Ga naar inhoud

Medicatie eraf likken/ wassen?


nalapuk

Aanbevolen berichten

Ik heb net m'n konijnen ingesprayed van onderen met zo'n anti myasis spray. Maar uiteraard gingen ze zichzelf erna uitgebreid wassen onder de pootjes/ kont. Ik zag dat ook al een paar keer gebeuren toen ik ze met sudocrem en vaseline insmeerde vanwege de urinebrand. Ik heb geprobeerd ze af te leiden door ze direct eten te geven enzo maar het heeft niet veel zin, dan nemen ze een hapje en ga ze daarna alsnog verder met het spul er af likken.

Nu vroeg ik me af, kan dit kwaad? Kan het kwaad voor de werking van de spray, en kan het kwaad dat het konijn die spray via de mond naar binnen krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar ben ik het benieuwdst naar (of de werking verminderd) want wat betreft bij mij (de oogzalf) zei de DA dat het niet echt kwaad kan het aflikken van de zalf hij had zelfs een zalfje gegeven dat bitterder smaakte tegen het aflikken (Norris lijkt juist meer van bitter te houden:frown:), maar dat het beter was ze wel even een paar minuten apart te houden dat het zalfje voor het meest al in het oog zit (of zoiets...), maar ja hou mijn kleffe stel maar eens een paar minuten apart, Norris klimt als ie kon nog via mijn broekspijpen omhoog om bij Chuzzle te zijn:love:

Dus als ik mijn DA interpreteer is dat de werking wel vermindert als het meteen afgelikt word, of zie ik het nou fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze hier een week geleden ook ingesprayed, en ze gingen ook wassen, ondanks de afleidingsmanoeuvre .... Ze doen het hier nog ;-) denk dat het niet heel erg is... Bij de druppels in de nek tegen de mijt werd duidelijk gezegd dat ze even uurtje apart moesten zodat het kan indrogen, maar dat kocht ik bij de dierenarts.. Ben het er niet helemaal mee eens dat wanneer iets gewoon verkocht wordt het niet echt kwaad kan, maar in dit geval zal het wel meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je topic van 2 maanden geleden schrijf je zelf dat het eraf likken niet schadelijk zal zijn, omdat de dierenarts je het middel zelf aangeraden had.

Over de werking: ik heb daar toen mijn twijfels over geuit, aangezien het raar zou zijn dat het spul een maand op de poten en vacht blijft zitten, maar ik kreeg toen te horen dat de huid het opneemt.

Begrijp me niet verkeerd: ik geloof nog steeds niet dat het spul een maand kan werken. Maar jouw vragen van nu staan wel haaks op de opmerkingen van je vorige topic. (wat ik overigens zeg zonder enig teken van cynisme o.i.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfoeh Christa het zit je toch allemaal wel dwars hĆØ. Ik weet echt niet meer tot in detail wat er in dat topic van twee maanden geleden gezegd is eerlijk gezegd. Wel weet ik dat deze vragen nu gewoon in mij op kwamen en ik ze daarom op dit forum wilde stellen. Het gaat er meer om dat ik bang ben dat het niet genoeg in kan trekken als ze zich direct wassen. Ik weet dat het spul inderdaad intrekt en daarom had ik me deze dingen niet afgevraagd als ik ze een paar uur later zich zag wassen. Het was nu dat ze direct na het sprayen zichzelf wasten, dat ik het me daarom afvroeg. Ik weet nog wel dat ik in dat topic op zoek was naar mensen die ervaring met het middel hadden, niet zo zeer of het spul wel veilig was want dat geloof ik inderdaad wel als de dierenarts mij het spul geeft. Los van het anti myasis verhaal vroeg ik mij hetzelfde af over sudocrem.

Ik hoop dat het nu helemaal duidelijk voor je is. Ik wil je er graag even bewust van maken dat ik het beste met mijn nijnen voor heb en ik me in dat kader soms dingen af vraag die ik dan gewoon hier in een topic neer zet. Dat is allemaal goed bedoeld. Ik heb dus ook niet zo'n zin dat ik daarvoor nog eens ter verantwoording wordt geroepen dus aub niet weer 100x zeggen dat je niet denkt dat het spul werkt want dat was niet mijn vraag. M'n vraag gaat niet over of nomyasis wel werkt, mijn vraag gaat over of het erg is als een konijn zalf of medicatie eraf likt. Als je daar iets over weet te zeggen hoor ik het natuurlijk graag. En wat je bedoelt met die opmerking over cynisme ontgaat me ook even maar dat zal het warme weer wel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .