xHann Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Hoi, ik zag ong een week geleden allemaal stipjes in het haar van mn Meneertje Dille. Dacht eerst, dat het zand was, omdat hij nogal eens in een soort 'zandbak' speelt. Vandaag viste ik zo'n zwart dingetje uit zn haar, bleek het te lopen. Meteen maar de dierenarts gebeld, ben er dus net geweest. Bleken het luizen te zijn, die zich voeden met zijn bloed. Hij heeft nu een injectie gehad daartegen en over ong. 10 dagen moet hij weer, voor de 2de. Als die luizen nu zijn bloed drinken, gaan ze dood, gelukkig. Ik ben in ieder geval super blij, dat hij er snel van af is! Ik had het eerst helemaal niet door, dat het beestjes waren. Hij krabte zich niet en leek er gewoon helemaal geen last van te hebben. Waarschijnlijk heeft hij er wel last van gehad, maar heb ik het dus niet gemerkt. Vies, zien die beestjes dr uit, mocht kijken bij de da door de microscoop. Echt vies!! Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand weet hoe een konijntje luizen krijgt, het lijkt mij dat die niet zomaar ineens ontstaan (was het vergeten te vragen aan de da)?xx
kelly1986 Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 ik denk wel dat e je knijntje ook moet kammen met een luizen/vlooien kam om de gelegde eitjes er uit te kammen!! succes
xHann Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2007 Daar had de da assistente het ook over, maar dan vooral ook om de dode luizen eruit te kammen. De 'ouder' luizen, gaan nu dood, en dan gaan de 'baby' luizen de na de volgende spuit dood, als het goed is. Maarja, beter het zekere voor het onzekere, ik ga morgen kijken of ze hier bij de dierenwinkel van die 'luizenkammen' verkopen. Moet alleen niet te veel kammen, ben bang dat ik anders zn 'wintervacht' weg kam!
mintaka Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Ik heb vandaag bij Tom & Co luizenkammen zien hangen, dus je moet dat zeker vinden. Kijk anders ook eens bij de poezen- of hondenafdeling, als je bij de konijnenafdeling niks vind.
xHann Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2007 Ik hoop wel, dat hij stil wil blijven zitten zodat ik hem borstelen kan..
xHann Geplaatst: 9 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2007 Ik heb net een kammetje gekocht, ga hem zo uitproberen!
xHann Geplaatst: 10 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2007 hm.. plakband helpt beter, dan zo'n kammetje!
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 oktober 2007 Geplaatst: 10 oktober 2007 Ja konijnen lopen luizen op de een is er gevoelliger voor dan de ander.Kan ook uit de planten komen of hooi en of stro.zelfde als mijten eigelijk.
xHann Geplaatst: 13 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2007 Het kan dus best zijn dat hij die op heeft gelopen tijdens zijn 'vrije nachtje'?(2 weken geleden is hij 'uitgebroken' en heeft er een vrouw aan gebeld om te zeggen dat er een konijn op straat liep en kon ik hem dus gelukkig in zn hok zetten)
Aanbevolen berichten