kelly1986 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 ho ho wacht ff!! wat heeft de da nu precies gezegd??? moest je het één of twee keer per dag geven??ander moet je hem 0,8 per keer geven! dus 's ochtends 0,8 en 's avonds 0,8! er staat namelijk 0,5 ml per kg lichaamsgewicht(das dus 0,8ml) 2 tot 4 keer per dag.0,8 s gewoon de dosering die hij moet hebben aan de hand van zijn gewicht! de keren veranderen daar niet door! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chico Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 om persies te zijn mag je hem dan 0.8geven een keer per dag groetjes cindy dat kreeg ik van cindy!!da zie 2 maal daags Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 weet cindy dat de da gezegd heeft 2 x de dag te geven??? want normaal reken je de hoeveelheid adhv gewicht uit voor per keer dat je het moet geven... ja kan natuurlijk best maar das zover ik weet!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chico Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 ja heb het wel in de mail gezet! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 vraag t voor de zekerheid nog eens ff na!! beter een keer te veel vragen dan te weinig!!zal cindy vasrt niet erg vinden!!!! succes hoor!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 lekker kelly wat een discussie haha.Maar goed dosering voor dit konijn is dus 0.8 per dag of 2 keer per dag 0.4 het is maar net hoe je het geeft.beter gewoon een er per dag.gelijk in de mond spuiten.:bounce::bounce::bounce:Ik word gestoord vadie mails haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shanty Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 wat je ook kan doen als het je echt niet alleen lukt en hij gaat spartelen dat wil je natuurlijk liever voorkomen . even in een handoek wikkelen dan kras je je armen ook niet open dat doe ik hier altijd met de vlamen en fransen want een kras met die poten haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chico Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 nope lukt ook niet bij onze chico!!!!maar we doen het gewoon 1 x per dag savond 0,8. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 lekker kelly wat een discussie haha.Maar goed dosering voor dit konijn is dus 0.8 per dag of 2 keer per dag 0.4 het is maar net hoe je het geeft.beter gewoon een er per dag.gelijk in de mond spuiten.:bounce::bounce::bounce:Ik word gestoord vadie mails haha och och och!!! wilde jij nog een lekker limburgse vlaai!! hahahaha.... strajks word het een mini vlaaitje!!! hahaha:bounce: ja je bent dé konijnen vraagbaak bij uitstek of je bent m niet he cin!!! "problemen/ vagen over je knijn???... bij cin moet je zijn!!! hahahah... ik zal je in de zoekmachines zetten hahaha krijg je nog meer mails! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 nope lukt ook niet bij onze chico!!!!maar we doen het gewoon 1 x per dag savond 0,8. prima dan toch!!!! dan is meteen je twee keer per dag geven probleem opgelost!!! tadaaaaa..... komt hlemaal goed met die chico!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 2 keer per dag is niet voor niets opgegeven toch ? Of ligt dat aan mij ?Iets met verspreiding en dergelijke.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 je kan mag het verspreid geven namelijkstel je hebt een fransoos van 7 kilo die moet dus 3.5 ml dan kun je het ook beter in 2 keer doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 ho ho wacht ff!! wat heeft de da nu precies gezegd??? moest je het één of twee keer per dag geven??ander moet je hem 0,8 per keer geven! dus 's ochtends 0,8 en 's avonds 0,8! er staat namelijk 0,5 ml per kg lichaamsgewicht(das dus 0,8ml) 2 tot 4 keer per dag.0,8 s gewoon de dosering die hij moet hebben aan de hand van zijn gewicht! de keren veranderen daar niet door! precies....en de DA zei: 2 keer per dag... Dus dan is dat toch 's morgens 0,4 tot 0,8 (=0,25 tot 0,5 ml per kg lichaamsgewicht 2 tot 4 maal daags)EN 's middags 0,4 tot 0,8 Verspreiding is erg belangrijk bij zowel mens als dier....Geef je alleen 's avonds 0,8 dan zit dat konijn dus de helft van de dag 'zonder' adequate medicatie.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 ik dacht dat als de dosering gedeeld moest worden in die twee keer per dag dat er dan wel gestaan zou hebben IN twee keer per dag.... maar ik kon nergens uit opmaken dat het in totaal die 0,8 verdeeld over twee keer pe r dag moest zijn! zoals als ik het lees staat er dat chico 2 keer per dag 0,8 ml moet krijgen aan de hand van zijn lichaamsgeweicht.de dosering bereken je aan de hand van zuijn gewicht en de 0,5 per kg maar de aantal keren van toediening veranderen daar tch nietdoor.... tenminste.. ik koppel dit terug naar mijn werk... maar als wij zoiets als recept krijgen doen we het zoals ik net beschreef....kan het hier best fout hebben maar feitelijk lees ik alleen wat er staat.....maar goed nogmaals.... ik kan er naast zitten.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 ik denk dat je er helemaal niet naast zit hoor, het klopt als een bus ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chico Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 ohh nu weet ik het ook niet meer!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 2 tot 4 keer per dag staat dat op het doosje dat dat kan of dat dat moet .Ik pak het er eff bij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 oke dat staat gewoon op de verpakking.wat zegt de stikker van de da er op.is nu de vraag als je da 2 keer heeft gezegt zul je toch twee keer 0.8 moeten geven.met antibiotaca word het wel in twee gegeven ipv een keer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Ik ging uit van wat de dierenarts zei: 2 maal daags... Zo zie je maar hoe je dingen verkeerd of eigenlijk; anders kan interpreteren... Van antibiotica weet ik bijv. dat juist die verspreiding over 24 uur héél belangrijk is om goed het werk te doen...Maar wellicht kan je dit vrij invullen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 ik dacht dus zo omdat ik nergens kon lezen dat er over dosis splitsing is gesproken! bij AB is idd een continu verspreiding belnagrijk op exacte tijdstippen. om pek en dal spiegels van de werkzame stof gelijk te houden!hier moet er volgens mij dus gewoon twee keer per dag 0,8 cc gegeven worden.....zoals de DA gezegd heeft. hij had zich alleen wat beter over de dosering uit mogen spreken... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 jep zaza buiten de gewoone omschrijving eff de stikker van de da lezen.op mijn fles hier staat zelfs 4 keer dus wel belangerijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 wat een verwarringen allemaal...... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chico Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 ja indd maar het komt denk ik doordat mijn vraag was of het ook naar 1keer per dag kon omdat wij met werk enzo zitten en ik het smorgens niet alleen kan........ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten