Dee Dee Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Hallo allemaal, Mijn konijntje Yoda heeft al vanaf het begin van het jaar af en toe uit het niets last van incontinentie, wat begin juni zó erg werd dat hij een uur in de wind stonk van de urine, hij plaste alles over zichzelf heen. De dierenarts heeft een urine- en bloedtest gedaan en niets gevonden, dus op basis van symptomen zijn we begonnen met E. cuniculi te behandelen met Fenbendrops. Dat is met wat ups en downs de goede kant op gegaan. Nu ben ik vorige week met hem naar de dierenarts gegaan omdat zijn urine er wel erg raar uitzag (donkerrood en troebel, een soort slijm erdoor), en die dacht blaasstenen te voelen, dus hebben we deze week een röntgenfoto gemaakt. Daarop was niets te zien. Yoda is nu weer thuis en krijgt een lagere dosering Fenbendrops. Dat is op zich prima, alleen is hij sinds de röntgen-trip naar de dierenarts weer veel slechter geworden: daarvoor plaste hij bijna niet meer naast z'n bak, dronk hij normale hoeveelheden en was z'n vacht meestal droog (genoeg). Maar sinds de terugreis is het opeens weer veel erger geworden, hij plast weer overal in huis zonder dat hij het door heeft, om de paar minuten soms, en drinkt opnieuw 2 of 3 keer zoveel als normaal. Heeft een van jullie een idee wat ik kan doen? De dierenarts suggereerde Metacam te geven voor de pijn, maar ik denk niet dat hij daar last van heeft. Het lijkt mij duidelijk dat de stress de EC weer heeft laten oplaaien. Volgende week ga ik ook nog verhuizen, dus ik maak me nu zorgen. De dierenarts wil niet de dosering Fenbendrops verhogen omdat Yoda nu al in zijn 8e week op Fenbendrops zit en het weinig toevoegt om nu nog meer te geven. (Hm dit is nogal een verhaal geworden, sorry daarvoor, ik wilde zo volledig mogelijk zijn..)Heeft iemand ervaring met zo'n verloop van EC? En zou Metacam hem kunnen helpen, behalve voor eventuele pijn? Hij huppelt gewoon vrolijk rond, dus ik denk niet dat ie echt pijn lijdt. Ik ben me er trouwens héél bewust van dat ik met alleen maar de incontinentie enorm van geluk mag spreken, maar ik maak me toch zorgen, ik ben zo bang dat het erger wordt!Groetjes, Anne-Marie
HJW Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Wat een verhaal echt heel vervelend voor jullie. Met EC heb ik persoonlijk geen ervaring. Over de pijn kan ik alleen zeggen dat een konijn een prooidier is en er alles aan zal doen om de pijn niet te laten blijken. Het zou dus heel goed kunnen dat hij wel degelijk pijn heeft. Ik denk dan ook niet dat het erg is als je hem Metacam zou geven, misschien merk je verschil?
Aanbevolen berichten