Ga naar inhoud

Rui + diarree


BeBunz

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

tijdje geleden vroeg ik over het overmatig niezen van mijn konijn.

Nu heeft hij enorme last van rui en raakt het zelf niet kwijt. Dus ik pluk hem elke dag en haal enorm veel weg. Want nu hij elke dag buiten is, zal hij last krijgen van de hitte, vandaar dat ik ga plukken.

Maar hij heft ook diarree en het blijft bij zijn balletjes zitten. Hij maakt het zelf niet schoon.

Hij heeft geen overgewicht, dus hij kan er wel bij. maar moet ik me zorgen maken?

Ik vind op internet niet echt iets schokkends.

Heeft hij gewoon last van de rui?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diarree is toch echt niet goed, kan het aan zijn voeding liggen? Heeft hij misschien iets gehad wat hij niet eerder heeft gehad? Ik zou hem even niks anders geven dan water en hooi en als het aanhoudt even een DA bellen of langsgaan.

Als je konijn zelf moeilijk door de rui komt is het wel goed om hem even te helpen door te kammen/plukken zodat hij het wat beter kwijt raakt ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diarree heeft niets met de rui te maken, daar krijgen ze eerder verstoppingen van. Ik zou toch ook zeker de oorzaak daarvan gaan achterhalen en het advies van Anjo aanhouden wat betreft tijdelijk alleen op hooi en water. Hopelijk gaat het snel weer beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .