Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Allereerst welkom iedereen.

Mijn nijn yellow is pas geopereed aan zijn tanden. Hij heeft nu alleen zijn kiezen nog. Nu krijgt hij er ook nog haken op zijn kiezen bij. ze weghalen is geen optie want dan heeft hij geen een tand meer. Maar ze groeien nogal snel. Is het niet erg veel stress voor hem als hij om de 4 wekn onder narcose moet om de haken tijdelijk te verwijderen??

Alvast bedankt

Geplaatst:

Misschien zou je wat aan het voedingspatroon kunnen aanpassen. Mijn ram had ook regelmatig haken op zijn kiezen, totdat ik hem anders ben gaan voeren.

Hij krijgt nu nog minder biks, kruiden en ander hooi en sinsdien gaat het een stuk beter. Eet Yellow goed hooi?

Geplaatst:

Hij at vrij veel hooi. Momenteel krijgt hij weer last van zijn haakjes en eet hij vrij weinig. Ik ga morgen met hem naar de dierenarts. Aan wat voor voeding zou ik moeten denken?

Geplaatst:

heb je al vaker zijn haken laten weghalen? omdat je aangeeft dat het elke 4 weken moet.. dit zou kunnen maar het kan ook jaarlijks of half jaarlijks terug komen.. het is natuurlijk wel rot (en duur overigens) elke keer die narcose maarja, wat is het alternatief.. het zou fijn zijn als je het met voeding kan oplossen!

Geplaatst:

Hij krijgt paarenbloemhooi en een bakje met bits. Tussendoor wat sla , appel en hij eet wat brood.

Hij is 4 weken geleden voor het eerst zijn haken laten weghalen. Nu moet ik er morgen weer mee terug

Geplaatst:

Als hij nu hooi in zijn mond heeft gaat hij op zijn achterpoten staan en probeert het naar achteren te schudden met zijn hoofd. Dit lukt echter niet.

Geplaatst:

Hoeveel biks krijgt hij precies? Ik ben zelf gaan minderen en geef nu nog 8 gram Science Selective per kilo. Hierdoor is hij nog meer hooi gaan eten, waardoor de kiezen beter afslijten.

Geplaatst:

Hij krijgt vrij veel biks ongever 1.5 eetlepel

alleen eet hij er weinig van. Als ik hem minder sla of appel etc geef dan eet hij gewoon minder. Op het moment eet hij gewoon erg slecht dus morgen met spoed naar de da.

Geplaatst:

Morgen naar de da is dan wel echt nodig ja. Ideaal is het niet natuurlijk zo snel achter elkasr onder narcose, maar soms heb je geen keuze. Beterschap voor Yellow!

Geplaatst:

Ik zit hier met hetzelfde probleem namelijk. Een wat ouder konijn 7,5 jaar oud, en inene last van haakjes.... moet ze nu om de 2 maanden laten verwijderen onder narcose..... ze krijgt normaal altijd Sience Selective als voer maar ik heb sinds afgelopen week Trovet besteld, kijken hoe dat bevalt. Maar ik moet wel even uitkienen want haar vriendje zit er ook gewoon bij, die is ten eerst een hele slag groter en heeft geen tandproblemen.

Wat voor biks voor je? Merk enzo?

Geplaatst:

Ik ben net van de da afgekomen. Hij had inderdaad weer haken op zijn kiezen en zijn tong was beschadigd. Rond 5 uur kan ik hem ophalen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .