Buma Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 (aangepast) Hallo Allemaal!Ik heb twee hele lieve konijnen, Buddha en Maya. Nu knipte ik Buddha zijn nagels voor de tweede keer en toen kwam ik er achter dat Buddha aan zijn achter pootje een hele scheve nagel heeft. Hij staat helemaal de verkeerde kant op, naar boven. Nu kan ik me niet meer herinneren dat hij dit bij de eerste keer nagels knippen ook had. Nou is hij al helemaal niet blij qua nagels knippen bij zijn achter pootjes, maar het leek als of hij bij dat nageltje helemaal geen zin had. Verder met lopen merk ik niet dat hij er last van heeft. Hij zit er ook nooit aan. Het was me voor het knippen ook nooit opgevallen.Kan dit kwaad? En wat moet ik er dan aan doen...Liefs mij 22 juli 2013 aangepast door Buma
Gast Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Is het alleen zijn nageltje of staat zijn teentje ook naar boven? Kan best zijn dat hij zijn teentje gebroken heeft (gehad) en dat dat nu zo staat. Als het alleen het nageltje is zou ik hem zo kort mogelijk afknippen en heel regelmatig bijhouden zodat het weer recht kan groeien.
Buma Geplaatst: 22 juli 2013 Auteur Geplaatst: 22 juli 2013 Hmm ik heb hem er nog even bijgepakt met me vriend samen.. Het teentje voelt niet gebroken of krom, het is meer de nagel die zo groeit. Maar hij groeit als van af zijn leven zo krom? Zijn andere nagels zijn ook wel iets krom maar niet te vergelijken met hoe die andere zijn. Hij heeft het trouwens aan beide voetjes. Ik heb ze zo kort mogelijk geknipt, maar volgens mijn DA zou ik de nagels zo kort moeten houden als de vacht. Als de nagels buiten de vacht groeien moest ik ze knippen? Hij vond de nageltjes dan ook meer dan goed.......Weet iemand misschien waar ik een degelijke nagelschaar kan kopen -_-? Heb er nu al twee gehad, en beide gingen bij het pootje kapot.
Gast Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Ik zou er een voor honden kopen bij een dierenwinkel. Die zijn wel stevig. Tot de vacht knippen is idd prima, maar je moet ook per konijn bekijken wat het beste is. Zolang je maar niet verder knipt dan daar waar het leven begint.
Buma Geplaatst: 22 juli 2013 Auteur Geplaatst: 22 juli 2013 Denk trouwens dat ze scheef staan doordat hij er op staat... mja dan vind ik het wel vreemd dat zijn zusje het niet heeft...
Aanbevolen berichten