Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ken wel de symptomen van myx, maar hoe begint de ziekte eigenlijk? En hoe snel evolueert zoiets?

Op Wikipedia las ik dat het begint met de symptomen van snot en dat pas na een week de bulten verschijnen rond de ogen, de mond en de anus.

Waarschijnlijk maak ik mij onterecht zorgen, maar ik voelde daarnet bij Snoet een raar langwerpig iets aan zijn neus, dwars over het neusbeen eigenlijk. Ik weet niet goed of het bot is, dan wel of het iets is wat in de huid of het spierweefsel zit. Ik weet ook niet of dat er bij hem altijd al heeft gezeten of niet. Kan het me niet herinneren. Hij heeft niet de spitse snuit van de meeste konijnen, maar echt zo'n bolvormig koppie van het dwergkonijn. Misschien dat dwergjes een iets andere schedelstructuur hebben daar? (Mireille?)

Verder heeft hij niks, geen natte neus, niks aan zijn ogen of zijn oren. Hij is gewoon opgewekt en ondernemend als altijd.

Ben wel dodelijk ongerust nu...

Behalve Siebe is hier niemand geënt tegen myx, omdat het vaccin niet voorradig was en omdat ik er ook niet van overtuigd ben dat het een goeie zaak is van ze altijd in te enten ertegen...

Geplaatst:

Ik heb hem nog eens bestudeerd...

Zou dat kraakbeen kunnen zijn of zo? Van zijn neusstructuur? Het zit niet vast, ik kan het op en neer bewegen, maar het is echt zo'n langwerpig ding en nogal stevig...

Geplaatst:

van dat kraakbeen zou ook best kunnen denk ik zo... zat namelijk eens over het untje van mij iegen neus tewrijven.. en dat is vrij stevig maar beweegt tooch ook mee..... ja misschien weer een dom vergelijk maar snap je wat ik bedoel?

is de plek niet warmer dan de rest van zijn neus??

Geplaatst:

Nee, niet warmer, niks aan te zien... Ook zijn oogjes zijn gewoon helder, geen knobbels op de randen, geen natte neus, dus volgens mij is hij niet ziek, maar ik vind dat zo raar...

Geplaatst:

Ja, daar dacht ik dus ook aan, maar het zit wel boven zijn neusvleugeltjes he... en het lijkt zo dwars te liggen over de hele breedte van zijn neusje

Die kerel wordt knetter dat ik telkens aan zijn neus lig te prullen haha

Geplaatst:

haha vind je het gek .

uhm zoals ik het hier heb gezien hebben ze dikke oogjes lijken net onstoken ogen .

heeft hij zich mischien gestoten dat kan ook he want op bot kan er een bobbeltje onstaan op het botvlies dat kan het zijn .

Geplaatst:

Er is geen verandering in Snoet z'n neus-toestand. Waarschijnlijk zie ik spoken. Maandag moet ik met Toendra bij Inge Thas zijn. Snoet gaat sowieso altijd mee. Ik neem geen enkele konijnen meer mee, altijd de koppeltjes. Ik ga vragen dat ze eens kijkt...

Geplaatst:

Was het al maar maandag...

Ik zie wel niks veranderen aan Snoet, hij eet goed, hupst rond, geniet van knuffels van mij en van Toendra, zijn oogjes zijn helder, zijn neus is droog...

Maar het zit me niet lekker...

Geplaatst:

Geen verandering in Snoet z'n gedrag, behalve dat vanochtend z'n neus nat was...

Zo stom dat ik me niet kan herinneren of ik die verdikking aan zijn neus vroeger ook al gevoeld heb of niet...

Geplaatst:

Hopelijk is ie gezond en wel en ben je morgen voor niks naar de dierenarts... Wel vreemd dat je dat langwerpig ding voelt, dat ga ik straks bij m'n nijnen ook eens voelen, of zij dat hebben...

Geplaatst:

Ja, voel eens en laat iets weten...

Bij Toendra heb ik dat niet gevoeld... De andere twee nog niet geprobeerd...

Het voelt ergens wel als een soort neusbrug of zo, maar ik heb echt géén nood aan nog eens troubles.....

Geplaatst:

Ik heb bij Toendra en Savannah nog eens beter gevoeld en zij hebben allebei OOK zo'n bult, brug, langwerpig ding, whatever, boven hun neusje. Bij Siebe kan ik niet voelen, want meneer laat zich niet pakken en ik ga hem niet afstressen.

Het zal dus wel normaal zijn zeker?...

Geplaatst:

Kan het niet gewoon een botje ofzo zijn? Ik krijg echt niet de kans om hier neusjes te voelen dus ik zou niet weten hoe het voelt. Toch even afwachten tot maandag denk ik, dan weet je het zeker...

Geplaatst:

ik heb bij flip even de kans gehad om te voelen..... en ik heb daar idd naar goed voelen iets gevoeld zitten.... maar mer als je het naar een kant beweegt zeg maar... het lijks mij gewoon kraakbeen...

Geplaatst:

Volgens mij ben jij gewoon een overbezorgde moeder van supergezonde konijnen.....:baby:

Maar Myx. zijn ze wel echt serieus ziek van en dit direct van bij het begin. Als ik van jou was zou ik trouwens nu je toch al 1 geënt konijn heb de rest ook laten enten.

Mijn buurvrouw had vorige week 6 prachtige konijnen nu leeft er nog 1 de andere zijn gestorven van Myx. en het was verschrikkelijk.

Bij de mijne is er niet 1 ziek geworden (hout vasthouden) en die zieke muggen zullen hier ook wel rondvliegen hé.

Geplaatst:

Inderdaad, het vaccin was tijdelijk uit de handel genomen.

Siebe is geënt via de opvang waar ik hem een maand geleden ben gaan halen. De anderen zijn niet ingeënt.

Mijn bezoek aan de DA gaat trouwens pas morgen door. Maar volgens mij mankeert Snoet niks, want hij is nog altijd zo vrolijk als een visje

ehm

konijn bedoel ik :bunny3:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .