Snuffie snuf Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Hallo BB'ers.Woensdag om 15u werd Snuffie (Ram van 1,5jr) gecastreerd... Om 18u gaan ophalen... Alles leek prima!Thuis hem wat lekker groenvoer gegeven... Heeft ie aangenomen maar met weinig eetlust aan geknabbeld! Drinken wou hij nog niet. Maar verder leek alles normaal (naar omstandigheden natuurlijk)... Het sufjes voelen kan een bijwerking zijn van de narcose zei de DA.Donderdag omstreeks 9u... Heeft ie een klein beetje van zen voer geknabbeld, een paar slokjes gedronken en een beetje gekeuteld.Eerst diaree en daarna normaal. Wel nog niet zo heel actief maar het Leek alsof hij stillaan herstelde!Omstreeks 12u... Gedaan met de pret... Snuffie ligt er levensloos bij... Oogjes veels te vaak dicht.... Reageert niet op zijn omgeving... Eet niet... Drinkt niet... Keutelen al helemaal niet... Met SPOED naar de DA!!!SNUFFIE WAS IN PIJNSHOCK!!!!!!!Volledig gecontroleerd door de DA... Zat totaal geen kracht in... Hoewel snuffie thuis wat had geknabbeld waren zijn darmen zo goed als leeg!!! Uiterst gevaarlijk voor een konijn!!!Snuffie werd onmiddelijk aan een infuus gehangen... Met dwang gevoerd (vloeibaar krachtvoer met een spuitje in de mond) en het was afwachten geblazen.Omstreeks 20u30... Telefoon van de DA... Snuffies toestand was nog niet verbeterd, Wou nog niet eten, zat nog geen kracht in maar zijn toestand was stabiel (hij ging niet achteruit) DUS nog steeds afwachten geblazen.Deze ochtend om 9u... Weer telefoon van de DA... Snuffie is al ietsje beter. Zit al wat meer pit in... Er is weer darmactiviteit maar wil nog niet zelfstandig eten en keutelen... Het gaat er langzaam maar zeker op vooruit zegt de DA maar hij moet zowiezo blijven tot vanavond. En mss wel tot morgenochtend!!Straks om 13u30 mogen we hem gaan bezoeken!Wat leek als een goede daad... Werd uiteindelijk een nachtmerrie! Hoop dat hij er snel bovenop komt en dat ie vanavond of morgen weer lekker thuis mag zijn!
Ainariel Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Ai, dat zijn dingen die je niet echt incalculeert, omdat het best wel zeldzaam is. Vreselijk zeg. Heel erg veel sterkte met alles en beterschap voor Snuffie.
Stamper2011 Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Jeetje wat heftig zeg. Heel veel sterkte voor jou en beterschap voor snuffie. Hopelijk komt het weer helemaal goed met hem. Ik zal voor hem duimen.
femmeke Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Pffff en van zo'n rampsemario's ging ik afgelopem dagen ook uit. Gelukkig is t bij mij niet gebeurt maar kan me je zirgen heel goed voorstellen. Heel veel sterkte!
Snuffie snuf Geplaatst: 26 juli 2013 Auteur Geplaatst: 26 juli 2013 Dankjewel allemaal voor jullie lieve berichtjes!!!Snuffie is inmiddels terug thuis :beurk:Het gaat goed met hem... Hij eet goed... Drinkt goed... Keutelt heeeeel goed.Het enige wat ik moet doen is hem zijn medicijntjes geven en nog een paar dagen dwangvoeren. Enkel uit voorzorgsmaatregel om er zeker voor te zorgen dat hij niet hervalt!! BEN SUPER SUPER BLIJ
Stamper2011 Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Dat is goed nieuws. Geniet er maar lekker van!
Marjoleintje Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Oef...heftig! Gelukkig lijkt het weer goed te komen!
Aanbevolen berichten