Lisaatje Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 Hoi,Mijn konijn doet de laatste tijd een beetje vreemd. Hij draait namelijk telkens rondjes om zichzelf heen, net zoals een kat dat doet als ie achter zijn staart aan gaat.Weten jullie wat dit gedrag betekent?Groetjes Lisa
Tiamo Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 Is het ongecontroleerd? En hoe gedraagd je konijn zich in het algemeen en wat doet hij na het draaien?Lees anders dit even door:http://www.konijnen.nl/ziekten/torticollis.htm
Lisaatje Geplaatst: 26 juli 2013 Auteur Geplaatst: 26 juli 2013 Wat bedoelen jullie precies met ongecontroleerd?
Gast Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Dat hij het niet uit zichzelf lijkt te doen en er ook niet mee lijkt te kunnen stoppen. Als een hond of kat het doet gaat het meestal in een vloeiende beweging en stoppen ze wanneer ze dat zelf willen. Wat we vaak bij konijnen zien is dat ze echt rondtollen zonder daar zelf controle over te hebben. Koppie gaat scheef en ze draaien rondjes om hun eigen as, daarna vallen ze vaak uitgeput neer.
Gast Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 En, is het bij jouw konijn ongecontroleerd of niet? Hoe vaak doet je konijn dit? Dit is redelijk gecontroleerd, al vraag ik me wel af of het konijntje gezond is. Geen heel duidelijk filmpje, maar het lijkt me helder dat dit ongecontroleerd is.Ik weet niet zeker of het ook bij konijnen voorkomt, maar bij schapen en koeien met zulke symptomen zie je nog wel eens Listeriose voorkomen. Rondraaien kan ook een teken van EC zijn.Is je konijn verder goed gezond? Eet en drinkt hij goed, hoeveel drinkt hij? Kun je er eens een filmpje van maken?
Lisaatje Geplaatst: 27 juli 2013 Auteur Geplaatst: 27 juli 2013 Mijn konijn doet het als ie dat zelf wilt zijn we gister achter gekomen.En hij doet het alleen als we hem aaien, dus we denken dat het komt door hormonen.
Gast Geplaatst: 27 juli 2013 Geplaatst: 27 juli 2013 Ja, dat is dan vrij aannemelijk ja. Is hij gecastreerd?
Aanbevolen berichten