het nu 's avonds erg koud is en hun vacht nog niet compleet is? Is het heel erg? Want anders neem ik ze morgen gelijk mee naar de dierenarts. Kan het ook maxymythose zijn? (ik weet niet hoe je dat schrijft)Groetjes Nicole
anouk Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 ik denk dat niet erg gezond klinkt en je morgen beter ff langs de diere arts kan gaan
nicOle_ Geplaatst: 9 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2007 zal ik er anders wat extra hooi boven op gaan gooien?
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 het kan hoor hoeft geen probleem te zijn.Ze liggen toch nog in het nestje.Somige neusjes zijn wel eens vies bij jonge konijntjes.als het net als snot is wat mensen in hun neus hebben naar da gaan.
nicOle_ Geplaatst: 9 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2007 Nee het is niet zoals mensen snot, maar gewoon een sliert droge groen/bruin achtig. Ze hebben het allebei, maar coco weet niet.Ik denk zelf niet dat het ernstig is, maar ik ben gewoon bang dat ze ziek worden, ze zijn zo lief...Ze liggen beide nog in het nestje, en willen ook geen andere plek hehe.Maar ik ga morgen toch naar de dierenarts met mijn zus en haar konijn, dan kan ik ze wel gelijk meenemen, of mogen die kleintjes nog niet vervoerd worden?
Mireille Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Geen zorgen dat komt gewoon door de wat stoffige nestholte.Daarvoor hoef je ze niet naar de da te brengen, dat verdwijnt vanzelf weer als je goed kijkt zie je het bij de volgende jongen ook
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Ik zou ze zeker nog eff laten liggen in het nestje als het inderdaad geen snot is.
nicOle_ Geplaatst: 9 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2007 Ze liggen bijna heel de dag in het nestje, sinds vandaag zijn ze er voor het eerst lang eruit geweest a 1 uur. Maar wel gewoon bij mij en mijn zusje in de hand, ik denk 5 minuten op de grond om te kijken of ze al een beetje konden lopen.Ik zal de kindjes nog een paar dagen met rust laten tot het weg is. En ja, het is denk ik zoals op de foto.
Reusje Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Ik zou dat niet doen op 2 weken zo al voor een uur uit hun nestje halen.Ze vatten nog héél vlug kou hoor.Je legt een baby toch ook niet even op de grond om te zien of hij al kan lopen ?Laat ze nog even knus in het nestje bij mama tot ze uit zichzelf uitlopen. Het gaat zo al snel genoeg. Voor je het weet doen ze iets op.
Mireille Geplaatst: 9 oktober 2007 Geplaatst: 9 oktober 2007 Ja zeker even wachten met uit het nest halen tot ze er zelf aan toe zijn en er zelf uit komen
shanty Geplaatst: 10 oktober 2007 Geplaatst: 10 oktober 2007 heb jij nu een nestje bij coco ??..die was toch blind of vergis ik me nu ongeloofelijk
shanty Geplaatst: 10 oktober 2007 Geplaatst: 10 oktober 2007 nee niet vergist ik heb het topic bij fokken al gelezen . en mijn reactie daar geplaatst wat ik zou willen zeggen laat ze lekker nog even een weekje in het nest liggen en niet al een uur eruit pakken willen ze lopen doen ze dat wel in het hok . zodra ze 3 week ouid zijn heb jij je handen vol want dat racen en spelen ze en dan kan je ze inderdaad ook lekker pakken en knuffel ik zou ze nu nog even laten in hun nestje
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 oktober 2007 Geplaatst: 10 oktober 2007 Beter nog even wachten.............................
Aanbevolen berichten