Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoihoi,

Ik zie net in mijn agenda dat ik voor dinsdag 9 oktober een afspraak hem staan om Mickey te laten castreren, maar voor donderdag 11 oktober staat de afspraak om ze te laten inenten. Kan dit kwaad? Anders verzet ik haar afspraak voor de castratie wel..

Geplaatst:

daar zat ik dus ook mee.

Ik zou pluisje laten helpen maar ook enten maar mij werd geadviserd de castratie uit te stellen ant enting is belangrijker. Als je ze samen laten doen dan heb je kans dat het lichaam de enting bv niet goed aan pakt want als je konijn verdoofd is is hij zwakker.

Zoiets hoorde ik hoor, maar ieder geval is het beste ze niet tegelijk te doen.

Geplaatst:

Meestal wordt inderdaad gezegd van het niet te combineren. Bij rammetjes kan het eventueel wel, omdat die ingreep niet zo groot is. Maar voor een voedster zou ik het toch zeker niet zo snel op elkaar laten volgen.

Geplaatst:

ik zou t ook niet doen aangezien de ingreep voor een voedster meerdere malen groter is als voor een rammetje! je konijn kan zich van de entingook al niet zo best voelen en het is toch eentjes een aanval op de weerstand!

Geplaatst:

misschien kun je de entingen iets naar voren halen dan hoef je ook minder met de castratie datum te schuiven. of ben je gebonden aan die dag vm een entingsdag of dergelijke?

Geplaatst:

Jep, ik ben gebonden aan een dag.

En nog een vraagje, ik ben dus van plan de afspraak voor Mickey's castratie te verzetten, kan dat een week later, dus dinsdag de 16e, of is dat nog te 'riskant' als ze de donderdag daarvoor ingeƫnt wordt?

Geplaatst:

Heeft iemand hier een antwoord op? Dan kan ik zo de afspraak gaan verzetten, zit te twijfelen of ik het dus 1 week verschuif, dus dat ze geholpen wordt op de 16e, terwijl ze de 11e ingeƫnt wordt, of dat ik het beter 2 weken kan verschuiven, dat ze wordt geholpen op de 23e?

Geplaatst:

aan mij heb je dus ook niks.... hahahaha..... heeft ze klachten waarom je die castratie nu liefst zo snel mogeklijk wil laten doen??.... misschien dat t al ergens gestaan heeft maar dan heb ik erover heen gelezen... sorry probeer wat mee te denken

Geplaatst:

De castratie staat nu gepland voor de 23e, dus over 2 weken.

Nee, dat niet, maar ik wil het gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben, ook voor haar. En aangezien het ook kouder wordt buiten en ze even binnen moet blijven, vind ik het ook beter om het snel te doen.

Geplaatst:

Hoi Danielle,

Ons konijntje Lady is eraan overleden.Ik heb het net van de dierenarts gehoord. Hij zegt ik had de fout eerder in moeten zien.Het beste is om het minimaal 4 weken later te doen konijntjes moeten er teveel van aansterken en om het risico volledig te vermijden wou ik het toch ff gezegt hebben.

veel liefs Lytania

Geplaatst:

Micky is een voedstertje? Dan zou ik inderdaad langer wachten omdat castraties voor voedsters toch echt ingrijpend zijn. Het duurt maanden voor ze echt goed genezen zijn vanbinnen, hoewel je dat natuurlijk niet zo ziet (als het goed is is ze in een paar dagen weer helemaal fit voor zover je dat aan gedrag kan zien).

2 weken tussen een enting en een castratie, als de entingen eerst komen is wel goed denk ik, als het andersom geweest was had je meer risico gehad. Nu is het wel weer fijn dat ze goed beschermd is op het moment dat de castratie is, na zo een operatie is de weerstand natuurlijk minder en de kans dat ze ziek word groter.

Geplaatst:

Andersom had mij inderdaad ook niet goed geleken, er zitten nu 2 weken tussen, dus dat lijkt mij ruim voldoende. En indd, wat jij zegt, had ik nog niet eens bij nagedacht, dat ze ook beschermd is als haar weerstand dan lager is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .