Bunny123 Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Gisteren zou ik het hok van de konijnen schoonmaken. In het stro lagen 3/4 kleine maden. Ik heb het hele hok helemaal schoongemaakt en de konijnen bekeken of ze ook plekken hadden maar dit was gelukkig niet zo ik hoop dat het meevalt.Hebben jullie misschien nog tips of middeltjes om de maden weg te houden ik ben er best van geschrokken.
piccaso123 Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Je kunt een toilet plaatsen(als je die nog niet hebt) dat helpt misschien ? en hou je konijn goed in de gaten dat het geen plakpoep krijgt anders gaan de maden wel in het konijn!! succes:)
Bunny123 Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Geplaatst: 17 juli 2013 Bedankt voor de tip, Ik zal mijn konijnen goed in de gaten houden.
Eefje Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Er zijn wel middeltjes tegen maden waar je ook je konijnen mee kunt insprayen voor de zekerheid. Ik geloof dat Reza dat pas gedaan heeft, misschien kun je haar even een pb sturen!
HJW Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Ik had net een bericht geplaatst dat je Beaphar Anti-Myiasis spray kunt gebruiken maar die zie ik nu helemaal niet meer staan. Is er zeker iets verkeerd gegaan en heb ik niet eens gezien haha. Ik denk dat Eefje dezelfde bedoelt?
Bunny123 Geplaatst: 18 juli 2013 Auteur Geplaatst: 18 juli 2013 Bedankt allemaal voor de tips, heb de spray gisteren gelijk opgehaald en nu maar hopen dat het meevalt. Controleer ze nu 2x per dag maar zie gelukkig geen gekke dingen.
Stamper Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Vergeet de eitjes niet want daar begint het mee!De eitjes van de groene vlieg lijken op hele fijne houtsplintertjes en zitten als een cluster bij elkaar en wellicht op diverse plekken.Verwar dit dus niet met zaagsel!Die eitjes moet je direct uit de haren van het konijn kammen met een vlooienkammetje! (tip van de dierenarts)Na 2x maden gehad te hebben weet ik inmiddels waar ik op moet letten. Ik heb spijt dat ik vorig jaar toen mijn nijn Luna het had geen foto's heb gemaakt van de eitjes, want er is hier niets van te vinden op internet.Zijn er al maden te zien ga dan acuut naar de dierenarts want ze richten ontzettend veel schade aan binnen 1 dag.Succes!
Aanbevolen berichten