Ga naar inhoud

Daphne is omgevallen


Nvy

Aanbevolen berichten

Ik zat op mijn hurken met Daphne op schoot om haar maag te controleren en toen ze eraf sprong viel ze om en kon ze zelf niet meer opstaan :eek:. Ze lag op haar zij, dus ik heb haar op haar buik gelegd en toen dat niet hielp heb ik haar achterpoten onder haar lijf gezet, maar ook dat hielp niet. Ik heb haar op schoot genomen en daar heeft ze zelf weer wat kracht teruggewonnen.

Omdat het hier al een tijd belachelijk warm is heb ik haar afgekoeld en langzaam tilde ze toen weer haar hoofd op. na een tijdje draaide ze zichzelf om op mijn schoot en ze ligt nu in een hoek van de kamer. We hebben haar wat lekkers gegeven waardoor het duidelijk werd dat ze niet graag op haar achterpoten staat. Ook verloor ze kort weer haar balans en 'struikelde' ze naar links.

Zoals ik in het topic "4 zieke konijnen" al heb beschreven weten we al een tijdje dat onze konijnen ziek zijn, en dat het mogelijk een variant van EC is. Tot nu toe hebben we bij geen van de konijnen neurologische verschijnselen gezien, maar zou het dan toch EC zijn :s? Of zou ze slap zijn door de hitte en een poot pijn hebben gedaan bij de landing?

Ik zal vanavond de DA bellen om te vragen of hij wil dat we langskomen of dat het beter is de situatie aan te zien (evt. met Panacur).

Heeft iemand hier weleens een omvallend konijn gehad dat geen EC had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het dubbel posten, maar ik moet het even kwijt...

Onze eigen DA blijkt deze week op vakantie te zijn, en onze backup DA heeft op woensdagmiddag geen spreekuur. Een andere DA die kk zou zijn vertelde me over de telefoon niet al te vriendelijk dat ze een dier moet zien voor ze een diagnose kan stellen en dat ze daarom ons ook niet kon helpen bij de beslissing wel of niet langs te komen.

Uiteindelijk vertelde iemand van het noodnummer van de DA opleiding ons dat zolang Daphne eet, drinkt, en keutelt we tot morgen kunnen wachten om naar onze backup te gaan, maar dat als de situatie verslechtert we nu naar de nood DA moeten.

Ze eet kleine beetjes van haar lievelingseten, en dwangvoeren kunnen we evt. ook nog doen. Ze loopt, staat en springt nu zelf, dus morgenvroeg halen we waarschijnlijk wel, maar het is een naar idee om geen beroep op onze DA te kunnen doen :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Christa, het ging mij er meer om dat ik dit nog nooit bij een konijn heb gezien en dat ik het daarom moelijk vond in te schatten of en hoe snel we hiermee naar een DA moesten. Soms schiet ik namelijk te snel in paniek :wink2: en bij meer dan 30 graden een konijn naar de DA slepen als het niet nodig is zou ook jammer zijn.

We zijn gisteren bij de DA geweest die zei dat Daphne waarschijnlijk zo ervan is geschrokken toen ze viel dat ze in shock is geraakt. Ze had geen ondertemperatuur, dus ze heeft en pijnstiller en vitaminen gekregen. Daphne is een uur nadat we thuiskwamen weer zelf hooi gaan eten.

De DA heeft het niet over oorzaken van het omvallen gehad, maar we moeten haar voor haakjes mee naar onze eigen DA nemen, dus dan zullen we dat ook bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .