Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze vlaamse reus heeft een plekje in haar vacht. Het was eerst een klein 'wondje', nu lijkt het iets groter te worden. Onze franse hangoor likt er erg veel aan dus misschien is dat de oorzaak?

Ik vind het er absoluut niet als schimmel of schurft uit zien ( heb jaren lang cavias gehad en helaas ook wel eens met schurft en schimmel) maar dacht zal het eens aan jullie vragen, misschien dat iemand het herkent.

In mijn fotoalbum "tijdelijk" staat een foto. Ik krijg hem niet in dit toppic op de ipad. Misschien dat iemand hem even neer wil zetten hier?

Geplaatst: (aangepast)

Ja klopt boven op der linkerschouderblad. Tijdens hun koppeling (week of 3 geleden) heeft de ram wel eens een poging gedaan er op te duiken, ik denk ook dat het toen best gebeurt kan zijn, maar het was al gouw duidelijk dat madam de baas was over hem.. Hij lig nu altijd onderop :P

Kan het zijn dat zijn gelik er aan er voor zorgt dat t groter word en niet goed geneest?

aangepast door Cupcake82
Geplaatst:

Maar ze is nog helemaal niet ingeent?

Het is wel lang geleden voor het laatst gereden, maar je bent er natuurlijk niet altijd bij kan best zijn dat het nog wel is voorkomt :)

Als het steeds op die plek liggen is, is het mogelijk.

Geplaatst:

Ze is al lang geleden ingeent, dus dat kan t niet zijn (ze moet in oktober weer)

Ik vermoed dat het een wondje is van de koppeling, maar vind het een beetje verdacht dat t groter word.

Geplaatst:

Onze Muffin die stond een maand geleden vol met open wonden (aanvalswonden).

Op aanraden van mijn dierenarts heb ik Vetramil besteld. Kan je kopen op de site http://www.medpets.nl/.

Echt een wondermiddel.

Het is voldoende om de wonde iedere dag met wat lauw water en een gaasje uit te kuisen en nadien de zalf erop te smeren.

De zalf bevat honing wat desinfecterend werkt en het genezingsproces versneld. Ook voorkomt dit littekenweefsel.

Het is ook niet schadelijk voor het konijn moest het er toevallig aan likken.

Wel zou ik ze even binnen nemen indien het een buitenkonijn is omdat de zoete geur mss insecten zou kunnen aantrekken.

Indien je cht ongerust bent over de wonde, beter eens naar de DA gaan.

Geplaatst:

Die zalf ken ik, maar dat is inderdaad echt voor diepe wonden. Dit is heel oppervlakkig op de huid.

Ook hier niemand die er iets van een ziekte in herkent dus?

Geplaatst:
Die zalf ken ik, maar dat is inderdaad echt voor diepe wonden. Dit is heel oppervlakkig op de huid.

Ook hier niemand die er iets van een ziekte in herkent dus?

Ik denk dat het idd van het rijden is. Maar Vetramil is goed voor alle wonden. Diepe/ondiepe.

Het kan nooit geen kwaad van het te verzorgen.

Geplaatst:

wat je schrijft over dat andere konijn eraan likt, dit kan het wondje wel in stand houden. mijn mannetje had wondje op zijn koppie, en het vrouwtje bleef er maar aanzitten, het werd steeds groter tot bloedens toe, heb ze uit elkaar moeten halen, en 2 weken later helemaal genezen en weer bij elkaar kunnen zetten, nu zit ze er niet meer aan. (gewoonte verbroken).

nou is het alleen zo je de meeste konijnen niet zomaar uit elkaar kan halen, en dan zonder problemen weer samen kan zetten, maar misschien kan je proberen de aandacht wat te verleggen, iets wat geen kwaad kan maar wel lekker smaakt en plakt, (dwangvoer beijvoorbeeld) op kont smeren ofzo zodat daaraan gelikt zord, misschien kun je zo de gewoonte doorbreken het konijn eraan blijft zitten ofzo.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .