Ga naar inhoud

Kan dit?


_Danielle

Aanbevolen berichten

daar zat ik dus ook mee.

Ik zou pluisje laten helpen maar ook enten maar mij werd geadviserd de castratie uit te stellen ant enting is belangrijker. Als je ze samen laten doen dan heb je kans dat het lichaam de enting bv niet goed aan pakt want als je konijn verdoofd is is hij zwakker.

Zoiets hoorde ik hoor, maar ieder geval is het beste ze niet tegelijk te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand hier een antwoord op? Dan kan ik zo de afspraak gaan verzetten, zit te twijfelen of ik het dus 1 week verschuif, dus dat ze geholpen wordt op de 16e, terwijl ze de 11e ingeƫnt wordt, of dat ik het beter 2 weken kan verschuiven, dat ze wordt geholpen op de 23e?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Danielle,

Ons konijntje Lady is eraan overleden.Ik heb het net van de dierenarts gehoord. Hij zegt ik had de fout eerder in moeten zien.Het beste is om het minimaal 4 weken later te doen konijntjes moeten er teveel van aansterken en om het risico volledig te vermijden wou ik het toch ff gezegt hebben.

veel liefs Lytania

Link naar reactie
Delen op andere sites

Micky is een voedstertje? Dan zou ik inderdaad langer wachten omdat castraties voor voedsters toch echt ingrijpend zijn. Het duurt maanden voor ze echt goed genezen zijn vanbinnen, hoewel je dat natuurlijk niet zo ziet (als het goed is is ze in een paar dagen weer helemaal fit voor zover je dat aan gedrag kan zien).

2 weken tussen een enting en een castratie, als de entingen eerst komen is wel goed denk ik, als het andersom geweest was had je meer risico gehad. Nu is het wel weer fijn dat ze goed beschermd is op het moment dat de castratie is, na zo een operatie is de weerstand natuurlijk minder en de kans dat ze ziek word groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .