Snuffie snuf Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 (aangepast) Hallo BB'ersWelk middel (druppeltjes nek) kan ik gebruiken als preventie tegen mijten. Die VEILIG zijn voor mijn konijn?Snuffie is gisteren onder narcose gecastreerd en de dierenarts geeft hier gebruik van gemaakt om hem grondig te controleren!!!Wij hebben snuffie geadopteerd en hij verkeerde in een zeer slechte staat!!!- Nagels die wel 4 cm uitstaken- Oorontsteking- Haakjes op zen tanden- en jawel hoor... VACHTMIJT!!!Nu zal Snuffie 3x een spuit krijgen bij de DA tegen vachtmijt! Moeten wij ons huis behandelen met een speciale nevelspray!Maar wil dit echt niet meer meemaken!!!!! Wij (mensen) krabben ons ook verrot van de jeuk!!!Dus vandaar de vraag. Hoe kan ik deze situatie in de toekomst voorkomen. Aangezien ze op duizende manieren besmet kunnen raken met mijt, vlooien of andere parasieten.Ik weet dat er pipetjes met druppeltjes bestaan tegen deze parasieten, maar welke zijn veilig voor mijn konijn??????HELP AUB! 25 juli 2013 aangepast door Snuffie snuf
Dollie Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 Als de mijt eenmaal goed weg is zal je konijn dit niet zo maar weer oplopen. Wil je toch graag preventief blijven behandelen dan kun je daarvoor Stronghold nemen.
Bunnysgirl Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 mijn dierenarts geef mijn konijnen een pipetje
Snuffie snuf Geplaatst: 25 juli 2013 Auteur Geplaatst: 25 juli 2013 Als de mijt eenmaal goed weg is zal je konijn dit niet zo maar weer oplopen. Wil je toch graag preventief blijven behandelen dan kun je daarvoor Stronghold nemen.Dollie hoe kunnen wij(mensen) ons behandelen? Het jeukt ontzettend! Dochtertje van 1,5 staat onder de beten!
Gast Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 In principe hebben mensen geen last van mijten die op dieren zitten en hoef je ook zeker je huis niet mee te behandelen...weet je wel zeker dat het mijt is waar je dochter (en het konijn) last van heeft?Als je konijn eenmaal weer gezond is zou ik geen preventieve middelen gebruiken. Een gezond dier zal niet snel mijt krijgen en door iedere keer preventief gif toe te dienen maak je de weerstand niet veel beter. Beter is het om zijn weerstand te boosteren zodat hij geen aantrekkelijke gastheer is voor mijten en vlooien.
Snuffie snuf Geplaatst: 25 juli 2013 Auteur Geplaatst: 25 juli 2013 (aangepast) Geen flauw idee, ik ben geen huisarts.Was maar een vraag. Je was snel met reageren dus dacht dat je hier mss een idee over had!Mijt kan niet overgaan op mensen maar mensen kunnen er wel last van hebben zei de dierenarts. De kleine parasiet is niet te zien maar als ie bijt voel je Het wel degelijk! De beten zien eruit als kleine muggenbeten.Vooral kinderen of mensen met een lage weerstand zijn hier gevoelig voor. Alleen ben ik vergeten te vragen aan de DA als er iets is wat wij kunnen doen voor onszelf behalve dan het huis ontsmetten.De weerstand van ons konijn is zeker te laag!!!! Dus kan zichzelf niet goed weren tegen mijt!Hij is gisteren gecastreerd en hebben hem vandaag met SPOED terug naar de DA gebracht. Arme snuffie was in pijnshock!!! Wordt bij de dierenarts afwachten of hij er terug bovenop komt! Werd onmiddellijk aan de infuus gehangen, met dwang gevoerd en nauwlettend in het oog gehouden!!!!Hoop echt dat hij erboven opkomt!!! 25 juli 2013 aangepast door Snuffie snuf
Aanbevolen berichten