Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Heb vorige week een discussie gestart betreffende E.Cunicli bij jong konijn.

Vorige week woensdag naar de DA geweest omdat het beestje evenwichtsstoornissen had en steeds omviel.

Was wat zwakjes aan de pootjes + maakte rare bewegingen met het hoofd soms (geen scheef hoofdje).

Donderdag meteen met Panacur van start gegaan.

Gedurende dagen lag het beestje redelijk rustig, flauxe oogjes, maar het at goed en het dronk goed.

Ze leed ook wat aan ondergewicht, maar kwam toch bij.

Van donderdag van 170gr tot woensdag 188gr.

Op zich niet veel, maar ze viel toch niet af. Dus ik blij.

Sinds woensdag deze week merkte ik een verandering bij haar. Ze kon beter haar evenwicht bewaren.

Gisteren bij het kuisen van haar kooi. Begon ze wat rond te huppelen, kwam ze nieuwsgierig bij ons snuffelen.

Het leek de goede richting uit te gaan.

Haar slaatje had ze helemaal opgegeten 's avonds: wortel, witloof, brocoli,peterselie.....

Nu deze ochtend om 5u word ik wakker (een mug in de kamer) en ga automatisch een kijkje nemen.

Ze ligt weer op haar zijde. Ik open de kooi...aai haar en merk dat ze terug moeite heeft met recht te komen.

Uiteindelijk geraakt ze recht en hoor ik ze nog huppelen.

Ik sta op 45 minuutjes later en ze ligt dood.

Zou dit een terugval kunnen zijn?

Ik en mijn vriend waren hier echt niet goed van, want ze zag er zonet beter uit en vinniger????

Geplaatst:

Misschien een laatste opleving? (Sorry heb er geen verstand van, t is maar een idee je hoort het wel vaker dat ze een opleving krijgen vlak voor het einde)

Ik wil je veel sterkte wensen, ik vind het heel erg om te horen om zo je nijn te moeten verliezen aan een extreem verschrikkelijke ziekte!:(

Geplaatst:

Ik heb er gelukkig niet zo veel verstand van, maar ik vind het echt heel rot voor jullie.

Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies, dat is nooit makkelijk want zo'n kleintje zit al heel snel in je hart.

Geplaatst:
Ik heb er gelukkig niet zo veel verstand van, maar ik vind het echt heel rot voor jullie.

Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies, dat is nooit makkelijk want zo'n kleintje zit al heel snel in je hart.

Ik had het konijntje van bij mijn zus. Ik zelf heb een konijntje vanuit de vorige nest dat er slecht aan toe was. Zij is gelukkig er goed doorgekomen.

Oorspronkelijk zou ik het verzorgen en nadien proberen te plaatsen, maar omdat ze gisteren zo kwam snuffelen, knuffelen hadden mijn vriend en ik al tegen elkaar gezegd van ze dan toch maar bij te houden.

Zoals je zegt...het is altijd zielig om een beestje te laten gaan :(

Geplaatst:

Ik vind het heel rot voor je, echt je hebt zo je best gedaan. Sterkte.

Echter ik denk dat je nog steeds niet stellig kan zeggen dat het EC is geweest. Konijntje had niet een beetje ondergewicht, maar een enorm zware groeiachterstand. Minder dan de helft van wat hij moest wegen, dat is voor zo'n lichaampje geen doen. Dan gaan er dingen uitvallen. Je hebt gedaan wat in je macht lag, maar de natuur is soms zo hard.

Geplaatst:
Ik vind het heel rot voor je, echt je hebt zo je best gedaan. Sterkte.

Echter ik denk dat je nog steeds niet stellig kan zeggen dat het EC is geweest. Konijntje had niet een beetje ondergewicht, maar een enorm zware groeiachterstand. Minder dan de helft van wat hij moest wegen, dat is voor zo'n lichaampje geen doen. Dan gaan er dingen uitvallen. Je hebt gedaan wat in je macht lag, maar de natuur is soms zo hard.

Hallo,

Ondertussen langs de zus geweest.

Ouderkonijnen wegen rond de 1kg500. Met al dat pluis dat ik dat ze zwaarder waren. :)

Het is inderdaad een spijtige zaak...maar we hebben ons best gedaan.

Geplaatst:

Ook met 1500 gram had hij een zware achterstand.

Een kleurdwerg jong had minimaal 400 gram op die leeftijd moeten wegen en een kleurdwerg is nog kleiner (maximaal 1200 gram). Daarom nog steeds minder dan de helft, je heb echt je best gedaan, maar zo'n achterstand inhalen zonder blijvende schade is echt heel heel moeilijk. Je hebt echt gedaan wat je kon.

Geplaatst:

Op mijn opleiding heb ik pas geleerd dat sommige konijnen aan evenwichts stoornissen kunnen lijden. Bij een mens is dit in principe ongevaarlijk, maar bij een konijn kan het dodelijk zijn. En een konijn zal er alles aan doen om zich er niet ziek uit te laten zien omdat het simpelweg niet zwak wil lijken. Het konijntje is denk ik waarschijnlijk te zwak geweest en gestorven wat veel voorkomend is.

Sterke en kracht toegewenst,

Liefs ricky

Geplaatst:
Op mijn opleiding heb ik pas geleerd dat sommige konijnen aan evenwichts stoornissen kunnen lijden. Bij een mens is dit in principe ongevaarlijk, maar bij een konijn kan het dodelijk zijn. En een konijn zal er alles aan doen om zich er niet ziek uit te laten zien omdat het simpelweg niet zwak wil lijken. Het konijntje is denk ik waarschijnlijk te zwak geweest en gestorven wat veel voorkomend is.

Sterke en kracht toegewenst,

Liefs ricky

Triestige zaak. Dacht echt dat ze aan de beterhand was.

Welke opleiding volg je juist?

Heb je meer info betreffende die evenwichtsstoornissen. Vind het gewoon interessant om te weten , daar je in google enkel op EC uitkomt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .