Ga naar inhoud

Mijn konijntje heeft zere hakken


Spanex

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, en ben op zoek naar advies voor mijn konijntje, Pip. Ik heb veel rond gezocht op het net naar advies over zere hakken (sore hocks?) maar ik heb toch nog wat extra nodig, blijkt dus.

Pip heeft rode kale plekken op het puntje van beide hakken. Er is nauwelijks nog vacht meer over op de plekken maar het bloedt niet. Het was er echter al toen ik haar had gekocht; daar stond ze op zaagsel. Ik gebruik zelf katoen.

Pip is een "nep" dwergje, is 2 maanden oud en op goed gewicht (Op het moment 420 gram). Ik probeer haar zindelijk te maken maar nog weinig succes. Ze plast dan ook waar ze maar wil en ik blijf achter d'r kont opruimen. Ze is verder lekker speels en ze eet en drinkt goed.

Ben bij de dierenarts geweest voor advies. Ook hij zei dat katoen het beste is, dat ze er verder niet veel last van blijkt te hebben, en dat ik er gewoon goed op moet letten. Ik wil alleen het beste voor haar en dat het (snel) geneest. Dus, het volgende:

Is er bodembedekking dat beter is dan katoen voor deze situatie? Advies? Tips?

Ik las hier ergens dat PawWax erg goed werkt, dus ik denk er aan om het via Bol.com te bestellen. Is er iemand met ervaring met dit spul?

aangepast door Spanex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel zorgelijk; sore hocks bij zo'n jong konijn. Zat het beestje voorheen misschien op tralies? En is de houding wel goed? Ik heb dit echt nog nooit gehoord. Zaagsel kan dit in mijn ogen niet verklaren.

Katoen is op zich goed. Let vooral op dat je konijn niet op een te harde ondergrond zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn heeft ze altijd op katoen gestaan. Oude handdoeken (ook van katoen) als ze even uit het hok mag. Verder weet ik jammer genoeg niets over wat ze voorheen op liep. Haar houding ziet er normaal uit en ze loopt ook normaal. Ik heb gehoord dat het ook erfelijk kan zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn angora heeft ook sore hocks. Ik heb het een tijd ingesmeerd met calendulazalf. Ik heb gezorgd voor een dikke laag bodembedekking in het hok, hennepvezel. Dit is zacht en neemt goed op. Nu gaat het niet verder kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn angora heeft ook sore hocks. Ik heb het een tijd ingesmeerd met calendulazalf. Ik heb gezorgd voor een dikke laag bodembedekking in het hok, hennepvezel. Dit is zacht en neemt goed op. Nu gaat het niet verder kapot.

Wat voor soort hennep, precies? Ik ben bijna op aan katoen dus ik wil dit eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat de doeken van 100% katoen zijn? Ik heb een keer een handdoek in de ren gehad, waarvan ik nu ten zeerste betwijfel of het wel 100% katoen was. Dat zorgde ook voor rode hakjes.

Nu gebruik ik hoeslakens (van de AH, waar ook echt op staat het dat het volledig van katoen is gemaakt). Sindsdien geen rode hakjes meer :) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het etiket zijn de doeken wel 100% katoen, ja. Ik heb ook een zak Mini Hemp gekocht maar het schuift te veel weg onder de pootjes en zoals Charita al zij, het is toch niet zo zacht als katoen. Toch maar terug naar katoen dan. Ik gebruik ondertussen de hennepvezel voor het WC hoekje met een dikke laag hooi tot het op is. Bespaard toch ook een boel van dat dure spul!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .