kelly01 Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Hallo,Een tijdje geleden ben ik op aanraden van de dierenarts overgeschakeld naar SS. De reden hiervoor was omdat nijntje wat te mager was, komende door zijn leeftijd (bijna 8j) en een minder goede voeder (gemengd). Sinds ik SS geef aan nijntje zie ik opmerkelijk verbetering en hij komt stillaan bij, is levendiger. Hij heeft nog altijd een grote eetlust, en ziet er goed uit. Nu nijntje komt vooral bij op zijn buikje, maar op de plaatsen dat ik het liever zou zien... Vooral zijn heupen kan je goed voelen. Mijn dierenarts vindt het vrij normaal voor zijn leeftijd en zegt dat een ouder konijntje veel van zijn spiermassa verliest. Is dat ook zo bij jullie oudere konijnen?Groetjes Kelly
Anjo Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Mijn ram krijgt zijn leven lang SS, is nu 6 en ik merk ook dat hij wel wat magerder is geworden. Je kunt aan 'm zien dat het geen jonkie meer is en ook wel wat voelen, toen hij jonger was was hij toch voller als ik terug denk maar hij eet verder nog super dus ik denk dat het er ook bij hoort.
kelly01 Geplaatst: 28 juli 2013 Auteur Geplaatst: 28 juli 2013 ja nijntje was ook een stuk voller toen hij nog wat jonger was, op een gegeven moment woog hij wat teveel. Maar nu...
kaatje-kim Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Als zijn buikje dikker wordt.... Is hij getest op wormen? Ik zeg niet dat het dat is, maar het is een mogelijkheid.Mijn oudere konijnen zijn ook spiermassa aan het verliezen, de een meer dan de ander.
kelly01 Geplaatst: 28 juli 2013 Auteur Geplaatst: 28 juli 2013 Hij is laatst naar de dierenarts geweest en zij zegt dat nijntje er allesinds geen last van heeft. Ook zijn stoelgang is normaal. Tis vooral sinds hij zijn nieuwe voeding krijgt dat hij bijkomt, maar enkel op het buikje. Ook ontworm ik hem soms preventief.
Annelies en Basje Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Als mensen bijkomen wanneer ze heel mager zijn geweest slaat het vet zich ook vaak eerst op 1 plaat op. Buik, heupen, kont,.. Noem maar wat. Later gaat het zich dan beter verdelen over het lichaam. Misschien is dat ook het geval bij konijntjes?
wupsie Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Mijn ervaring is wel dat als konijnen vanaf een bepaalde leeftijd eenmaal gewicht verloren hebben dit er inderdaad wel bijkomt, maar met name aan de onderkant zeg maar:p Max voelde de laatste tijd erg mager, maar was perfect op gewicht. Maar zijn botten voelde je heel erg goed. (ruggewervels, bekken/heupen bij zijn nekje, schouderbladen) Daardoor leek hij heel mager, maar hij woog netjes 3.1 kg. Eigenlijk zelfs 100 gram te zwaar voor hem.
Christaaa Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Mijn oudje was ook erg mager geworden, vooral spierverlies. Ik denk dat het normaal is dat de lichaamsverdeling bij oudere dieren verandert.
kelly01 Geplaatst: 28 juli 2013 Auteur Geplaatst: 28 juli 2013 (aangepast) Idd, nog eens vraagje nijntje is een hollander (ram) wat mag die ongeveer wegen? Hij is van 2500 gram naar 2800 gram gegaan... Van nijntje kun je ook botten voelen, vooral de heupen.... 28 juli 2013 aangepast door kelly01
rabbitsan Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 Ik weet niet precies hoeveel die mag wegen maar zolang hij er geen last van heeft met bijv. De blindedarmkeutels eten en als hij zich nog goed kan wassen lijkt mij het geen probleem
wupsie Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 hoeveel hij mag wegen ligt eraan of het een raszuivere hollander is of dat het een rasloos konijntje met hollander tekening is
Iloveanimals Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 een hollander mag maximaal 2,75 kilo wegen
kelly01 Geplaatst: 30 juli 2013 Auteur Geplaatst: 30 juli 2013 Wel mijn dierenarts zegt dat hij raszuiver zou moeten zijn, omdat alle aftekeningen, grootte,... kloppen.
Iloveanimals Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 dan denk ik dat ie wel op een redelijk goed gewicht zit
kelly01 Geplaatst: 30 juli 2013 Auteur Geplaatst: 30 juli 2013 Natuurlijk zal ik het nooit precies weten, nijntje is een vondeling. Maar men dierenarts zal wel geen ongelijk hebben zeker?
Aanbevolen berichten