Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Ik haalde smeag net even uit zijn hok om hem te borstelen, hij komt zo slecht door zijn wintervacht heen. Zelfs nu zit er nog wintervacht op. Ik ging hem ook iets plukken, gewoon de losse haren weg halen. En nu kreeg hij helemaal kale plekken, ik kon zijn baby huidje zien. En er zaten lichtelijk rode rondjes op het menselijke kleur huidje. Ik ben nu bang dat hij vachtmijt heeft... Maar vachtmijt ziet er heel anders uit!

Hij is net zo kaal achtig als konijnen met vachtmijt, maar heeft geen witte schilfers of zwarte stukjes in zijn vacht. Het vormt zich ook alleen op zijn kont.

Ik heb er een foto van gemaakt zodat jullie kunnen zien wat er aan de hand is. De rode puntjes kun je niet op zijn huid zien door slechte foto kwaliteit.

2colx6q.jpg

En. ik ga morgenvroeg ook nog eens op vakantie.. tot woensdag. Dus ik ben hem een beetje aan het knijpen..

Geplaatst:

Ik zou nog heel ff snel naar je dierenarts gaan morgen vroeg om er iets voor te halen.

Dit ziet er niet fijn uit voor smeagol...

Kan niet wachten tot na je vakantie.

Waarschijnlijk een zalfje of een prikje of iets, maar het zal geen moeilijke verzorging zijn denk ik (iets wat je konijnen oppas makkelijk kan doen)

Veel succes ermee, en daarna lekker relax oo vakantie ;)

Geplaatst:

Zoals je het uitlegd is het net Katrinewiel. Dat is inderdaad een schimmel. Weet eigenlijk niet of konijnen dat kunnen krijgen.

Ben benieuwd wat de dierenarts zegt.

Geplaatst:

Hier hetzelfde bij mijn mannetje Muts, ook geplukt vandaag omdat hij zo slecht door de rui heen komt :( Ik dacht dat het daar mee te maken had, hij heeft er verder geen last van en alleen op zijn billen zit 1 ZO'n plek...

Geplaatst:

Mijn moeder gaat morgen met mn nino naar de dierenarts zodat ik wel weg kon op vakantie.

Dus ik vind het wel heel erg spannend dat ik er zelf dan niet bij ben maar mn mam weet goed met de konijntjes om te gaan.

Geplaatst:

Dit heb ik ieder jaar bij mijn konijnen. De haren zitten deels al wel los en makkelijk te plukken, maar er groeien nog geen nieuwe haren.

Ik ben er nog nooit voor naar de dierenarts geweest en het zijn ook altijd dezelfde konijnen die het hebben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .