Rensiejj Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Hallo iedereen!Een tijd geleden heb ik een bult ontdekt bij Odin zijn oor (aanhechting), ter grootte van een knikker. Hiermee ben ik naar de dierenarts geweest, waaruit het een abces bleek te zijn. In overleg met de dierenarts Odin laten opereren, waarbij de bedoeling was dat het abces in zijn geheel eruit gehaald werd en hiermee dus geen bacteriën vrij kwamen. Helaas bleek dit makkelijker gezegd dan gedaan te zijn, want toen ze de plek eenmaal open hadden liggen bleek het pus diep door gedrongen te zijn tot haast op zijn schedeltje. Ze hebben niet alle troep en pus kunnen verwijderen, omdat ze dan echt een groot oppervlakte bloot moesten leggen en hierbij veel konden beschadigen (qua gehoor en weefsel binnen in). Ze hebben dus zoveel mogelijk eruit gehaald en de wond gehecht, hiernaast een langdurige antibiotica kuur gekregen (2.5 kuur ongeveer), hopend dat het pus terug zou dringen. Het risico dat het terug zou komen was erg aanwezig hebben ze me al meteen verteld, maar goed.. dat begreep ik zelf ook al wel. Potverdorie,En jawel, sinds gisteren een nieuwe bult ontdekt, duidelijk een abces. Ik zit nu echt in dubio, wat zijn zijn kansen, hoeveel last heeft hij er van? Wat zijn de volgende stappen die ik moet ondernemen? Opnieuw een operatie? Wat vinden jullie?
neskevdb Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Hallo iedereen!Een tijd geleden heb ik een bult ontdekt bij Odin zijn oor (aanhechting), ter grootte van een knikker. Hiermee ben ik naar de dierenarts geweest, waaruit het een abces bleek te zijn. In overleg met de dierenarts Odin laten opereren, waarbij de bedoeling was dat het abces in zijn geheel eruit gehaald werd en hiermee dus geen bacteriën vrij kwamen. Helaas bleek dit makkelijker gezegd dan gedaan te zijn, want toen ze de plek eenmaal open hadden liggen bleek het pus diep door gedrongen te zijn tot haast op zijn schedeltje. Ze hebben niet alle troep en pus kunnen verwijderen, omdat ze dan echt een groot oppervlakte bloot moesten leggen en hierbij veel konden beschadigen (qua gehoor en weefsel binnen in). Ze hebben dus zoveel mogelijk eruit gehaald en de wond gehecht, hiernaast een langdurige antibiotica kuur gekregen (2.5 kuur ongeveer), hopend dat het pus terug zou dringen. Het risico dat het terug zou komen was erg aanwezig hebben ze me al meteen verteld, maar goed.. dat begreep ik zelf ook al wel. Potverdorie,En jawel, sinds gisteren een nieuwe bult ontdekt, duidelijk een abces. Ik zit nu echt in dubio, wat zijn zijn kansen, hoeveel last heeft hij er van? Wat zijn de volgende stappen die ik moet ondernemen? Opnieuw een operatie? Wat vinden jullie?HalloIk zou het proberen te behandelen met honingzalf (vetramil).Mijn konijntje had op 4weken leeftijd aanvalswonden aangebracht door het moederkonijn.Er hadden zich al korsten gevormd, maar onder de korst bevond zich een abces. Een abces bij een konijn, in tegenstelling dan bij andere dieren/mensen is een dikke brei dat naar binnen toe groeit indien het niet behandeld wordt.Bij mijn konijn heeft de dierenarts de abces open gemaakt (open wonde), ik heb een maand antibiotica moeten geven om eventuele infecties tegen te gaan (helpt niet echt om de abces te doen krimpen, maar zodat het konijn niet zieker wordt).De open wonde moest ik dan iedere dag uitkuisen met lauw water en een gaasje en nadien honingzalf op doen.Binnen de week was de abces zo goed als weg.Honing is een helende product: werkt desinfecterend en gaat de bacteriën te lijf.Ik zou dit zeker en vast overwegen. Ik heb er goede resultaten mee geboekt.Hier is eveneens een link: http://www.dierenartsbrasker.nl/page28.phpsucces
Aanbevolen berichten