Sammy1 Geplaatst: 7 oktober 2007 Geplaatst: 7 oktober 2007 Wanneer verharen konijnen nou? En hoe vaak per jaar? Kan iemand daar wat meer over vertellen? Sammy is nu nogal wat haar aan het kwijt raken en ik vroeg me af of het niet wat laat is, zo vlak voor de winter?
kelly1986 Geplaatst: 7 oktober 2007 Geplaatst: 7 oktober 2007 hier zijn ze eveneens nu flink aan t haren!!!
mintaka Geplaatst: 7 oktober 2007 Geplaatst: 7 oktober 2007 Snoet verliest haar op z'n kop en op z'n kont.... Zoek de logica :bounce:
Sammy1 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2007 Ik wil graag weten hoe, waarom en wanneer, maar kan het niet vinden. Wel had Mireille een keer een topic over verharingsvormen...
Reusje Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Waarom is héél duidelijk. Nesthaar daar verharen ze van en dan nog eens 2 maal per jaar voor het winter en zomerhaar.De reden is ook duidelijk het winter en zomerpelsje verschilt enorm van elkaar.Heeft je konijn er véél last van koop dan een voeding met lijnzaadolie in verwerkt.
Lia Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 dat pluisje nu nog niet kaal is snap ik niet hoor. Is net een kat die verhaard
Nangel Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 mijn knijn is flink in de rui en krijgt een mooi winter vachtje
shanty Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 eigelijk valt het hier helerg mee sharmayne
Sammy1 Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2007 Heeft het verharen nog iets met de gezondheid van het konijn te maken? Dat het konijn bijv. minder weerstand heeft ofzo?
Reusje Geplaatst: 14 oktober 2007 Geplaatst: 14 oktober 2007 Nee hoor het is nu in deze periode héél normaal. Dat is ook de reden dat véél kwekers nu problemen hebben op de TT want de konijnen verliezen punten als ze te erg in de verharing zitten.
Sammy1 Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2007 Ik vroeg me dat af omdat Sammy al 2x ziek is geweest tijdens het verharen, maar dat zal dan toeval zijn. En misschien had ik dat idee ook omdat ze er dan gewoon heel slecht uitziet.
Reusje Geplaatst: 14 oktober 2007 Geplaatst: 14 oktober 2007 Je kan ze wel door de verharing helpen door een klein beetje lijnzaad of lijnzaadolie bij hun voeding te doen.
nicOle_ Geplaatst: 15 oktober 2007 Geplaatst: 15 oktober 2007 Mijn konijn verhaart al super erg sinds de dag dat ik haar heb... Als je haar vast hebt gehad en ze springt weer weg, dan heb je echt een wolk van haar dat rondvliegt...
Nangel Geplaatst: 15 oktober 2007 Geplaatst: 15 oktober 2007 ja maar dat blijft wel, maar bij mijn knijn zie je echt gedeeltes die nog niet verhaard zijn dus lichter dan kleur,en ze krijgt nu een mooi donker vachtje.Voorheen als ik haar op pakte zat ik ook onder het haar............
Lia Geplaatst: 15 oktober 2007 Geplaatst: 15 oktober 2007 miss vraag ik aan de da wat ik eraan kan doen, zo wie zo vaak kammen. Maar met pluisje is het heeel erg !!!
nicOle_ Geplaatst: 15 oktober 2007 Geplaatst: 15 oktober 2007 De mijne wilt zich echt niet late kammen, ze blijft geen seconde stil zitten (behalve als ze aan het eten is hehe)En ik durf haar ook niet echt stevig vast te houden omdat ik dan bang ben dat ze gaat bijten en krassen...
Lia Geplaatst: 16 oktober 2007 Geplaatst: 16 oktober 2007 soms gaat anouk als zij op haar huis zit met haar hoofd schuin zitten , met andere woorden: hey ook ff onder mijn kinnetje(niet helemaal onder maar aan de zijkant) vind ze heeeerlijk !!! Pluisje rent soms weg, maar bij pluisje moet ik ook achter bij zijn staart kammen en dat vind hij vreselijk !!!!!!! Ik kom daar oo =k heel erg moeilijk bij en1x zag dus mini knoopjes dus zei ik: nou he jepech pluisje het moet er echt uit anders gaat het pijn doen
BunnyLover Geplaatst: 18 oktober 2007 Geplaatst: 18 oktober 2007 Op dit moment verharen mijn konijnen heel vaak en niet meer alleen voor de zomer en wintervacht. Ik heb dit eens aan de da gevraagd en die zei dat dit komt omdat het weer zo veranderlijk is! Warm...koud......warm...koud... En idd mintaka hier verharen ze ook het meest aan de kop en kont?! Snap het ook niet? Vindt het trouwens wel een grappig zicht zo die punkhaartjes op zullie kopje en kontje
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 oktober 2007 Geplaatst: 18 oktober 2007 Ja de temperatuur is bepaalend voor het verharen.
Lia Geplaatst: 19 oktober 2007 Geplaatst: 19 oktober 2007 pluisje verhaart op zijn rug. Als hij bij mij op bed ligt en ik aai hem zie ik achter hem een hele grote pluk hare liggen die ik eraf had geaaid
Aanbevolen berichten