Ga naar inhoud

net terug van de da

chico

Aanbevolen berichten

ho ho wacht ff!!

wat heeft de da nu precies gezegd??? moest je het één of twee keer per dag geven??

ander moet je hem 0,8 per keer geven! dus 's ochtends 0,8 en 's avonds 0,8!

er staat namelijk 0,5 ml per kg lichaamsgewicht(das dus 0,8ml) 2 tot 4 keer per dag.

0,8 s gewoon de dosering die hij moet hebben aan de hand van zijn gewicht! de keren veranderen daar niet door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

wat je ook kan doen als het je echt niet alleen lukt en hij gaat spartelen dat wil je natuurlijk liever voorkomen . even in een handoek wikkelen dan kras je je armen ook niet open dat doe ik hier altijd met de vlamen en fransen want een kras met die poten haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker kelly wat een discussie haha.Maar goed dosering voor dit konijn is dus 0.8 per dag of 2 keer per dag 0.4 het is maar net hoe je het geeft.beter gewoon een er per dag.gelijk in de mond spuiten.:bounce::bounce::bounce:Ik word gestoord vadie mails haha

och och och!!! wilde jij nog een lekker limburgse vlaai!! hahahaha.... strajks word het een mini vlaaitje!!! hahaha:bounce: ja je bent dé konijnen vraagbaak bij uitstek of je bent m niet he cin!!! "problemen/ vagen over je knijn???... bij cin moet je zijn!!! hahahah... ik zal je in de zoekmachines zetten hahaha krijg je nog meer mails!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ho ho wacht ff!!

wat heeft de da nu precies gezegd??? moest je het één of twee keer per dag geven??

ander moet je hem 0,8 per keer geven! dus 's ochtends 0,8 en 's avonds 0,8!

er staat namelijk 0,5 ml per kg lichaamsgewicht(das dus 0,8ml) 2 tot 4 keer per dag.

0,8 s gewoon de dosering die hij moet hebben aan de hand van zijn gewicht! de keren veranderen daar niet door!

precies....en de DA zei: 2 keer per dag...

Dus dan is dat toch 's morgens 0,4 tot 0,8 (=0,25 tot 0,5 ml per kg lichaamsgewicht 2 tot 4 maal daags)

EN 's middags 0,4 tot 0,8

Verspreiding is erg belangrijk bij zowel mens als dier....Geef je alleen 's avonds 0,8 dan zit dat konijn dus de helft van de dag 'zonder' adequate medicatie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dat als de dosering gedeeld moest worden in die twee keer per dag dat er dan wel gestaan zou hebben IN twee keer per dag.... maar ik kon nergens uit opmaken dat het in totaal die 0,8 verdeeld over twee keer pe r dag moest zijn!

zoals als ik het lees staat er dat chico 2 keer per dag 0,8 ml moet krijgen aan de hand van zijn lichaamsgeweicht.

de dosering bereken je aan de hand van zuijn gewicht en de 0,5 per kg maar de aantal keren van toediening veranderen daar tch nietdoor....

tenminste.. ik koppel dit terug naar mijn werk... maar als wij zoiets als recept krijgen doen we het zoals ik net beschreef....

kan het hier best fout hebben maar feitelijk lees ik alleen wat er staat.....

maar goed nogmaals.... ik kan er naast zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging uit van wat de dierenarts zei: 2 maal daags...

Zo zie je maar hoe je dingen verkeerd of eigenlijk; anders kan interpreteren...

Van antibiotica weet ik bijv. dat juist die verspreiding over 24 uur héél belangrijk is om goed het werk te doen...

Maar wellicht kan je dit vrij invullen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dus zo omdat ik nergens kon lezen dat er over dosis splitsing is gesproken!

bij AB is idd een continu verspreiding belnagrijk op exacte tijdstippen. om pek en dal spiegels van de werkzame stof gelijk te houden!

hier moet er volgens mij dus gewoon twee keer per dag 0,8 cc gegeven worden.....

zoals de DA gezegd heeft. hij had zich alleen wat beter over de dosering uit mogen spreken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .