chico Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 nou we hebben er weer een avond opzitten....chico heeft de hele dag niks gegeten of gedronken, wilde geen appeltje paprika of komkommertje waar ie normaal een moord voor zou doen!ook zijn lievelingssnoepje wilde die niet voor mijn een teken om niet te twijfelen en de da te bellen kon gelijk komen!!heeft hem van top tot teen nagekeken, temperatuur was 38,4 dus was in orde!!alles was helemaal goed alleen heeft een opgezwollen maagje..heeft een injectie gehad en hebben druppeltjes meegekregen!de da verwacht dat het morgen beter gaat is, is dat niet het geval moet ik zaterdagochtend terug komen!ben heel erg geschrokken, chico zit nu in zijn hok lekker te rusten moeten zo de druppeltjes gaan geven!weet nu ook eindelijk dat chico 1,6 kilo weegt volgens de da ziet ie er goed uit!heb nu 30 biks in zijn etensbakje gelegt zodat ik het in de gaten kan houden...
YvonneH Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Veel succes, ik hoop dat hij snel weer beter is!
michaela23 Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Wens Chico maar heel veel beterschap, en ik hoop en duim voor jullie dat hij gauw weer beter wordt en dat hij weer gauw de oude wordt. Veel succes, sterkte en beterschap. Hou ons op de hoogte he?
chico Geplaatst: 4 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2007 ja dank je wel!!tuurlijk hou ik jullie op de hoogte!!!nou is nu uit zijn hok gelukkig en hupt vrolijk rond eet al een beetje hooi en heeft net wat gedronken maar paprika ofzo wilt ie nog niet!!
michaela23 Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Nou hij eet al een beetje hooi, dat is toch al wat. Zolang hij wat hooi eet en drinkt, is het goed. En die paprika dat eet hij ook nog wel.Hou maar goed in de gaten, verwen hem maar lekker en geef hem maar een dikke knuffel van mij en zeg hem maar dat hij gauw beter moet worden,
Nangel Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Sterkte Chico , je kan het, lekker hooi eten is goed voor je , sjakka. zo ff wat moet in gesproken namens Browny the funny bunny
Marlieke en nijntjes Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 oh oh arme Chico! ik hoop dat die gauw weer de oude is! veel beterschap!!! maar dat komt vast wel goed! beterschap! likjes van je stadsgenootjes Snuffel en Minou
kelly1986 Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 beterchap chico!!! ik hoop dat je snel weer van je paprika kan smullen!!
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Als ie niet drinkt .Kun je hem beter vers groen geven zoals byvoorbeeld petereselie.ruccola,andijvie,wit lof of paarde bloem blaadjes.Dat is goed verteer baar en zit tegelijk vocht in.probeer maar.als ie dan nog niet eet zul je hem toch moeten dwang voeren.Maak ook hooi thee voor hem dat vinden ze vaak erg lekker.[zou je moeten dwangvoeren ciense recovery bij da halen mengen met biogarde roer jogurd.kun je afwisselen met baby eerste wortel hapje. Haal het in ieder geval in huis.
Sammy1 Geplaatst: 4 oktober 2007 Geplaatst: 4 oktober 2007 Arme Chico, en dat op dierendag :( Veel beterschap!
Reusje Geplaatst: 5 oktober 2007 Geplaatst: 5 oktober 2007 Ik weet niet of jullie hiervan op de hoogte zijn maar net zoals bij de mensen kunnen sommige konijntjes hƩƩl veel last krijgen van opgezwollen maag na het eten van paprika.Mijn schoonmama kan daar echt doodziek van zijn. Ze probeert het steeds te vermijden maarja soms weet je niet op restaurant dat er paprika inzit.De reactie is vooral op de schil van de rode en de groene paprika . Jouw konijntje heeft nu toch wel de typische verschijnselen en daarom had ik zo iets van ....ik heb dit nog al gehoord....
anouk Geplaatst: 5 oktober 2007 Geplaatst: 5 oktober 2007 hoe gaat het vandaag ermee?veel beterschap hoor
bunny ranch chanty Geplaatst: 5 oktober 2007 Geplaatst: 5 oktober 2007 Ja reuse paprika is eigelijk niet zo geschikt voor konijntjes klopt.maar ik sta nergens meer van te kijken wat mensen geven tegen woordig.Of het verstandig is ..........paprika,chocola,en allemaal zoete vruchten met suikers er in....
chico Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2007 ben net thuis uit mijn werk en chico heeft hooi gegeten,biks en gedronken!iets lekker wil ie echt nog niet. is ook een beetje schuw als ie uit zijn hok komt gaat ie aan alles ruiken net of het weer nieuw is!keutelen en plassen gaat goed maar wel minder als normaal.heb net peterselie gekocht dus ga ik zo even kijken of ie het wil en maak gelijk even hooithee!!!
chico Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2007 en bedankt allemaal voor de lieve reacties!!!
chico Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2007 YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!heeft net een strengel peterselie op en gaat er met gemak in bij chico!!!!!!!!!!!!!
bunny ranch chanty Geplaatst: 5 oktober 2007 Geplaatst: 5 oktober 2007 zie je wel dat is juist goed voor hem.en ruccola sla zal ie dan ook wel lusten.Maar gooi de paprika maar de deur uit hoor.Er zijn zat groentens die beter zijn voor hem.
chico Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2007 oke ga ik gelijk doen!!!maar omdat het hier in de lijst stond dacht ik dat het wel goed voor hem was vandaar!!!
chico Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2007 hoeveel peterselie mag ie op een dag trouwens??en wat is het beste wat ik hem geef als ie weer is opgeknapt????
kelly1986 Geplaatst: 5 oktober 2007 Geplaatst: 5 oktober 2007 ik geef ook wel eens paprika maar das maar heeeeel zelden.. toevallig hebben ze het gisteren weer eens gehad maar het hoort dus niet bij de standaard groentes!ruccola vinden ze hier ok heerlijk, net als witlof en andijvi, komkommer en vooral de kruiden daar zijn ze helemaal dol op! peterselie bassilicum, tijm!! tijm schijnt vooral nu voor de winter erg goed tezijn, in de winter waarbij koude en toch tog als snel eens op de loer ligt, dit voorkokm je niet altijd. tijn is erg goed voor de luchtwegen!!
chico Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2007 oke nou dan gaan we het maar een drastisch veranderen!! de peterselie bevalt hem wel zo te zien!!!maar hoeveel witlof/andijvi peterselie etc mag je dan ongeveer geven???
kelly1986 Geplaatst: 5 oktober 2007 Geplaatst: 5 oktober 2007 nou hier kijrgen ze heel veel!!! ze eten dan ook een stuk minder biks, en daar ben ik niet bepaald rouwig om! kijk eens onder mijn dierendag topic... daar staat eeen groenschotel die ze samen dagelijks krijgen. dit krijgen ze natuurlijk niet van begin af aan zoveel maar ik heb dat opgebouwd!zolang ie geen plakpope krijgt is het goed.ik zou nu evem nog een dagje of twee rustig an doen met dat zijn maag van streek is geweest. en het even bij de peterselie houden als hen dat goed bevalt. geef hem een keer of vier vijf op een dag verspreid een stngeltje! nadien begin je et de witlof en de andijvi met een stukje ter grote van een postzegel! gaat dit goed geef je de volgende dag een stukje ter groote van twee postzegels... en zo verder. hier krijgen ze nu ongeveer twee blaadjes van een kleine witlof per konijnen. ik snijd da wel door de midden omdat de witlof een draar structuur heeft en ze dat slecht door krijgen doordat die draden allemaal aan mekaar blijven hangen! je kan er steeds ene beetje meer bij geven en het menu uitbreiden! neem hier wel de tijd voor zo voorkom je plakpoep succes
chico Geplaatst: 5 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2007 oke begin al een beetje een idee te krijgen als ik naar je dierendag topic kijk!!!
Aanbevolen berichten